• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-11 17:15
Ik ben een trotse eigenaar van een Cowon S9. Afgelopen zaterdag heb ik bij de MM nieuwe inears gekocht. Na lang twijfelen voor het schap ben ik vanwege de merk/prijs verhouding voor AKG's gegaan (K321 voor 30 euro, dacht 'hm, akg = koptelefoonmerk, kan niet heel slecht zijn'). Beetje impulsaankoop, gezien ik normaal langer over zo'n keuze doe (met vooronderzoek enzo). Enkele luisterbeurten later ben ik er nog steeds niet aan gewend, en vind ik ze gewoon niet mooi klinken, en ben ik op zoek naar iets anders. Immers: waarom een mp3speler van >200euro met oortjes die zuigen?
Ik luister normaliter via een grote JBL Reference 420 koptelefoon (€129€69), en vind daar erg mooi geluid uit komen voor die prijs. In de winter kom je hier nog mee weg buiten (houdt ook mijn oren lekker warm), maar voor de zomer blijft de JBL binnen, en wil ik wel iets kleiners. Ik ben dus opzoek naar iets in die prijsklasse, maar dan inears.
Na enig voor onderzoek op head-fi komt bovengenoemde zeer vaak naar voren als goede aanrader. Hij is naar Nederland te halen voor onder de €70 (89 dollar). In Nederland zelf zijn enkele modellen van Klipsch te krijgen voor dit geld, die ook nog wel aardig waren volgens Head-Fi.

Head Direct RE0
Klipsch Image S2/S4
Etymotic ER6i
Audio-Technica CKM55
V-Moda Bass Freq/Vibe (laatste is iets boven budget)

(Exotische) andere opties zijn ook welkom.

Muziek die ik luister varieert van wereldmuziek (Afrikaans, Cubaans, Reggae) en singer-songwriters, tot IDM (Trentemoller, Paul Kalkbrenner) en sporadisch een stukje Nu-Jazz (NPM). Kortom, ik ben wel op zoek naar een allround performer :P Wegens de mogelijk gunstige dollarkoers had ik de prijslimiet op $100 (incl. shipping) gezet (dus euro'tje of 70-75). Kan iemand iets aan-/afraden? Importeren of hier halen? Is er überhaupt eentje die van de RE0 kan winnen voor dat geld?

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Voor het geld waarschijnlijk niet. Daarom is hij op Head-Fi ook al zo lang redelijk populair, weinig keuze in dezelfde kwaliteit/prijs verhouding. Het enige minpuntje aan de RE0 is de bass weergave, die zal je moeten equalizen via de S9 (vind ik in ieder geval). Persoonlijk heb ik hem ook nog aan een klein versterkertje hangen om het nog net even wat beter te laten klinken (strakkere bass en warmer geluid).

[ Voor 4% gewijzigd door Lukin op 18-01-2010 11:12 ]

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-11 17:15
Ik zit ook te kijken naar 2e hands Monster Turbines. Dan kom je ongeveer ook op zo'n bedrag uit (ietsje meer). Hoe verhouden deze 2 zich tot elkaar? Ik lees dat de Monster Turbines meer bass hebben, maar drukken ze niet de overige tonen weg? En hoe zit het met de bouwkwaliteit? Dit lijkt in mijn ogen gewonnen te worden door Monster, of scheelt het niet veel?

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb met monster In Ears geen ervaringen maar de bouw kwaliteit van de RE0 is wat mij betreft gewoon goed. Bij het merk Monster heb ik alleen maar negatieve gevoelens, het is namelijk niet een merk met een hele goede reputatie in mijn boek. Voornaamste klacht is de gigantische prijzen (HDMI kabels van 120 euro bv.).

Verwijderd

De RE0 zijn heel goed maar wel meer treble-georiënteerd. Ik weet niet in hoeverre je houdt van een meer warme klank met een stevige bas? De S9 klinkt zelf al niet bepaald warm dus in jouw geval zou ik een in-ear met een warme klank verkiezen om dit wat in evenwicht te houden.

De Turbines die je al noemt zijn daar een goed voorbeeld van, maar er zijn nog andere interessante merken: Denon, Sennheiser, Future Sonics, JVC,...

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:18
De Etymotic en de Head Direct heb ik gehoord. De Etymotic is zeer analytisch en zeker niet bedoeld om 'booming bass' te geven, en de R0 is eigenlijk hetzelfde. De Etymotic vond ik meer geraffineerd en wat minder leuk om naar te luisteren dan de R0, maar de R0 is wel makkelijker om te dragen en heeft een ietwat warmer geluid dan de Etymotic. Ik raad de R0 aan, met kanttekening dat als je graag veel meer detail hoort je de Ety niet hoeft te negeren. Ik vond 'm beter dan de Shure E530's.

Denon maakt ook een hele lijn oortjes met wat leuke opties in jouw segment, als je graag en wat bekender merk wilt. Die maken in dat segment misschien niet zulk goed-klinkende oortjes, maar wel oortjes met wat betere bouwkwaliteit.

Als je echt een bass-monster zoekt kan ik je niet helpen. Head-fi is gevuld met mensen zoals ik (aangezien ik er ook kom ;)), die veelal zoeken naar een platte respons. Bedenk je trouwens wel dat koptelefoons en oordopjes geen bas kunnen produceren; daar moet je speakers voor hebben, dus alles wat ze proberen om in de buurt te komen klopt akoestisch niet.

Kortom: Probeer een setje R0. Ze zijn spotgoedkoop vergeleken met de meeste oordopjes die goede ervaringen op head-fi krijgen. Als je ze niks vindt, weet je dat je dat soort spul moet ontwijken. En tweedehands verkoop is altijd nog een optie.

merken die ik zou vermijden:

- Monster
- Bose
- V-moda

Die merken kunnen misschien wel af en toe een leuk product maken, maar veel liever maken ze iets wat het publiek leuk vind, begrijpelijk.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• dikkevingers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 14:24
Ik had de NuForce NE-6 (NL: €39/US: $39). Tot twee keer toe was er een minuscuul defect, dus ik heb 'em teruggestuurd. Desalniettemin had deze een zeer fijn geluid. Warm en toch helder.
Momenteel heb ik de RE0 met de Cowon iAudio D2+. Zoals Lukin aangeeft, moet RE0 geboost worden om de bass naar voren te laten komen. De D2+ met enige EQ tweaking geeft een strakke bass. De RE0 heeft enorm goed geluid.
De SoundMagic PL-50 (NL: €55/US: $55) werd mij aangeraden als alternatief voor de NuForce NE-6. Wellicht ook nog iets om naar te kijken.

Kijk eventueel voor meer informatie op:
Head-fi.org
Iaudiophile.net>forum>portable audiogear
anythingbutipod.com

Succes

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:27
Lukin schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 09:07:
Ik heb met monster In Ears geen ervaringen maar de bouw kwaliteit van de RE0 is wat mij betreft gewoon goed. Bij het merk Monster heb ik alleen maar negatieve gevoelens, het is namelijk niet een merk met een hele goede reputatie in mijn boek. Voornaamste klacht is de gigantische prijzen (HDMI kabels van 120 euro bv.).
Die waren een tijdelijke FOTM, niemand heeft het nu ermeer over.
niet aan te raden dus
Pagina: 1