Momenteel probeer ik een LCD-scherm (LG 42LH4000) werkend te krijgen op een pc. Het gaat om een HP dc5800. Aangezien deze geen HDMI-aansluiting heeft, hebben we er een Asus EN9400GT videokaart erbij gekocht. Het scherm kunnen we nu prima met HDMI aansturen. Nu wilden we nog geluid via de HDMI-kaart toevoegen. Omdat het moederbord geen S/PDIF aansluitng had, hebben we nog een Asus Xonar DX (er was alleen nog plaats voor een PCIe-kaart) gekocht. Nu hebben we die allemaal geinstalleerd, maar het geluid komt niet mee. Momenteel zijn we een beetje radeloos, het heeft al zoveel tijd en geld gekost. De pc draait op Windows 7 Enterprise (NL), i.v.m. ondersteuning met een Wacom-tablet.
Wat ik al heb geprobeerd:
- HDMI-kabel bij een collega geprobeerd, dat werkte gewoon, de kabel is dus goed.
- Via een USB-stick wat media op de TV direct afgespeeld, de TV is dus ook in orde.
- Alle drivers opnieuw geinstalleerd, mocht niet helpen.
Verder staat het 'Afspeelapparaat'op S/PDIF-Pass-trough Device. Als ik iets afspeel, zie ik ook het volumabalke bewegen. Er komt dus geluid aan. Volgens een collega heb je echter ook een HDMI-afspeelapparaat nodig. Deze mist echter. Wie kan me helpen. Heb zelf nog nooit met HDMI gespeeld, dus misschien mis ik een simpel dingetje.
Wat ik al heb geprobeerd:
- HDMI-kabel bij een collega geprobeerd, dat werkte gewoon, de kabel is dus goed.
- Via een USB-stick wat media op de TV direct afgespeeld, de TV is dus ook in orde.
- Alle drivers opnieuw geinstalleerd, mocht niet helpen.
Verder staat het 'Afspeelapparaat'op S/PDIF-Pass-trough Device. Als ik iets afspeel, zie ik ook het volumabalke bewegen. Er komt dus geluid aan. Volgens een collega heb je echter ook een HDMI-afspeelapparaat nodig. Deze mist echter. Wie kan me helpen. Heb zelf nog nooit met HDMI gespeeld, dus misschien mis ik een simpel dingetje.