Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

vervanging toetsenbord laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik het toetsenbord van een laptop samsung R522 kan verwijderen.Hij moet vervangen worden en wil dat graag zelf doen maar weet niet hoe ik het toetsenbord eruit moet halen.
Wie kan mij helpen? :(

• Wreckage1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-11 11:16
Mail Samsung en vraag om een disassembly manual, daar heb je het meeste aan!

• twijg92
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-09 08:56
tis volgends mij een kwestie van gewoon blijven schroeven, eerst onder en bovenkant ( niet het scherm maar het deel van de laptop zelf,waar het tobo in zit) van elkaar af,
daarna kun je alle stekkertjes wel loshalen en dan moet je als het goed is het tobo wel los kunnen schroeven

Veel Succes!

• stefans
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-11 20:32
meestal zitten er aan de onderkant van de laptop 1 of 2 schroefjes die met een klein tekentje van een toetsenbord, deze moet je eerst los draaien. Vervolgens moet je kijken aan de zijkanten van je toetsenbord of daar niet iets van kleine schuif mechanisme zitten die het toetsenbord op zijn plaats vast zet.
Het kan ook nog zo zijn dat er boven het toetsenbord een cover zit die je eraf zou moeten halen en dat daar dan de schroeven onder zitten.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie hulp, maar helaas alles zit aan elkaar gesoldeerd aan de binnenkant van het toetsenbord. ga nog wel even de manual aanvragen bij samsung.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:32
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:19:
bedankt voor jullie hulp, maar helaas alles zit aan elkaar gesoldeerd aan de binnenkant van het toetsenbord
Alles aan elkaar gesoldeerd.... :? Dat vraagt om pics.

Een laptoptoetsenbord zit doorgaans met een flatcable met het moederbord verbonden.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
ben er inmiddels achter hoe het toetsenbord er uit gehaald moet worden. Volgende vraag is dan, weet iemand waar ik een laptop toetsenbord kan bestellen. Heb al heel internet afgestruind en nergens hebben ze mijn toetsenbord (Samsung NP-R522) te koop.

• Xander
Staat er op het toetsenbord zelf nergens een P/N of FRU-nummer?

• Wreckage1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-11 11:16
Meestal als we iets voor notebooks moeten hebben (accu's, schermen, toetsenborden..) koop ik ze bij ReplaceDirect.com.

Ik heb er verder geen belang bij..dus vat het niet op als spam :)

Verwijderd

Topicstarter
ja er staat een nummer op het toetsenbord. Dat is S/N CNBA5902486LBYNF97M3645.
Ik heb een mail gestuurd naar ReplaceDirect.com, moet er nu foto's van maken en opsturen naar ReplaceDirect.com. Dat moet ik dus nog doen. Je moet er wel wat voor doen zeg!! Ik dacht het nummer van toetsenbord moet toch voldoende zijn, helaas.

• Xander
Dat is een serienummer, daar heb je niet zoveel aan. Als het goed is is er maar één toetsenbord met dat serienummer en dat heb jij. ;)

Je zou een partnummer moeten hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is toch echt het enige nummer wat er achter op het toetsenbord staat.
Het is een stickertje met een streepjescode met deze code SEC S/N CNBA5902486LBYNF97M3645.
Dat is alles wat ik heb.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 12:03
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 12:33:
ja er staat een nummer op het toetsenbord. Dat is S/N CNBA5902486LBYNF97M3645.
Ik heb een mail gestuurd naar ReplaceDirect.com, moet er nu foto's van maken en opsturen naar ReplaceDirect.com. Dat moet ik dus nog doen. Je moet er wel wat voor doen zeg!! Ik dacht het nummer van toetsenbord moet toch voldoende zijn, helaas.
Ze willen gewoon zeker weten dat ze een juiste vervanger sturen, zie die foto maar als een onderdeel van de service.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb inmiddels mijn toetsenbord besteld.
Bedankt voor alle reacties
Pagina: 1