TomTom garantie problemen (UK)

Pagina: 1
Acties:

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-01 16:42

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Topicstarter
Mijn TomTom is op dit moment "kapot". Dit komt door het volgende:

Mijn TomTom deed erg raar, vastlopen, geen GPS kunnen vinden etc etc. Probleem leek software matig. Dus ik heb via een backup gemaakt en toen geprobeerd de software te herstellen. Helaas ging dit niet helemaal goed en heeft TomTom home enkele malen updates moeten binnen halen om de software weer helemaal compleet op mijn apparaat te krijgen. Dat leek goed, totdat ik hem opstartte en de melding kreeg dat er geen kaarten meer waren.

Wat blijkt nu, de map waar de kaarten in zaten is leeg. Hmm, helaas levert TomTom geen cd of restore mogelijkheid hiervoor aan dus ik dacht dat dit wel onder garantie zou vallen.

Wat blijkt nu na enkele support tickets. TomTom geeft alleen garantie op de hardware en geeft aan dat ik gewoon nieuwe maps moet kopen om het probleem op te lossen. Dit lijkt mij te idioot voor woorden. Wat heb ik nu aan een TomTom zonder kaarten? En heb ik geen garantie op hoe het apparaat was toen ik het kocht?

Heeft iemand dit eerder met een TomTom meegemaakt? Heeft iemand ervaring of dit wettelijk mag? Zijn er tips over wat ik nu het beste kan doen?

*TomTom is in de UK gekocht, teruggaan naar de winkel is op dit moment lastig omdat ik dan naar London zou moeten.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

swtimmer schreef op zondag 17 januari 2010 @ 01:42:
*TomTom is in de UK gekocht, teruggaan naar de winkel is op dit moment lastig omdat ik dan naar London zou moeten.
Ik kan je niet met de garantievragen helpen, maar waarom zou je in London langs moeten gaan? Contact opnemen en opsturen kan toch gewoon, mits dat zinvol is?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
ACC → SF

Verwijderd

kan je niet gewoon de kaarten downloaden ofzo?

me dunkt dat je volledig in je recht staat als je iets download waar je al voor hebt betaald...

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 17 januari 2010 @ 02:08:
[...]

Ik kan je niet met de garantievragen helpen, maar waarom zou je in London langs moeten gaan? Contact opnemen en opsturen kan toch gewoon, mits dat zinvol is?
Ja zou kunnen, al heb ik gelezen dat mensen die dit hebben gedaan van TomTom gewoon hetzelfde apparaat zonder maps terug kregen. Het schijnt dat ze in hun algemene voorwaarden hebben gezet dat ze geen garantie geven op software (dus ook de kaarten).
kan je niet gewoon de kaarten downloaden ofzo?

me dunkt dat je volledig in je recht staat als je iets download waar je al voor hebt betaald...
Ik heb daar ook even naar gekeken, maar dan moet ik allemaal "hack" tooltjes gaan draaien. Iets wat ik nogal raar vind om te doen als ik een legaal gekocht apparaat hebt.

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07-2025
Als je een backup hebt, kan je die dan niet gebruiken om de kaarten terug te zetten?

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Topicstarter
Alfredo schreef op maandag 18 januari 2010 @ 10:42:
Als je een backup hebt, kan je die dan niet gebruiken om de kaarten terug te zetten?
Dat is het probleem, de backup is corrupt / incomplete iig na herstellen heb ik geen kaarten beschikbaar!

Ik heb TomTom nogmaal erop gewezen dat ik vind dat kaarten een essentieel onderdeel zijn van een TomTom en dat ik verwacht dat ik garantie krijg op het product wat ik gekocht heb. Ik ben benieuwd wat voor antwoord ik ga krijgen, ze zijn in ieder geval minder snel dan de vorige keer met antwoorden....
Pagina: 1