Behuizing voor NAS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik heb gedeeltelijk het DIY NAS topic gevolgt maar kan niet de tijd vinden om alle posts door te lezen. Daarnaast zijn veel van de systemen opgebouwd uit 10 tot 24 harddisken in standaard bigtowers. En heb ik het liever iets meer HTPC stijl en compacter

De specificaties tot nu toe:

Hardware:

Silverstone LC19B
Intel Mobile 1.4
2x 1024MB PC3200
1.5 Samsung Spinpoint (Eco/Green)

Software:

Ubuntu 9.10
Vmware Server 2.0
Samba
SabNZB+
ProFTPD
Apache+PHP+MySQL
Ampache

Nu wil ik eigenlijk naar een systeem met raid1 en raid5 maar door de complexe software is het volgens mij niet mogelijk om een kant en klare nas te kopen. De huidige behuizing bied slechts plaats aan 1 x 3.5" En het is niet mogelijk om gebruikt te maken van 2.5" schijven omdat deze nog niet betaalbaar zijn in grote formaten.

Nu ben ik begonnen met het zoeken naar een behuizing maar door gebruik aan ruimte heb ik nog niets kunnen vinden. Ik denk dat ik eigenlijk iets in de richting zoek http://www.silverstonetek...to.php?pno=ds351&area=usa (maar dit is meer een SAN)

Er zijn weinig behuizingen HTPC stijl met meer dan 4 disk sloten en toch niet meer dan 11cm hoog want dat is de ruimte die er in het huidige meubel nog vrij is.

De eisen voor de behuizing zijn als volgt:

- Zwart
- HTPC formaat
- Minimaal vier 3.5" posities
- Maximaal 11cm hoog
- Geen fans kleiner dan 60mm
- Eventueel een externe voeding
- Plaats voor 1 x pci/pci-e insteekkaart

[ Voor 8% gewijzigd door raymonvdm op 18-01-2010 01:29 . Reden: Verhaal beter maken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Update:

Ik denk dat de LC19B mag blijven en dat ik een oplossing ga toepassen met een externe aansluiting (SATA/SAS) naar een ander device met daarin de disken voor storage. Ik weet nog niet precies wat voor storage maar dacht misschien aan het modden van een Cisco2611 of een andere 1u achtige behuizing.

Nu heb ik op het huidge moederbord niet genoeg sata aanslutingen dus deze wil ik extern uitvoeren of via SAS maar ik heb nu slechts 1 x pci. Ik denk er dus over om een ander bordje met een ION processor te kiezen.

Heeft iemand daar ervaring mee ( Ik lees ondertussen BBG en DIY NAS topics)