Toon posts:

Problemen met draadloos netwerk op één laptop, ander doet 't

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn Experia Box (hetnet surfen/bellen) heb ik 2 desktops aangesloten en via het draadloze netwerk ook nog eens 2 laptops. Alles doet het gewoon, alleen bij één laptop valt de verbinding weg na een minuut. Dit probleem heb ik nu een paar dagen. Het icoontje geeft aan dat er verbinding is (ook alle streepjes zijn er). Als ik de verbinding herstel, heb ik weer voor een minuutje verbinding en dan reageert ie niet meer als ik op een hyperlink klik.
De laptop die het niet doet heeft heel veel vezonden pakketten en heel weinig ontvangen pakketten (na een tijdje bv. 500.000 verzonden tegenover 9.000 ontvangen pakketten), ik weet niet of dat er mee te maken heeft?
Experia Box resetten of attack detection aanpassen heeft niets geholpen. Evenals het uitzetten van de firewall op de laptop.

Iemand een idee?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Ik zou altijd beginnen met het updaten van de drivers voor de draadloze netwerkaart.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:30
Ik zou even goed scannen op virussen en spyware.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties.

Ik heb Malwarebytes' Anti-Malware uitgevoerd en er waren 8 objecten geïnfecteerd (vooral svchost probleempjes). Daarnaast de netwerkdriver opnieuw geïnstalleerd, computer opnieuw opgestard en nu doet ie het (vooralsnog?) gewoon.

Ook zijn de pakketjes (ontvangen en verzonden) nu gecontroleerd en in evenwicht. Op dit moment allebei rond de 600, waar ik voorheen allang op 30.000 verzonden pakketjes zat. Wellicht is het probleem opgelost.