Toon posts:

Edimax PS3207U Printserver & Canon printer probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

ik heb een probleem met de edimax printerserver. zoals in de titel staat. Zal het even uitleggen.
Er is een: Edimax PS3207U Printserver.
Er is een: Canon i-SENSYS LBP3100.
En er is een: HP Photosmart 8150 Fotoprinter

Er zijn ook twee PC's in het netwerk met Windows 7 en Windows XP. Werkt allemaal zonder problemen. zelfde ip-range werkgroep e.d. Nu heb ik de printserver geinstalleerd. En kan gewoon benaderd worden via webbased admin van de server. Alles goed. Dan heb ik de twee printers aangesloten op de 2 usb poorten van de printserver. In eerste instantie zag de printserver alleen de HP en niet de Canon. Maar na een firmware upgrade van de Printerserver ziet hij ze allebei. Nu heb ik de printers geinstalleerd via het cd-tje wat erbij zit. En de HP werkt goed. Maar de Canon doet niks. Op zowel de Win7 als WinXP machine. Ik heb de printers op verschillende manieren geprobeerd te installeren, of automatisch via het bijgeleverde cdtje of handmatig. En op allebei de manieren hoe je een printer kan installeren werkt alleen de HP en de Canon niet.

Natuurlijk heb ik even geprobeerd of de printer het wel doet als je hem direct op USB op een pc zet. Dan doet de printer het wel. Dus heb ook de correcte drivers.

Het probleem is dus, ik installeer de beide printers op dezelfde manier op een pc en de HP printer werkt wel maar de Canon niet. Het probleem is zowel op windows7 als windows xp pc dus het is denk ik iets met de printserver. Nu is de vraag hoe dit kan? daar heb ik jullie hulp voor nodig :)

alvast bedankt voor het lezen :)

Grtzz O-)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Heb je wel beide poorten geinstalleerd op de clientpcs?

Lijkt erop alsof je nu alleen de 1e poort gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op zondag 17 januari 2010 @ 13:39:
Heb je wel beide poorten geinstalleerd op de clientpcs?

Lijkt erop alsof je nu alleen de 1e poort gebruikt.
Uiteraard dank voor je antwoord.
ja, als ik snap wat je bedoelt. Heb zelfs de printers van poort verwisseld en zo werkt ook alleen de HP.

Ook als je de printer installeert bij Win 7 kan je al automatisch de verschillende poorten zien.

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01-2025
maak anders even een screenshotje van van je webbased interface van je printserver waarin je kunt laten zien op welke poorten de beide printers bereikbaar zijn.

Thanks Mate

Verwijderd

Topicstarter
[edit: sorry voor het ontbreken van een thumbnail]
bosgoed schreef op zondag 17 januari 2010 @ 22:15:
maak anders even een screenshotje van van je webbased interface van je printserver waarin je kunt laten zien op welke poorten de beide printers bereikbaar zijn.
Sorry voor de late reactie maar het probleem is niet bij mij thuis. Dus vandaar.
Hieronder dan een screenshot van de printserver. Op dit moment zit de laser printer op USB van een PC dus niet meer op de Printserver. Anders had de Printer bij Port 3 gestaan. Net zoals de HP printer is aangegeven.
Enigste taal die ondersteund wordt door de Canon printer is CAPT.

Afbeeldingslocatie: http://www5.picturepush.com/photo/a/2812368/1024/Picture-Box/screen1.jpg

hieronder zie je een screenshot van de instellingen bij de ports voor de printers in windows 7.

Afbeeldingslocatie: http://www3.picturepush.com/photo/a/2812371/1024/Picture-Box/screen2.jpg

Verwijderd

Topicstarter
bosgoed schreef op zondag 17 januari 2010 @ 22:15:
Weet iemand iets?? 8)7 |:( O-)

het probleem doet zich nog steeds voort...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 23:52 ]

Pagina: 1