Ik heb een spreadsheetje waarin ik mijn verbruik bijhoudt, voor gas water en licht. Nu is dat een gewoon plat tabelletje waar je verder niet zoveel aan ziet. Ik wil de trends wat inzichtelijker maken dan deze nu zijn. Ik ben helaas niet zo consistent dat ik iedere eerste of laatste dag van de maand die standen even noteer, de ene keer zit er een maandje tussen, de andere keer 3.
Nu ben ik op zoek naar een methode om een grafiekje te maken waarop horizontaal de tijd staat (in maanden is denk ik het makkelijkst) en verticaal het verbruik. Dan moet Excel vervolgens op de juiste plaatsen in het verloop van de tijd een puntje zetten bij het geregistreerde verbruik en die puntjes met elkaar verbinding.
Kan Excel dit voor me regelen en zo ja: hoe krijg ik 'm zover?
Nu ben ik op zoek naar een methode om een grafiekje te maken waarop horizontaal de tijd staat (in maanden is denk ik het makkelijkst) en verticaal het verbruik. Dan moet Excel vervolgens op de juiste plaatsen in het verloop van de tijd een puntje zetten bij het geregistreerde verbruik en die puntjes met elkaar verbinding.
Kan Excel dit voor me regelen en zo ja: hoe krijg ik 'm zover?