Toon posts:

Groene verticale lijn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen

Ik heb nogmaals een probleem maar deze keer van een heel andere aard.

Op mijn extern lcd beeldscherm van Dell is sinds kort 1 groene verticale lijn te zien. Van boven naar onder op ongeveer 2 centimeter van de linkerkant. Dit is natuurlijk enorm lastig want deze is constant te zien. tijdens het gamen, surfen, word, noem maar op.

Ik heb mijn drivers en bios allemaal al geupdated maar nog steeds niet opgelost.

Wat wel is: Als bijvoorbeeld mijn computer afstaat, maar mijn lcd scherm nog verbonden is met de stroom dan krijg ik normaal altijd een zwart scherm met daarop 'powersafe mode on'. Zo was het vroeger altijd. Nu is er op ditzelfde scherm ook die verticale groene lijn te zien waardoor ik zou denken dat het aan mijn beeldscherm zelf ligt.

Wat denken jullie?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sluit het beeldscherm aan op een andere PC, als je het daar ook ziet is het een probleem met het beeldscherm of met de kabel. Kabel vervangen, nog een keer testen, en je weet waar het probleem zit.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-12 13:59
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:32:
Wat wel is: Als bijvoorbeeld mijn computer afstaat, maar mijn lcd scherm nog verbonden is met de stroom dan krijg ik normaal altijd een zwart scherm met daarop 'powersafe mode on'. Zo was het vroeger altijd. Nu is er op ditzelfde scherm ook die verticale groene lijn te zien waardoor ik zou denken dat het aan mijn beeldscherm zelf ligt.

Wat denken jullie?
Dat scherm is defect. Check of je nog recht op garantie hebt.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Nu was die verticale groene lijn er een paar uur niet... en nu plots terug wel... wat is dit toch allemaal...

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Los contactje in het LCD scherm. Je kan proberen te drukken op de rand waar de streep begint en eindigt. Heeft niets met je videokaart of kabel te maken. Is puur een intern probleem.
Heb je nog garantie?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb normaal gezien nog wel garantie. Heb hem nog maar 4 maanden ofzo.

Het drukken helpt niet zoals je zei. Is er nog iets anders dat ik kan proberen?

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ja retour sturen naar de fabrikant :)

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 22:54:
Is er nog iets anders dat ik kan proberen?
Heb je gambieter in "Groene verticale lijn" al gedaan?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik had het beeldscherm eens aangesloten op mijn laptop en toen had hij ook die groene verticale lijn...

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Het is duidelijk een hardware scherm probleem. De VGA output van een videokaart is niet horizontaal en al helemaal niet verticaal :)

[ Voor 4% gewijzigd door Atlas op 17-01-2010 23:19 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Atlas schreef op zondag 17 januari 2010 @ 23:19:
Het is duidelijk een hardware scherm probleem. De VGA output van een videokaart is niet horizontaal en al helemaal niet verticaal :)
Eensch, maar toch is testen erg makkelijk en zeker niet onverstandig :)
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 23:17:
Ja ik had het beeldscherm eens aangesloten op mijn laptop en toen had hij ook die groene verticale lijn...
Kaduuk, garantie claimen.

[ Voor 30% gewijzigd door gambieter op 17-01-2010 23:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal dan maar eens naar Dell bellen morgen... alhoewel ik moet werken tot 17u en je maar kan bellen tot 17u...

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-12 22:56
Neem je het nummer mee en dan bel je ven in je pauze ;)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
mouzetc schreef op maandag 18 januari 2010 @ 01:40:
Neem je het nummer mee en dan bel je ven in je pauze ;)
Inderdaad. Maar als die dan iets vraagt, bijvoorbeeld klantennummer etc. en als ik dat dan niet heb dan sta ik daar wel voor aap :)

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-12 18:15
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 08:18:
[...]

Inderdaad. Maar als die dan iets vraagt, bijvoorbeeld klantennummer etc. en als ik dat dan niet heb dan sta ik daar wel voor aap :)
Tip: Neem de bon mee naar je werk ;)

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 08:18:
[...]

Denk je dat je de eerste/enige bent die dát overkomt? Zullen ze echt niet van opkijken hoor! En anders stuur je gewoon een mailtje zodra je thuis bent.
Pagina: 1