Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Informatie op beeldscherm in etalage zetten - ipv lichtkrant

Pagina: 1
Acties:

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57
Vergeef me voor de mogelijk cryptische titel; wat we van plan zijn is het volgende:

Op een verder weg gelegen filiaal van een advocatenkantoor moet een informatievenster komen. We dachten hiervoor eerst een lichtkrant te gebruiken, maar de gedachte is nu om hiervoor een (groot) computerscherm te gebruiken.

Op dit scherm komt informatie over het advocatenkantoor, zoals openingstijden en contactinformatie.

Nu is het zo dat er niet altijd iemand aanwezig is. Besturing via internet (bijv. Remote Desktop) is dan ook noodzakelijk, bijvoorbeeld om info te wijzigen. Stel: openingstijden zijn vrijdag van 10-18 uur en maandag 10-15 uur. Als er iemand geweest is op maandag en donderdag blijkt dat er niemand kan zijn, moet dit worden gewijzigd in: Deze week alleen telefonisch bereikbaar (bijvoorbeeld).

We denken nu verder aan het gebruik van een PC, laptop of netbook - dit laatste vanwege de kosten. Het scherm wordt dus in de vensterbank geplaatst, aangesloten op de tweede VGA-aansluiting van de netbook; de meldtekst komt dan fullscreen op het scherm. Tijdens editen van de tekst wordt dat gedeelte natuurlijk niet aan de bezoekers (buiten) getoond.
Kent iemand een applicatie die hiervoor geschikt is (even uitgaande van Windows XP)?

[ Voor 3% gewijzigd door pinockio op 18-01-2010 14:04 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Ik weet niet of het goedkoper is dan een pc/laptop + extern scherm maar je kan een LCD tv (bv Philips) die NetTV ondersteunt neerzetten. Op de tv open je gewoon de URL waar je je info zet (en dus van elke locatie kan editen) en klaar is kees.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57
Neobahamuth schreef op maandag 18 januari 2010 @ 14:05:
(...) LCD tv (bv Philips) die NetTV (...)
Interessante suggestie. Ik was er niet mee bekend maar het kan zeker handig zijn.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.