Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• bavara
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-10 05:53
Sinds gisteren heb ik mijn Samsung Omnia Pro B7330 binnen, met Windows Mobile 6.5. Ik ben er direct mee aan de slag gegaan.

Wat me direct opviel is dat er wat standaard programma's zijn meegeïnstalleerd, ik vermoed door Samsung, zoals een Facebook en Hyves-applicatie, Fring, iLocal etc. Iets waar ik helemaal geen behoefte aan heb, het maakt de lijst met programma's onnodig lang en ik gebruik ze toch nooit.

Het lukt me echter met geen mogelijkheid om ze te verwijderen! In het standaard software-verwijdermenu worden ze niet weergegeven (de door mijzelf geïnstalleerde programma's wel) en ook tussen de menu-opties staat niets.

Is er een mogelijkheid om ze te verwijderen? Of in ieder geval om ze te verwijderen uit het snelstartmenu in het hoofdscherm/startscherm?

Ik hoop dat jullie raad weten. Bedankt!

Ik heb deze post opzettelijk niet onder Windows Mobile geplaatst, omdat ik vermoed dat het een typische Samsung-installatie betreft.

• Stephan2388
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-11 06:38
Hey!

Ik ben erg blij met deze post! Is er toch nog iemand die nou net met precies hetzelfde probleem zit!
Ook ik heb de telefoon sinds zaterdag maar ben er helaas ook nog niet ingeslaagd de software te verwijderen. Het zijn voornamelijk snelkoppelingen naar IE explorer, maar daar heb ik echt niets aan want die gebruik ik uberhaupt niet.

Als iemand wat weet, hoor het graag!!

Primum non nocere

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:10

Meller

Much to learn, you still have

Blijkbaar toch niet zo populair bij tweaks. Toch even een kick, want ik ben hier ook erg benieuwd naar.

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-11 21:25
Ah, een beetje bekend verhaal. De applicaties van o.a samsung of t-mobile worden bij het eerste gebruik geinstalleerd. Dat wil zeggen, de eerste keer dat je je telefoon hebt opgestart heb je waarschijnlijk een proces gehad wat customizing heette. De meeste phones WM phones draaien gewoon op een algemene versie van WM, maar in het rom gedeelte staan nog wat bestandjes die bij het eerste gebruik worden geinstalleerd.

Het komt mij bekend voor van t-mobile, bij het opstarten verscheen een statusbalk van het customizing proces, en als je dat z'n gang liet gaan kreeg je allemaal t-mobile rommel.

Je kan dit niet zomaar verwijderen omdat het in het rom gedeelte staat, maar je kan natuurlijk wel de snelkoppelingen verwijderen uit het start menu. Ga maar eens met file explorer naar de windows map -> Start menu->Programs, daar staan de snelkoppelingen. De links daar verwijderen haalt ze dus ook uit het start menu.

Als je die applicaties helemaal niet wil hebben, zou je je eigen rom moeten koken, maar meestal helpt het ook om na een hard reset zodra het customizen begint een soft reset te doen (dan worden de .cab bestanden uit de rom niet geinstalleerd)

[ Voor 11% gewijzigd door Okki5 op 27-01-2010 09:29 ]

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:10

Meller

Much to learn, you still have

bavara schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:03:
Sinds gisteren heb ik mijn Samsung Omnia Pro B7330 binnen, met Windows Mobile 6.5. Ik ben er direct mee aan de slag gegaan.

Wat me direct opviel is dat er wat standaard programma's zijn meegeïnstalleerd, ik vermoed door Samsung, zoals een Facebook en Hyves-applicatie, Fring, iLocal etc. Iets waar ik helemaal geen behoefte aan heb, het maakt de lijst met programma's onnodig lang en ik gebruik ze toch nooit.

Het lukt me echter met geen mogelijkheid om ze te verwijderen! In het standaard software-verwijdermenu worden ze niet weergegeven (de door mijzelf geïnstalleerde programma's wel) en ook tussen de menu-opties staat niets.

Is er een mogelijkheid om ze te verwijderen? Of in ieder geval om ze te verwijderen uit het snelstartmenu in het hoofdscherm/startscherm?

Ik hoop dat jullie raad weten. Bedankt!

Ik heb deze post opzettelijk niet onder Windows Mobile geplaatst, omdat ik vermoed dat het een typische Samsung-installatie betreft.
Is het je nog gelukt? Heb nu eindelijk de B7330 binnen en echt een supertoestel, maar helaas een paar apps erbij die je echt niet wil.

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-11 16:02

itsoutthere

The Truth

Mijn vriendin heeft dit toestel nu ook, en een aantal tabbladen zou zij het liefst weghebben. De tabbladen CNN, Yahoo! Finance en Yahoo! Search gaat zij sowieso nooit gebruiken dus heeft iemand van jullie een manier om deze uit de interface te verwijderen?

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PSX PS2 PS3 PS4 PS5 - RetroPie RG35XX R36S - Ikea Trådfri - GMKTec K8 plus

Verwijderd

Je moet eerst met bijvoorbeeld ceregeditor het register unlocken. Daarna kan je zoals boven beschreven met de verkenner (al dan niet via activesync op de pc of anders met de verkenner op het toestel zelf) in de map windows startmenu de snelkoppelingen verwijderen. ceregeditor is gratis te downloaden (even Googlen..)
Pagina: 1