Toon posts:

omscholen naar systeembeheerder

Pagina: 1
Acties:
  • 776 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik wil mij gaan omscholen naar systeembeheerder.
Ik wil dit graag doen door cursussen te volgen.
Welke cursus(en) kan ik het best doen om aangenomen te worden als systeembeheerder?
m.a.w. wat is de basiskennis waar ik over moet beschikken om goed te functioneren als systeembeheerder.

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2025

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Hallo, en welkom op Tweakers.net

Om te beginnen even 'n melding dat dit het verkeerde subforum is, zulke topics lijken me beter in Werk & Inkomen

Daarnaast lijkt het me ook handig om wat achtergrondinformatie te geven voor de mensen die je willen helpen. Bijvoorbeeld wat je huidige werk is, wat voor opleidingen je al gehad hebt en waar je die cursussen wilt volgen.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Er zijn volgens mij verschillende ROC`s die deze opleidingen aanbieden ik denk dat je daar eens wat informatie moet opvragen.

Verwijderd

Topicstarter
sorry wist niet dat dit subforum er was
ik werk in een bedrijfje dat particulieren en kleinzakelijke klanten hun systemen draaiende houd.
heeft dus niets met servers en bv cisco routers te maken
ik wil de opleidingen graag volgen middels zelfstudie
ik heb een opleiding mbo niv 3 systeembeheerder gedaan maar vond dit nogal matig kwa opdoen van kennis
het enige dat ik daar geleerd heb is het inrichten van een windows server 2000
ik vraag me af of dit genoeg is om als systeembeheerder aan de slag te kunnen

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:26
Wat is je leeftijd? Als je 18+ of 21+ komen er een heel aantal toelatingstoetsen voor je vrij.

Met alleen kennis van w2k kom je niet echt super ver. Je kunt altijd voor jezelf aan de gang gaan met microsoft certificaten (als je die kant op wilt) en zo ook met cisco. Of je kunt is gaan kijken naar zelfstudie gevallen bij de loi en dergelijken.

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2025

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Misschien kun je HBO (wellicht deeltijd, als je nog wel wilt blijven werken) proberen. Genoeg Hogescholen die (Technische/Bedrijfskunde) Informatica aanbieden.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:18

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Welkom op GoT.

Helaas is je eerste topic meteen belandt op een subforum wat absoluut niet geschikt is voor je vraag. Let er de volgende keer even op dat je je topic op de juiste plaats zet. Werk en Inkomen zou inderdaad een betere plek zijn.

Hoe dan ook: Ik raad je aan om contact te zoeken met een opleidings centrum. Als je al een MBO opleiding heb gedaan tot systeembeheerder niveau 3, dan zou je kunnen starten met het MCSA Windows Server 2003. Dan heb je al een redenlijk stukje kennis te pakken. Verder is ervaring erg belangrijk. Veel mensen doen die ervaring pas op als ze aan de slag gaan als systeembeheerder. Anderen knutselen zelf thuis heel veel.
Thuisstudie is leuk, maar het moet je wel liggen. Er zijn genoeg self-paced training boeken te vinden (ook 2de hands) om de examens te doorlopen.

Bekijk: http://www.microsoft.com/...s/certification/mcsa.aspx voor de inhoud van de MCSA certificering.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.