Ik heb dus thuis een Gigabyte p35c-ds3r moederbord met daarop zowel een intel ICH9r als een gigabyte controller die ik kan gebruiken.
Momenteel zitten er 2 gelijke 500GB hd's op ICH9r waarvan op ene Vista staat. Ze staan dus niet in RAID
Ik heb nu 2 1.5 terra hd's extra gekocht.
Ik wil overschakelen naar windows 7 op RAID 1 maar ik wil al mijn data van mijn vorige schijven en Vista voorlopig bewaren tot ik volledig op Windows 7 ga.
Daarna zet ik die 2 hd's van 500GB ook in RAID 1.
Liefst wil ik dus tijdelijk een dual boot systeem met Vista en Windows 7.
Ik vermoed dat ik de nieuwe harde schijven niet in raid kan plaatsen met Windows 7 erop en dan de inhoud van huidige hd2 van 500GB (met louter data) ernaar kan kopieren terwijl ik Vista voorlopig laat draaien op hd1 van 500GB (dual boot dus)?
Hoe pak ik deze zaak het beste aan?
Momenteel zitten er 2 gelijke 500GB hd's op ICH9r waarvan op ene Vista staat. Ze staan dus niet in RAID
Ik heb nu 2 1.5 terra hd's extra gekocht.
Ik wil overschakelen naar windows 7 op RAID 1 maar ik wil al mijn data van mijn vorige schijven en Vista voorlopig bewaren tot ik volledig op Windows 7 ga.
Daarna zet ik die 2 hd's van 500GB ook in RAID 1.
Liefst wil ik dus tijdelijk een dual boot systeem met Vista en Windows 7.
Ik vermoed dat ik de nieuwe harde schijven niet in raid kan plaatsen met Windows 7 erop en dan de inhoud van huidige hd2 van 500GB (met louter data) ernaar kan kopieren terwijl ik Vista voorlopig laat draaien op hd1 van 500GB (dual boot dus)?
Hoe pak ik deze zaak het beste aan?