Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loenhoet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05-2023
Momenteel probeer ik een LCD-scherm (LG 42LH4000) werkend te krijgen op een pc. Het gaat om een HP dc5800. Aangezien deze geen HDMI-aansluiting heeft, hebben we er een Asus EN9400GT videokaart erbij gekocht. Het scherm kunnen we nu prima met HDMI aansturen. Nu wilden we nog geluid via de HDMI-kaart toevoegen. Omdat het moederbord geen S/PDIF aansluitng had, hebben we nog een Asus Xonar DX (er was alleen nog plaats voor een PCIe-kaart) gekocht. Nu hebben we die allemaal geinstalleerd, maar het geluid komt niet mee. Momenteel zijn we een beetje radeloos, het heeft al zoveel tijd en geld gekost. De pc draait op Windows 7 Enterprise (NL), i.v.m. ondersteuning met een Wacom-tablet.

Wat ik al heb geprobeerd:
- HDMI-kabel bij een collega geprobeerd, dat werkte gewoon, de kabel is dus goed.
- Via een USB-stick wat media op de TV direct afgespeeld, de TV is dus ook in orde.
- Alle drivers opnieuw geinstalleerd, mocht niet helpen.

Verder staat het 'Afspeelapparaat'op S/PDIF-Pass-trough Device. Als ik iets afspeel, zie ik ook het volumabalke bewegen. Er komt dus geluid aan. Volgens een collega heb je echter ook een HDMI-afspeelapparaat nodig. Deze mist echter. Wie kan me helpen. Heb zelf nog nooit met HDMI gespeeld, dus misschien mis ik een simpel dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-09 19:31

-36-

Trust me. I'm an amateur

Zit er op zon kaart met hdmi niet al een audio-chip om geluid over hdmi te versturen? Bij me ati klaartje was dat iig wel zo. Dus dat je ipv de Xonar de audiochip op de videokaart als geluidsapparaat kiest? en als het niet zo werkt zul je waarschijnlijk met een intern spif doorlus kabeltje aan de slag moeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
-36- schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:24:
Zit er op zon kaart met hdmi niet al een audio-chip om geluid over hdmi te versturen? Bij me ati klaartje was dat iig wel zo. Dus dat je ipv de Xonar de audiochip op de videokaart als geluidsapparaat kiest? en als het niet zo werkt zul je waarschijnlijk met een intern spif doorlus kabeltje aan de slag moeten
Volgens mij hebben die Nvidia kaarten helemaal geen audio eigen HD audio chip... eigenlijk heeft de TS een verkeerde kaart gekocht ;( Bijna alle ATI kaarten hebben al sinds een jaar of 3 een HD audio chip op de videokaarten... dan was de extra geluidskaart niet nodig geweest.

Maar het probleem... Volgens mij is het vrij simpel als ik het goed begrijp, als jij een losse geluidskaart koopt voor het geluid gaat de audio niet zomaar automatisch via de HDMI aansluiting van de videokaart... Beste oplossing; Nvidia en audio kaartje terugbrengen en bijvoorbeeld een ATI HD4550 halen. Zelfde prijsklasse als die 9400GT en wel met HD audio over HDMI, plus zelfs iets betere prestaties overall :)

pricewatch: Sapphire HD 4550 512MB DDR3 PCI-E HDMI