Hey allemaal...
Ik denk dat jullie het ook niet weten, maar aangezien ik op het "Technical Support"-forum van Hoontech ook nada respons krijg probeer ik het hier toch.
Ik heb een geluidskaart van Hoontech, de Soundtrack Digital XP (zo heet ie geloof ik
). Anyway, deze kaart heeft ook een dochterbordje, met daarop Coax in/uit, Optisch in/uit en AES/EBU in/uit:

AES/EBU met een speciaal verloopkabeltje, dat er zó uitziet:

In principe dus gewoon AES of EBU met aan de andere kant een 3,5mm mini-jack en een vaag "anti-ruis" dingetje oid eraan.
Goed, dat heb ik dus
De coax in/uit en optisch in/uit werken zonder problemen. De AES/EBU ingang echter niet. Ik moet over een week of drie voor m'n VWO eindexamen muziek een aantal ogenomen muziekstukken inleveren. Nu heb ik een Sennheiser E855 microfoon, een microfoonkabel en een microfoonstandaard meegenomen, teneinde wat op te kunnen nemen van m'n piano. Als ik DigitalIn (die zowel AES/EBU, coax als optisch omvat) als source selecteer voor opname krijg ik geen signaal. Ik zie ook nergens een optie waar ik kan forceren dat er via die ene 3,5 mm aansluiting opgenomen moet worden.
Omdat het uiteindelijk gewoon een minijack is, kan ik de microfoon ook in m'n reguliere microfoon of line-in ingang steken. Daarmee kan ik opnemen, maar er is dan _zoveel_ ruis dat het niet meer leuk is... Als ik die ruis eruitfilter met Cool Edit of Soundforge dan vervormt de rest van het geluid helemaal. Maar dit betekent dus dat het kabeltje opzich prima is.
Ik heb 3 verschillende drivers geprobeerd - drivers op CD, de geupdate drivers van Hoontech en de Yamaha 754 ref drivers. Bovendien doet coax en optisch het wel, dus drivers zouden niet het probleem moeten zijn. Heeft iemand een idee waar het probleem zit?
Alvast bedankt, een scholier in nood
Ik denk dat jullie het ook niet weten, maar aangezien ik op het "Technical Support"-forum van Hoontech ook nada respons krijg probeer ik het hier toch.
Ik heb een geluidskaart van Hoontech, de Soundtrack Digital XP (zo heet ie geloof ik

AES/EBU met een speciaal verloopkabeltje, dat er zó uitziet:

In principe dus gewoon AES of EBU met aan de andere kant een 3,5mm mini-jack en een vaag "anti-ruis" dingetje oid eraan.
Goed, dat heb ik dus
Omdat het uiteindelijk gewoon een minijack is, kan ik de microfoon ook in m'n reguliere microfoon of line-in ingang steken. Daarmee kan ik opnemen, maar er is dan _zoveel_ ruis dat het niet meer leuk is... Als ik die ruis eruitfilter met Cool Edit of Soundforge dan vervormt de rest van het geluid helemaal. Maar dit betekent dus dat het kabeltje opzich prima is.
Ik heb 3 verschillende drivers geprobeerd - drivers op CD, de geupdate drivers van Hoontech en de Yamaha 754 ref drivers. Bovendien doet coax en optisch het wel, dus drivers zouden niet het probleem moeten zijn. Heeft iemand een idee waar het probleem zit?
Alvast bedankt, een scholier in nood
Geef mij maar een Warsteiner.