Toon posts:

Stereo set, Klipsch RM-52 of Kef-IQ50

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil graag een stereoversterker (met tuner) en twee speakers aanschaffen. Het komt in een woonkamer te staan van ongeveer 30m2 en ik wil mijn TV geluid en muziek luisteren. De tuner is geen must, maar wel handig. Mijn budget hiervoor is ongeveer 1000 euro. Ik ben op een tweetal plekken gaan luisteren en heb flink gezocht op internet. Het probleem is echter dat ze nergens dezelfde spullen verkopen en je overal ander advies krijgt. Dit maakt het vergelijken van prijzen etc. lastig. Zelf heb ik niet veel verstand van de techniek, maar geniet wel van goed geluid en wil daarom wat meer dan het standaard setje van de mediamarkt. Uiteindelijk heb ik al een redelijke selectie gemaakt en wil graag weten wat jullie ervan denken.

Versterker:

Tijdens het luisteren viel mij op dat ik weinig verschil hoor tussen de versterkers. Ik heb wel naar relatief goedkope versterkers geluisterd. Ervaringen van kennissen zeggen me dat Onkyo een goed merk is, dus ik heb in eerste instantie daar naar gekeken. Gezien mijn budget, is mijn oog gevallen op de Onkyo TX-8255. Webshop prijs van deze versterker is ongeveer € 225,-

Speakers:

Bij de speakers heb ik op twee dingen gelet. Uiteraard hoe speakers klinken, maar ook of ze qua kleur en afmeting in mijn interieur passen. In mijn interieur heb ik veel hout tinten, dus daar heb ik een beetje naar gezocht. Ik heb mijn vriendin gelukkig kunnen overtuigen dat ik niet van die kleine speakers wilde hebben dus het worden middel grote speakers. Ik ben nog een beetje aan het twijfelen tussen twee types:

De Kef IQ50 en de Klipsch RF-52

Het voordeel van de Kef's is dat ze beter in mijn interieur passen (in een noten-uitvoeren) en dat ik ze via een webshop redelijk goedkoop kan krijgen (€ 275). De winkel waar ik ging luisteren deed zelf de Klipsch boxen "finetunen". Het geluide klonk daardoor veel voller dan vegelijkbare speakers. Als ik het dus zou willen kopen zou ik het dus bij die winkel moeten doen en de speakers zijn daar € 375.

Wat denken jullie van deze opstelling en de keuze voor speakers? Alvast bedankt.

Verwijderd

Ik ben gegaan voor de klipsch en een denon 1910 totaal prijs 880 euro

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:16

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 10:43:
Ik ben gegaan voor de klipsch en een denon 1910 totaal prijs 880 euro
En waarom ben je daar voor gegaan: mooie prijs-prestativerhouding, stond de weergave van de klanken je beter aan dan andere merken (en zo ja, welke heb je dan nog meer geluisterd), enzovoorts. Want alleen zeggen dat je voor Klipsch met Denon bent gegaan voegt echt niets toe....

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09-2025
Volgens mij stond Onkyo er een beetje bekend om dat ze schel konden klinken, dit zou met een speaker als Klipsch die ook bekend staat om soms schel te klinken niet goed matchen. De match met de Kef iQ50 zou dan beter zijn lijkt me. Als je de Klipsch op de Onkyo hebt beluisterd en je vond het mooi kan je wellicht een korting vragen in de winkel, of gratis kabels.

Bij Stassen Hifi kost de Kef iQ50 € 345,- en de Klipsch RF-52 kost daar € 299,- dus misschien een mooie winkel om te luisteren, en als je daar een kleine korting zou krijgen zit je al dicht bij de prijs die je op internet zou betalen, plus je krijgt wat extra service, kan de speakers uitvoerig beluisteren zodat je zeker weet dat het het beste is dat je kan krijgen.

Misschien een leuke versterker voor een leuke prijs. Heeft veel aansluitmogelijkheden en je kan 2 subwoofers + een eindversterker aan sluiten mocht je daar ooit zin in krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraagje over vermogen.
De Onkyo receiver zendt volgens de specs 90 watt per kanaal uit (4 ohm) , 55 watt per kanaal (8 ohm)

Bij de Klipsch staat: POWER HANDLING 100W RMS / 400W Peak
en bij de Kef staat: Amplifier Requirements 15-130W

De vraag is nu of dit de receiver en de boxen bij elkaar matchen wat betreft vermogen, omdat ik de termen niet zo goed ken kan ik het niet echt bepalen.

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 09:32
Sowieso toch altijd kopen bij een echte winkel!
Je hebt daar geluisterd naar de speakers, dat kan bij een internetwinkel niet. Bovendien heb je bij een echte winkel veel betere garantie.
Dus ga bijvoorbeeld eens kijken bij Stassen.

Toch kan ik je over de speakers geen advies geven, die zul je toch echt zelf moeten luisteren. Jij hebt een andere smaak dan ik.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Swagger schreef op maandag 18 januari 2010 @ 14:26:
Volgens mij stond Onkyo er een beetje bekend om dat ze schel konden klinken, dit zou met een speaker als Klipsch die ook bekend staat om soms schel te klinken niet goed matchen.
Volgens mij valt het met Onkyo wel mee met schel klinken. Dacht dat merken als Marantz, Denon, Onkyo en dergelijke wel mee vielen. Heb zelf een keer Klipsch RF-82 gehoord op een Rotel versterker en dat klonk inderdaad (naar mijn inziens) veel en veel te schel. Maar goed, wellicht zijn er mensen die dat een fijn geluid vinden...

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09-2025
Ik weet dat Marantz & Denon warm klinken, maar Onkyo niet dacht ik, heb ik zelf mee ervaring mee. Ik weet het alleen van horen zeggen.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Swagger schreef op maandag 18 januari 2010 @ 23:24:
Ik weet dat Marantz & Denon warm klinken, maar Onkyo niet dacht ik, heb ik zelf mee ervaring mee. Ik weet het alleen van horen zeggen.
Ik heb wel de merken gehad die in aankaartte en ook ervaring met Rotel. En veel verschil zit er niet tussen Denon en Onkyo. Wel tussen deze merken en Rotel, vandaar dat ik het aankaartte.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie adviezen wat betreft versterker. Aangezien ik in de winkel al merkte dat ik het verschil niet zo goed hoor tussen de versterkers denk ik dat mijn gehoor wat dat betreft niet zo verfijnd is. Voor mij is het dus belangrijk dat ik met de versterker de boxen niet opblaas, en andersom (ik heb wel eens iets gehoord over te zware boxen waardoor de versterker kan doorbranden :S ??)

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:07
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 07:55:
Bedankt voor jullie adviezen wat betreft versterker. Aangezien ik in de winkel al merkte dat ik het verschil niet zo goed hoor tussen de versterkers denk ik dat mijn gehoor wat dat betreft niet zo verfijnd is. Voor mij is het dus belangrijk dat ik met de versterker de boxen niet opblaas, en andersom (ik heb wel eens iets gehoord over te zware boxen waardoor de versterker kan doorbranden :S ??)
Ik snap wel waardoor je gehoor niet zo verfijnd is als je bang bent dat je je luidsprekers opblaast.

Verder moet je gewoon kopen waar je zelf het beste gevoel bij hebt. Zelf vind ik Klipschluidsprekers er niet uit zien dus hoef ik al niet meer te horen hoe ze klinken. Als jij met het uiterlijk kan leven en ze beduidend beter vindt klinken moet je ze aanschaffen.

[ Voor 18% gewijzigd door PHiXioN op 19-01-2010 08:39 ]

Pagina: 1