• Leroykok
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-11-2024
Momenteel ben ik bezig met een htpc te bouwen in combinatie met MediaPortal. Alleen zou ik graag tv willen kijken en opnemen tegelijkertijd.
Nu heb ik hier en daar al wat opties gezien, alleen is het mij nog niet helemaal duidelijk.

Nou kwam ik op het idee om de Anysee E30 Combo Plus aan te schaffen + een Analoge tv kaart.
De Anysee E30 Combo Plus voor tv kijken en de analoge kaart om tv op te nemen.
Voor mij maakt het niet zo zeer uit dat de kwaliteit minder is als je opneemt met een analoge tv kaart.

Hebben jullie een voorkeur voor een analoge tv kaart? Of, als het mogelijk is om op een goedkopere/andere manier tv kijken en opnemen tegelijkertijd dan hoor ik dat graag van jullie :) !

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:45
Ik heb er verder geen ervaring mee, maar kan je niet iets met een dual tuner nemen? Googlend blijkt dat te bestaan en het lijkt me dat als het op een kaart zit de ondersteuning allemaal wat makkelijker is.

Geen ervaring mee, maar ik dacht ik geeft het even mee.

Only when it is dark enough, can you see the stars

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als je het nog moet kopen zou ik in dit topic kijken: \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 4]

Is niet analoog, maar als je analoge tv hebt dan heb je ook digitale tv waarschijnlijk (voor het basispakket betaal je niks extra)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Leroykok
Ik heb digitale televisie van Ziggo. Maar ik kan ook nog op analoog.
Als jullie een andere oplossing hebben met enkel digitale televisie dan ben ik daar ook benieuwd naar.
Heb er alleen geen zin in dat ik ineens een extra smartcard moet aanschaffen. ;)

Even voor duidelijkheid mijn specs:

TV
SAMSUNG LE40B550 40inch Full HD

PC
Behuizing: Antec Fusion Remote Black
Moederbord: ASUS M3A76-CM
CPU: AMD Athlon II X2 245 Processor (2,90ghz)
Videokaart: Sapphire RADEON HD 4550
Koeling: Scythe Ninja Mini
Geheugen: 4GB
Hardeschijf: 1TB
DVD-speler: Samsung SH-D162D Zwart

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:45
Met een dual tuner bedoelde ik eigenlijk meer iets als ATI 650 HD

Wat volgens zou moeten kunnen:
Watch analog TV while recording digital TV at the same time, with Combo tuner functionality
Of als je beide analoog wilt hebben is er bijvoorbeeld dit
With its unique two-tuner technology, the NVIDIA DualTV tuner transforms an MCE-equipped PC into a bona fide home entertainment system. With a touch of a mouse button, users can schedule recordings of their favorite TV shows and watch them when they want, record two TV shows simultaneously, or watch one channel while recording another, as well as watch pause, and rewind live or recorded TV shows.
Het lijkt me makkelijker op een kaart dan met verschillende kaarten en verschillend software, toch?

Only when it is dark enough, can you see the stars

• Leroykok
Oke, en als je nou de optie wilt hebben om via digitale televisie op te nemen en af te spelen in combinatie met Ziggo? Moet je dan twee smartcards en ook twee Anysee E30 Combo Plus kaarten aanschaffen?
Of is hier nog een andere goedkopere manier voor?

Kost een extra smartcard van Ziggo overigens nog iets extra's per maand?
Heb wel gelezen dat je er max 3 in bezit mag hebben maar over kosten kan ik niets vinden op de ziggo website...
Pagina: 1