Ik ben een trotse eigenaar van een Cowon S9. Afgelopen zaterdag heb ik bij de MM nieuwe inears gekocht. Na lang twijfelen voor het schap ben ik vanwege de merk/prijs verhouding voor AKG's gegaan (K321 voor 30 euro, dacht 'hm, akg = koptelefoonmerk, kan niet heel slecht zijn'). Beetje impulsaankoop, gezien ik normaal langer over zo'n keuze doe (met vooronderzoek enzo). Enkele luisterbeurten later ben ik er nog steeds niet aan gewend, en vind ik ze gewoon niet mooi klinken, en ben ik op zoek naar iets anders. Immers: waarom een mp3speler van >200euro met oortjes die zuigen?
Ik luister normaliter via een grote JBL Reference 420 koptelefoon (€129€69), en vind daar erg mooi geluid uit komen voor die prijs. In de winter kom je hier nog mee weg buiten (houdt ook mijn oren lekker warm), maar voor de zomer blijft de JBL binnen, en wil ik wel iets kleiners. Ik ben dus opzoek naar iets in die prijsklasse, maar dan inears.
Na enig voor onderzoek op head-fi komt bovengenoemde zeer vaak naar voren als goede aanrader. Hij is naar Nederland te halen voor onder de €70 (89 dollar). In Nederland zelf zijn enkele modellen van Klipsch te krijgen voor dit geld, die ook nog wel aardig waren volgens Head-Fi.
Head Direct RE0
Klipsch Image S2/S4
Etymotic ER6i
Audio-Technica CKM55
V-Moda Bass Freq/Vibe (laatste is iets boven budget)
(Exotische) andere opties zijn ook welkom.
Muziek die ik luister varieert van wereldmuziek (Afrikaans, Cubaans, Reggae) en singer-songwriters, tot IDM (Trentemoller, Paul Kalkbrenner) en sporadisch een stukje Nu-Jazz (NPM). Kortom, ik ben wel op zoek naar een allround performer
Wegens de mogelijk gunstige dollarkoers had ik de prijslimiet op $100 (incl. shipping) gezet (dus euro'tje of 70-75). Kan iemand iets aan-/afraden? Importeren of hier halen? Is er überhaupt eentje die van de RE0 kan winnen voor dat geld?
Ik luister normaliter via een grote JBL Reference 420 koptelefoon (€129€69), en vind daar erg mooi geluid uit komen voor die prijs. In de winter kom je hier nog mee weg buiten (houdt ook mijn oren lekker warm), maar voor de zomer blijft de JBL binnen, en wil ik wel iets kleiners. Ik ben dus opzoek naar iets in die prijsklasse, maar dan inears.
Na enig voor onderzoek op head-fi komt bovengenoemde zeer vaak naar voren als goede aanrader. Hij is naar Nederland te halen voor onder de €70 (89 dollar). In Nederland zelf zijn enkele modellen van Klipsch te krijgen voor dit geld, die ook nog wel aardig waren volgens Head-Fi.
Head Direct RE0
Klipsch Image S2/S4
Etymotic ER6i
Audio-Technica CKM55
V-Moda Bass Freq/Vibe (laatste is iets boven budget)
(Exotische) andere opties zijn ook welkom.
Muziek die ik luister varieert van wereldmuziek (Afrikaans, Cubaans, Reggae) en singer-songwriters, tot IDM (Trentemoller, Paul Kalkbrenner) en sporadisch een stukje Nu-Jazz (NPM). Kortom, ik ben wel op zoek naar een allround performer