Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 11:29
Ik heb een raar probleem. Er zit hier een Intel Core 2 Duo E6750 op een MSI P45 Neo3 moederbord. Het werkt prima, maar de CPU loopt in plaats van op zijn default 2,66 Ghz op 3,2 Ghz.

Dit irriteert me want ik wil deze PC die voor werk gebruikt wordt stabiel hebben. Een overclock, zelfs een kleine, is dus niet gewenst...

Het zit hem in het feit dat ik in het BIOS de bussnelheid niet lager dan 400 kan zetten. Terwijl die natuurlijk 333 zou moeten zijn. Het BIOS geeft aan dat de 400 CPU Default is.

Heb al e.e.a. geprobeerd (bios reset, vanzelfsprekend) en gekeken of er een nieuwe versie is van het BIOS waarin dit probleem genoemd wordt, maar zonder resultaat.

Heel graag wat ideeën, die van mij zijn op :'(

EDIT: misschien iets gevonden. Moet de GPU er uithalen voor ik kan zien of dit in mijn PC zit.
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2ljhpn5.png

[ Voor 9% gewijzigd door OConnor op 17-01-2010 18:16 ]

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Stroom eraf (helemaal ook voeding).
Power knop indrukken om boel leeg te maken.
Default-setting instelling instellen.

En weer in BIOS proberen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ga er maar vanuit dat je de OCswitches verkeerd hebt staan, daarmee wordt uitgegaan van een standaard FSB die veel hoger ligt, zodat je lekker kan overclocken.

Maar als het stabiel draait, waarom niet zo laten draaien? een 400MHz bus kunnen die dingen best aan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Mijn E6750 draaide ook lekker op 3.2 en default voltage.

Maar inderdaad, bij dat bordje heb je nog een oldskool jumpertje om over te clocken, die staat op de verkeerde bussnelheid. Moet je ff je boekje checken...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom draai je niet gewoon een nachtje prime? Als het gewoon werkt kan je toch evengoed die kloksnelheid houden? Is wel net zo makkelijk..

stits ziet geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je (minimaal) DDR2-800 in je systeem hebt zitten kan je CPU makkelijk op 3,2 draaien hoor, geheugen zal eerder nekken als het de snelheid niet haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 11:29
Bedankt voor jullie reacties,

het probleem (nouja probleem) is opgelost. Die jumpers had ik al eerder bekeken. De reden dat ze zo staan is, God is mijn getuige, dat de jumpers verkeerd om staan. Ze stonden volgens het boekje op default, maar nu ik ze volgens het boekje op OC 400 Mhz heb gezet, staan ze echt op default :D

ik weet het zeker!

Maar goed, misschien een drukfoutje o.i.d.

Ik denk ook niet dat 3.2 Ghz problemen zou geven, maar ik heb de snelheid niet nodig dus zet het toch liever zo.

Bedankt voor jullie hulp.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Pagina: 1