Maxtor DiamondMax plus 9 200GB ATA/ 133 HDD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel stel hardeschijven liggen en loop tegen de volgende problemen op:

de hardeschijven hebben vroeger gezeten in schijvenkabinet waar ze in rate draaiden als totale schijf van 1 Terrabyte. Dit schijvenkabinet hing achter een linux server. De schijven worden in de bios getoond en ook als je kijkt bij device manager staan ze gewoon onder het rijtje schijven. ik kan de schijven echter niet benaderen in de verkenner maar ook niet in de opdrachtprompt. wat me wel opvalt is dat er wel een opvolgende letter wordt gereserveerd.

ik krijg als ik via device manager de schijf selecteer, properties en dan tabblad volume klik en dan populate de volgende gegevens:

Disik: 0;
type: unknown;
status: not initiatlized;
partition style: not applicable;
capacity klopt met de schijf.

ik heb al geprobeerd om de schijf in de master/ slave mode te veranderen. verandert niets van
ik heb al geprobeerd om de schijf te formateren via een autonuke programma

niets werkt tot nu toe

weet iemand de oplossing ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 11:37
Welk OS gebruik je nu? Leek me in eerste instantie dat er een bestandsformaat gebruikt word die je OS niet herkend.

Kijk verder eens naar problemen in het verleden met de Maxtor Diamondmax 8,9+10 series, als je een bord met een Nvidia southbridge/HDD controller gebruikt, kan het zijn dat schijven "randomly" wel/niet benaderbaar zijn, een firmware update van Maxtor zou dat moeten oplossen.

P.s. kan zo niet snel een linkje vinden naar de diamondmax problemen, maar ik geloof dat dit zelfs een groffe 2 jaar geleden op T.net was vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit heeft weinig met PMG te maken. > OM dus.

Verder neem ik aan dat je bedoelt dat ze in RAID draaien (of hebben gedraaid).
Als je nu in diskmanagment kijkt, zie je een partitie, en zoja, kun je deze formatteren. Of als dat niet lukt, kun je een nieuwe partitie aanmaken?