Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barend
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11-2014
Ik maakte vanochtend mijn PC open, word ik getrakteerd op het volgende stilleven:
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_QgPBIFeNLWA/S1MA9CTZe7I/AAAAAAAAAnQ/sua6TNLyQjA/ocz%20heatsink%202.jpg

That's right, de heatsink van twee van mijn vier geheugenmodules is er spontaan vanaf gevallen. Geen idee wanneer dit gebeurd is, ik vermoed in het laatste halfjaar, of laatste drie maanden. De vorige keer dat ik mijn kast open had zaten ze nog op hun plek. De PC is mijn huis niet uit geweest, is niet geöverclockt en de CMStacker met 4x120mm zal ook wel geen hitteprobleem hebben. De enige "stress" die het heeft gehad is hobbeldebobbel met de zwenkwieltjes over het laagpolig tapijt als de stofzuiger erbij moet en mijn moeder zou onmiddellijk beamen dat ik dat niet écht vaak doe ;).

Het is OCZ Reaper2 10664GK, twee setjes 2x2GB, het ene in oktober 2008 gekocht, het andere in november 2008, beide bij Informatique. Het zal wel een slechte batch thermische pasta / lijm geweest zijn. Zijn er meer mensen die dit hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 11:54
niet je moeder of (als je die hebt) overijverige vriendin die je kast om heeft laten pleuren tijdens het stofzuigen?

al lijkt het me sterk dat dat genoeg is om het los te laten laten/te laten loslaten. :+

zijn het modules uit dezelfde "set"? (aan de vinnen te zien wel), wsl idd slechte batch.

kwam tijd terug thuis, pakte de laptop en vond ineens het toetsenbordje heel erg kraken... "Heb je er wat mee gedaan?" "Nee hoor, helemaal niks" ..... 3 maanden later biechtte ze op dat ze er een glas cola over heen had laten pleuren... B| .... en ik me maar afvragen hoe ik aan die krokante toetsen kwam :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barend
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11-2014
Ik ga ervan uit dat die het wel zou hebben opgebiecht. Het zijn inderdaad de modules uit hetzelfde matched pair, nu ik erover nadenk, vrij zeker dat het het paar uit oktober is. Ik ben vooral benieuwd of anderen dit ook hebben meegemaakt, kon op Google niets vinden. Het is verder niet dramatisch ofzo, maar wel opmerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07 13:50

0scar

MacIJver

Schrijf even een mailtje naar OCZ en stuur de foto mee. Lijkt me reden genoeg voor een RMA.

Bij mijn setje (van augustus 2008) zitten ze zo vast als een huis.

Manusjes van alles kunnen multitasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 10:03
Die koelblokken heb je toch niet nodig.. is puur marketing wat je daar ziet liggen, zodat het geheugen tegen een hogere prijs verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Picaroon schreef op zondag 17 januari 2010 @ 17:45:
Die koelblokken heb je toch niet nodig.. is puur marketing wat je daar ziet liggen, zodat het geheugen tegen een hogere prijs verkocht wordt.
Precies je hebt er voor betaald dus wil je ze gebruiken.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 20:07
Mazzel dat je videokaart het nog doet, lijkt me niet dat dit erg goed is voor je graka :X

Ik heb hier trouwens ook OCZ, maar dan Platinum PC10664GK en die heatsink zit ook veel te los. Uiteinden van de heatsink maakt geen contact met de mem-chips, opgelost met een paperclip :P

Lijkt erop dat ze vergeten zijn de koelpasta te mengen met lijm.

[ Voor 3% gewijzigd door InfinityG35 op 17-01-2010 22:17 ]

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Lijkt mij een batch waarbij een slechte plakmiddeltje is gebruikt, te weinig of misschien geprobeerd te beknibbelen op de kosten en/of een ander soort gebruikt welke minder goed tegen warmte kan en broos wordt etc.

Ik zit eventjes rond te neuzen op de website van OCZ, als het goed is kan je bij hun RMA aanvragen voor een dergelijk defect als de winkel dat eventueel niet meer wil doen. Daarop zit volgens hun een lifetime warranty als ik de voorwaarden zo snel even doorlees ;)

http://www.ocztechnology.com/support/warranty/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Geanodiseerde aluminium heatsinks geleiden gewoonlijk niet echt elektriciteit, dus kortsluiting ging het allicht niet maken. Maar een vallend stuk metaal in je kast kan natuurlijk wel andere schade veroorzaken, en het zou echt niet mogen gebeuren! Gewoon OCZ contacteren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Zou dan ook even het batchnummer vermelden enzo, zodat OCZ eventueel de batch terug kan roepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 09:20
Yup, heb dit ook wel eens eerder gezien, bij precies hetzelfde type geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Take
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik heb ditzelfde geheugen gekocht op january vorige jaar. mijn heatsinks zijn niet los ofzo dus ik denk dat het een slechte batch is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 09:20
nah, dit gebeurt toch echt wel vaker in aparte gevallen:

http://picasaweb.google.ca/evan.oberman/OCZReaperRAMMelted#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het viel me op dat het om en om is ... alsof die warmer worden...

is er al meer bekend of dit een eenmalige batch probleem is die bij bepaalde temperaturen loslaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Scheelt het nou veel in temp? >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Madrox op 05-11-2010 01:36 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3agluurder
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 01:10:
het viel me op dat het om en om is ... alsof die warmer worden...

is er al meer bekend of dit een eenmalige batch probleem is die bij bepaalde temperaturen loslaat ?
Misschien Dual-Channel configuratie?
Het zou wat onlogisch zijn als OP eerst een setje koopt en die in DimmA1 en in Dimm B1 doet :P
Pagina: 1