css hover in IE alles verwijnt

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

Ik ben flink bezig geweest om onze site een beetje leuk te krijgen.
nu denk ik ff IE checken en dat is natuurlijk helemaal bagger zoals altijd bij Microsoft (sorry apple gebruiker)

Als ik hover over een link waar dan ook (menu, blog links, tag cloud) knippert de hele site. alles verdwijnt dan even. heel irritant.
heb al de background een keer weggehaald enzo maar niets helpt. heeft iemand een diee?

http://md.6thfloor.nl

ik test overigens met ie7.

[ Voor 156% gewijzigd door BtM909 op 17-01-2010 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Het lijkt mij dat IE tijdens de hover tot de conclusie komt dat omliggende elementen ook opnieuw gerenderd moeten worden. Gezien deze pagina qua opmaak enorm zwaar is duurt dit in IE best wel lang en blijft de pagina dus deels gerenderd (alleen achtergrond).

Als ik deze pagina open in FF 3.5 duurt het ook flink lang voor dat het renderen compleet is. Als je dat oplost zal het probleem in IE ook stukken minder worden.

Verder gok ik, maar weet ik niet zeker, dat je niet aan margin en padding moet gaan zitten bij een :hover als dat element niet uit de normale flow gehaald wordt. (dus zonder float of position:absolute). Want dan beinvloed dat alle omliggende elementen en de hele pagina weer opnieuw (en dat is traag).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eigenlijk he enige wat die hovers doen (in de top navigatie dan) is een background position wijzigingen. verder veranderd er niets. in safari en firefox op mac gaat het vlekkenloos.

verder wat snelheid betreft is het een redelijk krachtige site ja. zeker ivm die background. echter heb ik hem dood getest met tools die de site toch redelijk goed waarderen qua snelheden.

hier een video om het nog meer duidelijk te maken: http://vimeo.com/8794899

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2010 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Dat die hovers niets anders wijzigen snap ik. Maar waarom zie ik dan dergelijke stukken CSS staan?

code:
1
2
3
4
5
6
a:link,
a:active,
a:visited,
a:hover {
  hele waslijst met eigenschappen.
}

Verander dat eens naar:

code:
1
2
3
4
5
6
7
a {
  hele waslijst
}

a:hover {
  wijziging van achtergrond
}

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja staan een hoop van dat soort dingentjes in. ik ben hem nog helemaal aan het doorlopen aangezien we zo aan het klooien zijn geweest om sommige dingen cross-browser goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 13:37
Hier in Opera (10.2) en IE8 nergens last van, niet van knipperen of van langzame rendering. FF (3.5) heeft er wat meer moeite mee.
Misschien ligt het aan de pc waar je op test (weinig geheugen of zo?)

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yes het is opgelost!!!

ik heb wat divjes weg moeten halen omdat het plan was flash op de background te done.
nu het een plat plaatje is heb ik de bg image niet meer op de overlay hoeven done.
de overflow:auto; gaf het probleem. zonder werkte het maar zonder ja ook geen scollbar meer ;-)
nut werkt alles weer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het is natuurlijk niet de bedoeling van een forum dat jij je topicstart aanpast zodra je je probleem hier op een presenteerblaadje hebt gekregen.

Voortaan even aan denken dat wij er niet zijn om je met je problemen te helpen. Het kan geen kwaad om anderen ook eens te helpen ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.