Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP]isapnp.sys doet moeilijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Van het ene op het andere moment bevriest een PC bij een kennis waarna een harde reset het gevolg heeft dat het scherm op zwart blijft vanaf het moment dat het windows xp laadscherm zou moeten komen.

Opstarten in veilige modus geeft meer dan een zwart scherm en wel dat het opstarten van winxp blijft steken bij isapnp.sys. Nou heb ik via google ontdekt dat dit twee dingen kan betekenen:

1. Kapot geheugen
2. Kapotte isapnp.sys

Helaas heb ik geen beschikking over nieuw/ander geheugen, dus die oplossing kan ik niet proberen, maar een groter probleem is dat het een OEM versie van XP betreft, dus er is ook geen windows CD voor recovery modus voor het vervangen van isapnp.sys ter beschikking.

Hoe los je zo'n probleem dan op? Nieuw geheugen kopen en proberen kan natuurlijk, maar wat als dat dan niet helpt?

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Met Memtest86+ testen en mocht dit geen fouten hebben op een andere pc isapnp.sys dowloaden en deze in de system32 map zetten en eventueel opnieuw registreren.

Verwijderd

Topicstarter
bobsqaud schreef op zondag 17 januari 2010 @ 18:00:
Met Memtest86+ testen en mocht dit geen fouten hebben op een andere pc isapnp.sys dowloaden en deze in de system32 map zetten en eventueel opnieuw registreren.
Ok en dan neem ik aan dat dit zal moeten via een bootcd die toegang biedt tot NTSF partities en beschikt over memtest86+ en een goede versie van isapnp.sys?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 17:59:
Opstarten in veilige modus geeft meer dan een zwart scherm en wel dat het opstarten van winxp blijft steken bij isapnp.sys. Nou heb ik via google ontdekt dat dit twee dingen kan betekenen:

1. Kapot geheugen
2. Kapotte isapnp.sys
Misvatting.
Wat je daar ziet is een log van de drivers die wél geladen zijn. Met andere woorden, het is de driver ná isapnp.sys in de driverorder op jouw systeem die niet geladen wordt.

Met een hard reset kan het sowieso geen kwaad om een chkdsk te doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
En hoe weet je dan welke driver erna komt?