Toon posts:

AMD Athlon XP2800 mobile CPU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een ASROCK K7S41 moederboord en een AMD Athlon XP2800 mobile CPU (FujitsuSiemens) liggen.
Deze CPU wil met 1G Corsair memory niet opstarten, maar ik heb op een andere forum gelezen, dat
FujitsuSiemens ander memory (Kingston KFJ2813/1G) aanbeveelt.
Vragen:
1. Weet iemand of dit memory verhaal klopt?
2. Kan deze CPU ook op FSB200 draaien? (welke overclock opties moet ik dan in het BIOS zetten?)

Dank en gr.

Marcel

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-02 10:44
Om je eerste vraag te beantwoorden, ik maak niet vaak mee dat corsair niet werkt in een systeem door compatibiliteitsproblemen. Kingston hebben ze ws gewoon getest, zodat ze kunnen zeggen dat het sowieso werkt.

2. kijk aub even in een boekje, zoek desnoods even een handleiding op inet. Dit kan namelijk per bord verschillen, of het een jumpertje of een bios instelling is, of dat het uberhaupt kan...

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kijken of je mp gelockt is en dan gaat het toch meer om je chipset of je fsb kan halen?

Rapapa...

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ja, je kan deze cpu op een 200 Mhz fsb draaien, stel dan wel je multipliers niet te hoog in.
Aangezien je een mobile cpu hebt zijn de multipliers vrij instelbaar op je processor. (unlocked).

Het kan zijn dat je de Vcore wat hoger moet zetten, als het goed is wordt e nu namelijk door het moederbord op 1.45V gezet.

Over het overclocken is een hoop te vinden, hier in de FAQ Overclocking & Tweaking FAQ ..... en hier, Klik Onder "workshop" staat alle info over hoe je de K7 kan overklokken/instellen.