Eindelijk eens nieuwe pc speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:53
Eigenlijk sinds ik voor het eerst een pc kreeg (jaar of 12 geleden) werd de pc aangesloten op een versterker en deze stuurde het geluid door naar 4 boxen in onze hobbykamer. Dat voldeed altijd wel. Enkele jaren terug gingen er wat boxen stuk en zijn daar andere boxen die nog op zolder stonden voor in de plaats gekomen.

Altijd een situatie met aan elkaar geknoopt spul. Omdat de gehele set te oud is geworden en het geluid echt waardeloos is (de versterker heeft kuren). Wil ik eindelijk eens een compleet setje kopen zonder allerlei dingen aan elkaar te knopen.

Dit is de situatie nu:
Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/SDC10267.jpg
Je ziet 2 boxen hangen, die aangesloten zijn op een versterker van 15 jaar oud en een mengpaneel. We deden veel aan videobewerking). In die toren (niet te zien op de foto) zitten ook nog 2 actieve boxen. Links onderin zie je mijn beeldscherm.

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/SDC10268.jpg
Dit zie je als je je omdraait. Wederom 2 boxen aangesloten op de versterker.

Deze hobbykamer wordt door iedereen gebruikt. Mijn ma staat er te strijken en er stat nog een computer (met koptelefoon). De pc op de foto voorziet de kamer van geluid tijdens gamen (doe ik niet zo heel veel), maar voor het grootste gedeelte van muziek welke ik afspeel onder het surfen. Ik luister veel top 40 maar ook veel hardstyle.

Voor de aanschaf van het setje heb ik de volgende wensen:
- hoeft geen 5.1 geluid te zijn
- goede bass (omdat ik veel hardstyle luister)
- lange aansluitkabels (of deze moeten verlengbaar zijn)
- Ik heb een Gigabyte X48 moederbord, en wil graag de digitale uitgang gebruiken.
- grote boxen, de boxen die ik nu zie zijn vrij klein en kan ik niet naast het beeldscherm zetten.
- prijs ongeveer 150 euro

Wie weet en leuk setje?

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:15
Budget van €150,- is niet zo heel ruim.
Heb je alleen een audio ingang nodig voor je pc of moet er nog meer extern spul op aangesloten worden?

Ik zou de wens voor een digitale ingang uit kostenoogpunt laten vallen.
Volgens mij is een onderstaand setje een goede keuze op het gebied van prijs/kwaliteit:
pricewatch: Logitech Z-2300

• Binnetie
Als er voor 200 euro wat betere setjes zijn dan vind ik dat ook nog kunnen. Er hoeft verder niks op aangesloten te worden. Vroeger hadden we op het mengpaneel nog een camera, videorecorder, CD-speler en tuner aangesloten. Dat is nu niet meer nodig. Dit setje ben ik ook tegengekomen maar de kleine boxjes vind ik persoonlijk minder. Komt daar voldoende geluid uit?

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:48
Voor speakers kun je misschien beter op marktplaats kijken? Nieuwe (goede) speakers zijn duur.

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:15
Binnetie schreef op zondag 17 januari 2010 @ 14:23:
Dit setje ben ik ook tegengekomen maar de kleine boxjes vind ik persoonlijk minder. Komt daar voldoende geluid uit?
Ik denk niet dat je de omvang van de satellietspeakers als maatstaf moet nemen voor de hoeveelheid geluid die eruit komt. Wellicht dat iemand met een gelijkwaardige Logitech set dit kan bevestigen.

Gezien de omvang van de ruimte zou ik me geen zorgen maken over de hoeveelheid geluid die de set kan produceren.

Korte review:
http://www.tomshardware.com/reviews/logitech-z,917.html

[ Voor 6% gewijzigd door Kokkers op 17-01-2010 14:43 ]

• Binnetie
De ruimte is 4,5 bij 3 meter ongeveer. Als ik voor losse speakers ga zal ik moet kijken of er een versterker tussen moet. Ik zou graag een compleet setje kopen. Misschien heb ik mijn bestedingsbedrag toch te laag ingeschat. Het geluid hoeft niet subliem te zijn als het maar om aan te horen is. Wat ik nu heb is vergelijkbaar met een krakerig cassettebandje.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:16

FeaR

In GoT we trust

Binnetie schreef op zondag 17 januari 2010 @ 14:05:
Voor de aanschaf van het setje heb ik de volgende wensen:
- hoeft geen 5.1 geluid te zijn
- goede bass (omdat ik veel hardstyle luister)
- lange aansluitkabels (of deze moeten verlengbaar zijn)
- Ik heb een Gigabyte X48 moederbord, en wil graag de digitale uitgang gebruiken.
- grote boxen, de boxen die ik nu zie zijn vrij klein en kan ik niet naast het beeldscherm zetten.
- prijs ongeveer 150 euro

Wie weet en leuk setje?
Helaas... Op deze manier een topic openen is niet de bedoeling. Dat wil zeggen alleen met een lijst(je) met eisen en "zeg me wat ik moet kopen" is niet de bedoeling. Op GoT verwachten we namelijk wat meer inzet. Dit aangezien GoT een discussieforum is en geen "vraag-en-krijg-antwoord-forum".

Als je eerst zelf hebt gekeken en aan de hand daarvan een short-list hebt gemaakt en dan nog vragen hebt is je topic veel meer levensvatbaar. Zie daarvoor ook het beleid van dit subforum, namelijk AUD beleid.

En sowieso wordt een setje voor €150,- met optische ingang lastig, want optische ingangen hebben pas echt nut bij een meerkanaals opstelling en worden daarom veelal weggelaten bij stereoverstekers en 2.0 speakersets. Ze zijn er wel, maar dan zit in andere prijsklassen te kijken....

Ik stel voor dat je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid. Lees deze topics goed door; dan begrijp je ook waarom dit topic op slot gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.