Streaming server voor linux

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
Hoi,

Ik ben opzoek naar een service voor linux, waardoor ik muziek en video kan streamen naar clients.

Ik heb zelf al een beetje rondgekeken (FUPPES, etc).

Maar had toch graag geweten wat jullie ervaringen zijn met streaming servers voor linux. Wat werkt goed, waar zijn jullie content van, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-10 07:52

Crakie

I want my board back, Lance

VLC? Wat meer informatie over wat je precies wilt, op welke hardware (server/clients) met welke OS'en lijkt me overigens geen overbodige luxe.

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 18:17
Iets meer info kan inderdaad geen kwaad, maar hier is hoe ik het doe.
Ik gebruik m'n linux machine om films/muziek te streamen (maar soms ook gewoon sharen) naar m'n xbmc machine. Sharen kan gewoon met Samba maar streaming doe ik met PS3 Media Server, prima pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-10 13:55
Indertijd (2 jaar geleden oid) heb ik fuppes gebruikt in combinatie met een xbox 360, wat vrij goed werkte (alles werd on-the-fly gehercodeerd zodat de xbox het aan kon). Is heel flexibel te configureren (vb encoding-rules en virtuele paden per-device), maar liet enkele steken vallen bij bepaalde mediatypes. Doorspoelen etc was niet mogelijk, en subtitles ook niet (blijkt nog steeds zo te zijn). Het is ook niet zo een actief project, lag toen wat stil maar nu blijkt de developer er weer aan bezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
Ik draai voor het moment Debian Lenny. Het is ook een server pur sang, voor het moment is er geen GIU geïnstalleerd. Ik had graag iets gehad, dat in de background draait. Eender welke client moet erop kunnen connecteren. Daarom dat ik aan een upnp / dlna iets dacht.

[ Voor 22% gewijzigd door ZodiacQ op 18-01-2010 08:19 ]