Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Driver voor het hp f5103a-kabeltje

Pagina: 1
Acties:

• Mas-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-07-2024

Mas-

Alsof het niets kost!

Topicstarter
Ik probeer een kabeltje te installeren dat als tussenstuk werkt tussen een USB poort en een seriele poort. Het gaat hier om een HP F5103A-kabeltje, dat al een paar jaar oud is, maar altijd prima werkte. Na een format kan ik de drivers echter nergens vinden. De HP site heeft ze niet, en flink wat gegoogle levert alleen maar oplichterssites op, waar ze me geld uit de zak proberen te kloppen voor spyware en virusen. Heeft iemand een idee waar ik dit vinden kan?

Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines. Specs

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59
Als je dat kabeltje insteekt komt ie dan als een een device in je device manager te staan?

Als je dan de device ID and manufacturer ID weet kun je hier, www.pcidatabase.com, opzoeken welke driver je nodig hebt.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
USB naar serieel zijn heel vaak gebaseerd op de Prolific 2303 chip. Misschien dat een generieke driver daarvoor werkt ?
Wellicht ook handig te vermelden voor welk OS je een driver zoekt. Ik neem aan dat je geen linux driver zoekt, want die is bij de meeste distro's standaard aanwezig :+

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.