[Macbook Pro] Digitenne & Blu-ray oplossingen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-06 15:58
Het zal ongetwijfeld veel Apple-fans blij maken, er gaat weer een Windows-gebruiker over naar de Mac! Een niet al te goedkope keuze waar ik hopelijk niets van de gemakken van Windows zal verliezen, vandaar dit topic.

Op dit moment heb ik een Dell machientje onder mijn bureau staan waar ik zo'n beetje alles op doe. Televisie kijken met Digitenne via Windows Mediacenter en ook Blu-rays worden vrolijk afgespeeld op saaie zaterdagavonden zoals gisterenavond. Op dit moment bezit ik ook een MacBook Pro die ik zowel als laptop als Desktop (icm een 24" Apple Led Cinema Display, waarvan heel misschien binnenkort wel een 27" en 30" versie van komen dus we wachten nog even ;)) wil gaan gebruiken. Nu dan ook gelijk de twee "main issues".

Televisie
Zoals hierboven geschreven kijk ik dus live televisie via Windows Mediacenter icm Digitenne. Decodertje van KPN aangesloten met tulpstekkers op een speciale PCI kaart van Hauppauge. Dit gemak wil ik ook graag hebben voor de Mac. De Apple Store in Haarlem wees me op het product EyeTV; USB apparaatje inpluggen, software installeren en je kunt televisie kijken, maar waar prik ik mijn Digitenne smartcard dan in? En ondersteunt EyeTV ook de Apple Remote? Meerdere verschillende afstandsbedieningen zijn namelijk zooo 2008 :).

Blu-ray
Op dit moment zit in dezelfde Dell desktop een Blu-ray spelertje a 79 euro van Sony ingebouwd. Apparaatje werkt perfect en de stapel Blu-ray discjes wordt alsmaar groter. Nu heb ik op apple.com deze Blu-ray brander van Lacie gezien maar de prijs is me voor nu even te gortig, ik heb dan ook nog geen brander nodig. Op Google valt verder geen beter betaalbare externe Blu-ray speler te vinden. Hoe lossen de mede-Tweakers dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Jermaine schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:35:
Televisie
Zoals hierboven geschreven kijk ik dus live televisie via Windows Mediacenter icm Digitenne. Decodertje van KPN aangesloten met tulpstekkers op een speciale PCI kaart van Hauppauge. Dit gemak wil ik ook graag hebben voor de Mac. De Apple Store in Haarlem wees me op het product EyeTV; USB apparaatje inpluggen, software installeren en je kunt televisie kijken, maar waar prik ik mijn Digitenne smartcard dan in? En ondersteunt EyeTV ook de Apple Remote? Meerdere verschillende afstandsbedieningen zijn namelijk zooo 2008 :).
Vroeger had Elgato de eyetv 410, een DVB-T ontvanger met een CI-slot waar je een Conax CAM in kon steken, waar dan weer je Digitenne smartcard in kon. Elgato maakt nu echter alleen nog DVB-* ontvangers zonder CI-slot. In plaats daarvan kun je de Terratec H7 gebruiken. Deze heeft een eigen afstandsbediening, maar de EyeTV software kun je ook met een Apple Remote bedienen. Bij de Terratec zit overigens wel de lite versie van EyeTV, zodat je hippe features als EPG zult moeten missen. Je kunt natuurlijk voor een bepaald bedrag upgraden naar de volledige versie.
Blu-ray
Op dit moment zit in dezelfde Dell desktop een Blu-ray spelertje a 79 euro van Sony ingebouwd. Apparaatje werkt perfect en de stapel Blu-ray discjes wordt alsmaar groter. Nu heb ik op apple.com deze Blu-ray brander van Lacie gezien maar de prijs is me voor nu even te gortig, ik heb dan ook nog geen brander nodig. Op Google valt verder geen beter betaalbare externe Blu-ray speler te vinden. Hoe lossen de mede-Tweakers dit op?
Afspelen van Blu-ray onder Mac OS X kan niet omdat er simpelweg nog geen players voor zijn. Als je een Blu-ray film wilt afspelen zul je moeten booten naar Windows. Het enige waar je Blu-ray op dit moment voor kunt gebruiken is dataopslag.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-10-2024
Afspelen van Blu-ray onder Mac OS X kan niet omdat er simpelweg nog geen players voor zijn. Als je een Blu-ray film wilt afspelen zul je moeten booten naar Windows. Het enige waar je Blu-ray op dit moment voor kunt gebruiken is dataopslag.
Je kan toch een externe Blue-ray drive maken/zoeken? Linkje is mijn eerste hit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Merijn70 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:46:
[...]

Je kan toch een externe Blue-ray drive maken/zoeken? Linkje is mijn eerste hit...
Dat is waar Jermaine ook al mee kwam :) Maar met die LaCie Blu-ray burner ben je er nog niet, er moet ook nog sofware bij om een Blu-ray film af te spelen en die is er juist niet. Dat is wat ik bedoelde met 'player'.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Merijn70 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:46:
[...]

Dat is ongeveer hetzelfde als mijn linkje van Lacie, alleen weet Lacie er altijd wel wat moois van te maken en gaat dit om een brander, de tijd dat die branders betaalbaar zijn moet nog komen. Verder gaat het me niet zo zeer om data-opslag maar om de player voor blu-rays. Als ik enkele geruchten op iPhoneclub.nl etc moet geloven schijnt er wel Blu-ray ondersteuning voor Mac te komen. Kwestie van even wachten dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Daedalus schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:41:
[...]
Vroeger had Elgato de eyetv 410, een DVB-T ontvanger met een CI-slot waar je een Conax CAM in kon steken, waar dan weer je Digitenne smartcard in kon. Elgato maakt nu echter alleen nog DVB-* ontvangers zonder CI-slot. In plaats daarvan kun je de Terratec H7 gebruiken. Deze heeft een eigen afstandsbediening, maar de EyeTV software kun je ook met een Apple Remote bedienen. Bij de Terratec zit overigens wel de lite versie van EyeTV, zodat je hippe features als EPG zult moeten missen. Je kunt natuurlijk voor een bepaald bedrag upgraden naar de volledige versie.
Als ik het dus goed begrijpt functioneert de software van EyeTV, die er best puik uit ziet met o.a. die EPG ook gewoon op de hardware van Terratec? Dat zal het dan moeten worden. Thanks voor je duidelijke antwoorden! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-06 06:44
Maar je kan toch gewoon bluray kexts/drivers/codecs downloaden? Voor VLC oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Jermaine schreef op zondag 17 januari 2010 @ 20:08:
[...]

Als ik het dus goed begrijpt functioneert de software van EyeTV, die er best puik uit ziet met o.a. die EPG ook gewoon op de hardware van Terratec? Dat zal het dan moeten worden. Thanks voor je duidelijke antwoorden! _/-\o_
Bij de Terratec ziet EyeTV lite, dus ja: de software van Elgato functioneert goed :)
iMick schreef op zondag 17 januari 2010 @ 20:15:
Maar je kan toch gewoon bluray kexts/drivers/codecs downloaden? Voor VLC oid.
Het afspelen van Blu-ray films opzich zelf is geen probleem. Het probleem is de kopieëerbeveiliging. Alleen als er geen kopieëerbeveiliging op zit kan VLC Blu-ray films afspelen (van disc of bestand).

Voor zover ik weet zijn er op dit moment alleen voor Windows players beschikbaar die kopieëerbeveiligde Blu-ray films kunnen afspelen. Voor alle ander platformen zul je op de een of andere manier er af moeten slopen (en nee, we gaan hier niet uitleggen hoe dat moet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 31-05 14:55
Decodertje van KPN aangesloten met tulpstekkers op een speciale PCI kaart van Hauppauge.
Betekent dat dat jij tussen zenders wisselt met je KPN-decoder of softwarematig op de pc? In het eerste geval zal een eenvoudige EyeTV namelijk hetzelfde doen.

Voor de Blu-ray: als je het softwareprobleem kunt omzeilen (door een toekomstige player onder OSX of middels Boot Camp) kun je je huidige Blu-Ray speler in een USB/FireWire behuizing van een paar tientjes zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Daedalus schreef op zondag 17 januari 2010 @ 20:54:
Bij de Terratec ziet EyeTV lite, dus ja: de software van Elgato functioneert goed :)
Ik zag het net op de site van Elgato. Ik ben het gewoon niet gewend, Windows software die ook hardware van een ander merk ondersteunt :D.
lackaday schreef op zondag 17 januari 2010 @ 20:57:
Betekent dat dat jij tussen zenders wisselt met je KPN-decoder of softwarematig op de pc?
Zappen gaat met de remote van Mediacenter en dit apparaatje dat weer iR signalen stuurt naar de decoder van KPN. De decoder wisselt dus zelf de zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jermaine schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:35:
Televisie
Zoiets heb ik ook maar dan met een Ziggo ontvanger en een EyeTV Hybrid. Gewoon de Ziggo decoder via tulp stekkers op de EyeTV aangesloten. Ik heb overigens gehad dat ik die smartcard in de EyeTV kon doen zodat die decoder de kast in kan. Eens kijken of dat Terratec (dus niet dat exacte model!) die Daedalus aangeeft iets kan betekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:15
Bij de MediaMarkt liggen Blu-ray spelers van A-merken voor 99 euro. Ik zou gewoon een standalone kopen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Is er een oplossing waar je gewoon de digitenne kaart in kan steken, zodat je bijvoorbeeld op je laptop in de auto Eredivisielive kan kijken... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-06 15:16

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

The Great HooD schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:38:
Is er een oplossing waar je gewoon de digitenne kaart in kan steken, zodat je bijvoorbeeld op je laptop in de auto Eredivisielive kan kijken... :P
Lees eerst voordat je post? De Terratec H7 bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-06 20:46
Voor alle ander platformen zul je op de een of andere manier er af moeten slopen (en nee, we gaan hier niet uitleggen hoe dat moet)
/offtopic
Is het omzeilen van een kunstmatige beperking dan al verboden in nederland?

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Pagina: 1