SSD in laptop, nu meer fan activity

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-12-2024

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
Ik heb gisteren in mijn ThinkPad W500 een SSD geplaatst (Intel X25 160GB). Werkt supersnel, geen klagen over.
Echter, ik merk dat de fan van het systeem wat actiever is dan voorheen (er zat een 7200rpm drive in). Vroeger hoorde ik de fan amper, nu blaast hij toch wel enkele seconden om de 5 minuten.

Is dit normaal? Ik dacht dat SSDs koeler waren dan traditionele HDs? Overigens waar de SSD zit (onder de polssteun) is het helemaal koel, zowel boven als onder.
Belast een SSD de CPU zwaarder?

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Waarschijnlijk doe je nu veel meer. Je systeem hoeft niet steeds op de schijf te wachten dus je CPU kan lekker doorstampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:45
Zit het ook niet tussen je oren? Voorheen hoorde je een hardeschijf spinnen, nu niet meer, dus nu valt de CPU fan ineens op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Anoniem: 4629 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:42:
Waarschijnlijk doe je nu veel meer. Je systeem hoeft niet steeds op de schijf te wachten dus je CPU kan lekker doorstampen.
Inderdaad, je kunt veel meer I/O verwerken, dus je chipset en CPU staan nu ook harder te werken als je veel dingen tegelijk gaat doen. De ventilator zal zijn toerental wel aanpassen op de temperatuur van één van deze twee.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gill

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
frankknopers schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:46:
[...]

Inderdaad, je kunt veel meer I/O verwerken, dus je chipset en CPU staan nu ook harder te werken als je veel dingen tegelijk gaat doen. De ventilator zal zijn toerental wel aanpassen op de temperatuur van één van deze twee.
OK, eigenlijk dacht ik dit al :)
CPU zat anders waarschijnlijk te wachten dus op de schijf, nu weet hij eindelijk wat te doen ;-)

Thanks, dan zal het dus wel normaal zijn!

BTW: nogmaals, de performance boost is enorm. Visual Studio start even snel op als notepad. Als je de kans hebt om zo'n ding te kopen: DOEN!

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:45
Ik zou ook wel een SSD in m'n T61 willen, en dan de 320GB HDD die ik nu heb in zo'n UltraBay ding doen, maar SSD's zijn zo duur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gill

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
ThinkPadd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:53:
Ik zou ook wel een SSD in m'n T61 willen, en dan de 320GB HDD die ik nu heb in zo'n UltraBay ding doen, maar SSD's zijn zo duur :P
Yep, heb er ook 400 euro voor betaald (en ga gewone disk in bay zetten, maar die was nog niet geleverd).

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Pagina: 1