Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forcepoint
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:31
Ik hobby zo af en toe eens in 3DS Max en ik loop weer eens tegen een probleem aan. Vaak zijn dit de simpelste dingen en kom ik er na een hoop geklooi wel uit, maar deze keer weet ik het niet... Hier komt-ie:

Afbeeldingslocatie: http://xs.to/thumb-BC07_4B533826.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs.to/thumb-26E8_4B533826.jpg

Je ziet dat de bovenkant gevuld is met een aantal polygonen. De onderkant, die nu leeg is, wil ik op precies dezelfde manier gevuld hebben. Hoe kan ik dit snel doen?

Ik dacht zelf aan een mirror modifier toevoegen aan het object, maar dan krijg ik 2 losse elementen die ik dan alsnog zelf aan elkaar zou moeten (target?)welden. Ik weet ook niet echt hoe ik hier naar moet zoeken op google... Ik heb bijvoorbeeld "3d studio max copy cap" geprobeerd maar zoals verwacht gaf dit geen resultaten :$.

Nu loop ik vaker tegen dit probleem aan, dus ik zou hier graag een handige oplossing voor leren.

Bedankt alvast! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Zelf zou ik gewoon symmetry gebruiken. je zou je mirror in het midden van je gitaar zetten (op de z as bedoel ik dan) en dan weld seam aanvinken. Dit lijkt mij gewoon het makkelijkste en hoef je niet handmatig te welden.

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-07 21:32
~Eens met Borgoth!

Edit; als je er niet uitkomt, post maar :)

[ Voor 56% gewijzigd door naam op 17-01-2010 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forcepoint
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:31
Het is gelukt met symmetry! Thanks :) Ik pakte de mirror modifier en ook al doen ze hetzelfde, deze heeft blijkbaar niet zo'n weld optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Zelf -zie post je 3d maar weer topic- heb ik gebruik gemaakt van de mirror en ben ik zelf gaan welden :P Tenminste...volgens mij dan xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Je kunt je polygonen wel wat netter op zetten. Zo kun je ze niet meer gebruiken om te gaan smoothen e.d. Probeer alle polygonen vierkant te houden (met dus 4 vertices) van ongeveer hetzelfde formaat en probeer op alle vertices niet meer dan 4 edges samen te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:17
Wat ook nog een optie is: de faces selecteren en met shift naar beneden slepen. Dan welden en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
robin222 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 22:08:
Wat ook nog een optie is: de faces selecteren en met shift naar beneden slepen. Dan welden en klaar.
Dat kan inderdaad ook, wel even flip normals van die faces doen dan. :)

post 3000 *O*

[ Voor 5% gewijzigd door -DG- op 17-01-2010 22:33 ]

Pagina: 1