Dock op mac g4

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor een klein bedrag een mac G4 gekocht van een goeie kennis, met 22" breedbeeld apple scherm. Alles is terrecht gemaakt voor me, photoshop, illustrator etc alles erop. extra geheugen.. alle bestanden van hem zijn eraf, dus de mac is ook helemaal schoon.

Alleen had ik een vraagje over de Dock:

De dock zag er zo uit:

http://www.unplggd.com/ui...Mac20_PF_tiger_SCREEN.png

Is het dan mogelijk dat de dock er zo uit komt te zien:

http://www.mikogo.com/wp-...05/mac-screen-sharing.jpg

??

Ik weet zo niet welke software van Mac OSX erop zit, dus vandaar deze vraag. of is dit bij elke software mogelijk dit te veranderen, dat het dus standaard in de instellingen kiesbaar is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het zijn twee identieke afbeeldingen... ok gewijzigd....

voor de dock in de tweede afbeelding heb je de meest recente versie van mac os x nodig en die is alleen voor intel processoren beschikbaar. dus helaas....

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jep, zag het net. tevens net aangepast ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
die andere dock is van Leopard, zo gaat je G4 er denk ik niet uit zien.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee die op mn G4 ziet er dus zo uit als op die eerste screen, echter vraag ik nu dus OF het mogelijk is dat ik iets kan installeren waardoor mijn dock er net zo uit ziet als op Leopard, of een soort gelijk dan. en dat dat saaie rechthoekige ding van de standaard G4 weg is. Of dat zoiets al standaard in de instellingen zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

10.5 is installeerbaar op een iMac G4.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en er is geen andere manier, dus er zit ook niks in de standaard instellingen :-) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op maandag 18 januari 2010 @ 14:22:
10.5 is installeerbaar op een iMac G4.
Ja dat dacht ik al wel, maar ik weet zo niet welke erop staat, en aan de dock te zien, was het niet 10.5 wat erop staat ;-)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
#delete maar

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2010 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:24

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
haha ja, maar ik kan ook, legaal overigens want diegene heeft zon licentie, Snow Leopard krijgen, .. maar dat draait toch nooit op een G4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Snow Leopard, 10.6, is inderdaad intel-only. De meest recente versie van OSX die draait op een PowerPC mac is Leopard, 10.5. Jij hebt 10.4.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aah oke, ééén wat kost 10.5 nu nog? en is dat via Apple.nl ook nog te kopen? (een upgrade naar 10.5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 14:48:
Aah oke, ééén wat kost 10.5 nu nog? en is dat via Apple.nl ook nog te kopen? (een upgrade naar 10.5)
Volgens mij niet.

Er zijn wel andere opties:
1. Illegaal
2. Legaal. Via tweedehandsmac.nl is er volop aanbod.
EDIT: i.t.t. eerdere versies valt het aanbod van 10.5 toch tegen. Waarschijnlijk meer mensen die met hetzelfde probleem zitten. Op Marktplaats en eBay zijn ook verkopers van oude software, soms zelfs nog geseald. Het leuke van OS X is dat het multilanguage is, je kunt dus gerust een pakket van bijv. een Duitser kopen zonder dat je met Duitstalige software zit. Op eBay heb ik vaak gevonden wat ik zoek. Op Marktplaats staan op dit moment enkele scherpe aanbiedingen. Als het echt niet lukt, dan vind ik dat een prima excuus om illegaal aan de slag te gaan.

[ Voor 45% gewijzigd door SvMp op 18-01-2010 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:24
Je hebt toch alleen de CD nodig van Leopard ? En verder geen Code oid ?
Als het niet code gebonden is, de CD of wat dan ook, heb ik hier nog wel Leopard liggen die je van me over mag kopen evt. :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:57
Vaak zijn deze ook hardware-gebonden. Een Leopard dvd van een MBA, kan je bijv. niet installeren op een MBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ SvMp Illegaal is niet zonder risico, en wat ALS je er mee gepakt word, ben nog niet echt thuis in de Apple/Mac wereld, maar was dit wel van plan :)

@SanderPS3 wat moet dat nog kosten? ik heb 10.4 dus op de G4 staan, moet dan gewoon zonder code kunnen upgraden als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:40

franssie

Save the albatross

de grijze discs bij de computer zijn idd hardware-type gebonden. De echte upgrade disks (met artworkvan het os) zijn dat niet.

EDit:// en idd geen code.

[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 18-01-2010 15:01 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
of terwijl als ik een CD kan bemachtigen met 10.5 (Leopard) upgrade, is ern iks aan de hand en kan ik moeiteloos mn G4 upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:40

franssie

Save the albatross

yep - goedkoopste op ebay die ik zag was eur 40,- incl verzend kosten. Ik kwam prijzen tegen tot EUR190 overigens -O-

Maar je moet dus de paarse hebben, er worden ook grijze discs aangeboden maar die doen het waarschijnlijk/misschien niet op jouw computer dus daar moet je bij wegblijven.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1