• Double O Seven
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-09-2010
Hallo allemaal,

ik ben bezig met het samenstellen van een pc voornamelijk voor relatief eenvoudige (home)videobewerking en evt. wat simpele fotobewerking (plus de gebruikelijke activiteiten, email, internet enz.). gaming is niet echt aan de orde, behalve wellicht simpele spelletjes.

Mijn budget ligt zo rond de 500 euro, maar ik ben voornamelijk nu even benieuwd welk merk en welk type processor jullie aanraden voor mijn doel. Mijn voorkeuren gaan nu uit naar AMD (Phenom/Athlon II X4) of Intel de i3 / i5. Wel merk is beter in videobewerking en welk type raden jullie daarvan dan aan?

Alvast bedankt voor de reactie(s).

M.vr.gr.
007

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Double O Seven schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:55:
Hallo allemaal,

ik ben bezig met het samenstellen van een pc voornamelijk voor relatief eenvoudige (home)videobewerking en evt. wat simpele fotobewerking (plus de gebruikelijke activiteiten, email, internet enz.). gaming is niet echt aan de orde, behalve wellicht simpele spelletjes.

Mijn budget ligt zo rond de 500 euro, maar ik ben voornamelijk nu even benieuwd welk merk en welk type processor jullie aanraden voor mijn doel. Mijn voorkeuren gaan nu uit naar AMD (Phenom/Athlon II X4) of Intel de i3 / i5. Wel merk is beter in videobewerking en welk type raden jullie daarvan dan aan?

Alvast bedankt voor de reactie(s).

M.vr.gr.
007
Ga op tomshardware.com kijken naar charts van CPU benchmarks. Daar kun je benchmarks selecteren die voor jou van toepassing zijn. Verder is met een beperkt budget snel AMD wat handiger, omdat ook de moederborden doorgaans wat goedkoper zijn. Dan zou ik dus snel denken aan een X4 systeem. Verder blijkt uit je vraag niet wat je al gedaan hebt om er zelf achter te komen wat de beste keuze is voor jou. Het is hier wel een forum wat eigen inzet verwacht. Wat heb je zelf als opties gevonden?

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 07:17
Lood om oud ijzer.. je budget is in deze leidend en niet de prestaties. Koop lekker een een amd x4 955 (133) + mobo (90) + 4Gb geheugen (50). en je heb nog 230 euro over om het systeem op de vullen.

scoor hier op tweakers voor 100 euro een 2ehands 4890 en voor 50 euro een goede voeding. Vervolgens een samsung 1TB schijfje erin (60).

[ Voor 25% gewijzigd door Lumics op 18-01-2010 14:02 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt eens een kijkje nemen in Complete Systemen & Laptops naar de BBGs als opstapje om eens te kijken naar interessante configs.
Wat je uiteindelijk moet kopen is iets dat je zelf moet bepalen. Aan de hand van benchmarks en reviews kun je kijken welke cpu het snelste is en het beste aan je eisen voldoet.

Dit toipc gaat in elk geval op slot, omdat we verwachten dat een tweaker z'n eigen systeem samenstelt.

Dit topic is gesloten.