Slecht geluidskwaliteit na een tijdje gamen

Pagina: 1
Acties:

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Heb hier een Auzentech Prelude 7.1 en na een tijdje gamen/intensief pc gebruik heb ik last van ontzettend slecht geluidskwaliteit, dit heb ik met Shattered Horizon/Team Fortress 2. Wat ik zelf al geprobeerd heb is een ander PCI slot, nieuwste drivers en met speaker/headset.

Met Audicity opgenomen zodat jullie dit ook zelf kunnen horen Slechte Kwaliteit en Goeie Kwaliteit. Na het gamen gaat het dus ook niet weg, wel na een reboot.

Systeems specificaties kan je hier vinden, enig idee wat ik hier aan kan doen?

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 12:05
Je linkjes zijn hartstikke dood

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-01 06:33
Links werken wel degelijk.
Heb je geprobeerd via de sound-settings de luidspreker setup een keer te veranderen oid.

• BobV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-01 20:39
Probeer de defaults is te resetten en te kijken of dan het probleem zich alsnog voordoet

PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760

• DjDuivert
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-10-2025
Welke instellingen gebruik je? Creative Mode, Game, Entertaintment, Bit-matched etc? Het kan zijn dat bepaalde settings het verprutsen. Ik heb Prelude gehad en nu heb ik een Xonar, als ik een Output van 192kHz instel op de xonar krijg ik na verloop van tijd ook ruis...

Het kan ook zijn dat de chip te warm wordt, maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen in een Performance One...

Wat Decalies zegt, heel vaak lost het probleem zich op als je settings verandert (maar dat is vaak maar tijdelijk..). Welke drivers en OS gebruik je? En heb je al andere drivers geprobeerd?

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Ik zal eens een ander sound settings gebruiken bij de luidspreker setup, heb nu 5.1 ingesteld met rear speakers die uit staan, zal 2.0 is proberen.
DjDuivert schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:55:
Welke instellingen gebruik je? Creative Mode, Game, Entertaintment, Bit-matched etc? Het kan zijn dat bepaalde settings het verprutsen. Ik heb Prelude gehad en nu heb ik een Xonar, als ik een Output van 192kHz instel op de xonar krijg ik na verloop van tijd ook ruis...

Het kan ook zijn dat de chip te warm wordt, maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen in een Performance One...

Wat Decalies zegt, heel vaak lost het probleem zich op als je settings verandert (maar dat is vaak maar tijdelijk..). Welke drivers en OS gebruik je? En heb je al andere drivers geprobeerd?
Entertainment mode en X-FI Crystalizer staan aan, zal eens uit testen met verschillende settings. OS is Windows 7 64x met nieuwste drivers van Prelude die op hun website staan.
Pagina: 1