Omdat ik de laatste tijd weer wat vaker achter verschillende pc's hier in huis zit, zou ik graag mijn muziek over het netwerk willen delen. Echter, het lukt me niet meer. Vroeger (9.04) was het (in ieder geval in het begin) geen probleem. Ik klikte rechts op mijn muziek map, koos voor delen, zei dat ik alleen wou laten lezen en iedereen erin mocht komen, en hoppa, gedaan (na even Samba te hebben gedownload). Op een gegeven moment stopte dit ermee (zonder duidelijke reden), maar na de workgroup van WORKGROUP naar HOME (in etc/samba/smb.conf te hebben verandert werkte alles weer naar behoren.
Nu werkt het echter helemaal niet meer. Ik heb ook al de workgroup verandert, maar ook dit heeft geen effect.
De foutmelding die ik op Ubuntu krijg, als ik daar via netwerk probeer te koppelen (dus de map "muziek" die ook op die pc staat) krijg ik de volgende melding:

Op windows krijg ik het volgende:

Probleem vaststellen geeft alleen de standaard windows help file over bestanden delen. Niet iets wat je echt nodig hebt als je iets uit Linux wilt delen gok ik
Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn. Ik vermoed het wel dat het op de Ubuntu pc zit, omdat het ook vanaf die pc zelf niet mogelijk is met zijn eigen gedeelde map te verbinden (iets dat toen ik in 9.04 wel kon toen delen wel lukte).
Nu werkt het echter helemaal niet meer. Ik heb ook al de workgroup verandert, maar ook dit heeft geen effect.
De foutmelding die ik op Ubuntu krijg, als ik daar via netwerk probeer te koppelen (dus de map "muziek" die ook op die pc staat) krijg ik de volgende melding:

Op windows krijg ik het volgende:

Probleem vaststellen geeft alleen de standaard windows help file over bestanden delen. Niet iets wat je echt nodig hebt als je iets uit Linux wilt delen gok ik
Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn. Ik vermoed het wel dat het op de Ubuntu pc zit, omdat het ook vanaf die pc zelf niet mogelijk is met zijn eigen gedeelde map te verbinden (iets dat toen ik in 9.04 wel kon toen delen wel lukte).