Gewone disk clonen naar Raid1 disk?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:09
Ik had een RAID1 op m´n computer draaien (via de ICH8R van mijn asus P5B deluxe).

Nu is een van die twee schijven overleden. Gelukkig had ik alles nog op de andere staan. Nu heb een ik een nieuwe RAID1 aangemaakt (met 2 andere schijven, 2x 1TB dus effectief nu 1TB in RAID1). Hoe kan ik die ´oude´ schijf (die nu op de JMICRON poort zit op m'n mobo) overzetten naar die nieuwe RAID 1?

Dan ik straks weer booten van de nieuwe RAID 1. In Windows 7 Ultimate kom ik niet verder bij schijfbeheer?

Ik heb in de RAID Faq gekeken, daar stond deze niet tussen? (Google bracht me ook niet waar ik wilde zijn)

[ Voor 9% gewijzigd door WTM op 17-01-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap je probleem niet zo. Als er een schijf is overleden werkt de ander toch nog gewoon? Daar hoef je niks bijzonders voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Je zou eens kunnen kijken naar Norton Ghost of diskdupe van een linux boot cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt idd toch rebuilden naar een nieuwe array? Dan hoef je niet te klonen of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
Ja maar als ik ga rebuilden dan krijg ik een RAID 1 van 320GB terwijl ik nu twee andere 1TB schijven heb.

/edit, dat had ik in de OP even moeten melden :-)

/edit2: dit programma wil ik gebruiken: http://www.runtime.org/driveimage-xml.htm

Of kan het anders/makkelijker?

[ Voor 47% gewijzigd door WTM op 17-01-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
Topic mag op slot.

Ik heb de tool gebruik zoals hierboven, vervolgens Win 7 dvd gebruikt om te booten en te herstellen (zodat bootsector eropgezet werd) en booten maar.

(kon vast makkelijker / effcienter, zo deed ik het :-D)
Pagina: 1