Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik heb hier een oude sony ericsson w302 liggen. Nu wil ik die als back-up toestel gebruiken maar blijkbaar heb ik destijds een sim vergrendeling ingesteld. dus ik heb nu een nieuwe sim en die accepteert ie niet.. dezelfde sim doet het wel in een andere telefoon ( het is dus niet de simlock).

kan iemand zo even kijken wat het standaard password is is meestal tussen de 6 en de 8 cijfers denk ik

• florejaen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-08 23:27
Hallo,

Google is your friend!

Maar meestal zijn het standaardcombinaties zoals: 1234, 123456, 0000, 000000, ... tenzij je natuurlijk toen zelf een paswoord hebt ingesteld.

Verwijderd

Topicstarter
yup srry vergeten bij te melden ik heb het destijds een x ingesteld en ik heb de oude sim ook niet meer daarom kan ik de beveiliging er niet vanaf halen

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:20
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 23:55:
dezelfde sim doet het wel in een andere telefoon ( het is dus niet de simlock).

kan iemand zo even kijken wat het standaard password is is meestal tussen de 6 en de 8 cijfers denk ik
Vreemde conclusie. Als je sim het wel in een ander toestel doet, dan kan het wel een simlock zijn op jouw telefoon.
Welke melding krijg je exact?

Wat jij bedoelt is de toestelblokkering. Bij SonyEricsson krijg je dan de melding 'toestel geblokkeerd' ofzoiets.
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 00:05:
yup srry vergeten bij te melden ik heb het destijds een x ingesteld en ik heb de oude sim ook niet meer daarom kan ik de beveiliging er niet vanaf halen
Of je je oude sim wel of niet hebt is niet van belang. Ook met je oude sim moet je je code nog weten om de toestelblokkering te verwijderen.

[ Voor 26% gewijzigd door Jimster op 17-01-2010 00:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg de melding sim vergrendeld,

het is een telfort telefoon ... en ik doe er een telfort sim card erin... het komt door de instelling sim-vergrendeling.. dan mag er alleen de ''orginele'' simcard erin. (en andere sims als je de code weet)
je hebt namelijk 1. pin code 2. toestelblokkering en 3. simvergrendeling

als ik de simlock laat verwijderen blijft dan de simvregendeling nog steeds actief ?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2010 00:17 ]

• Jimster
Wat jij vertelt is de toestelblokkering.

Grote kans dat het de simlock is. Vraag deze (na 1 jaar) gratis aan bij Telfort. Dan heb je geen problemen meer.

Verwijderd

Topicstarter
dus als sony ericsson aangeeft dat : sim vergrendeld is betekend dat er een telefoonblokkering erop zit ?

• Jimster
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 14:13:
dus als sony ericsson aangeeft dat : sim vergrendeld is betekend dat er een telefoonblokkering erop zit ?
Nee, dat betekent dat er een simlock opzit.
Simlock = Toestel is gekoppeld aan 1 simkaart door de provider.
Telefoonblokkering = Toestel is beveiligd met een code die door de gebruiker zelf is ingesteld. Doel is om niemand anders toegang te geven tot je telefoon.

Als ik mijn SonyEricsson beveilig met een telefoonblokkering, dan krijg ik na het intoetsen van de juiste PIN code de melding 'Tel. geblokkeerd'. En dan moet ik de beveiligingscode invoeren.

Verwijderd

Topicstarter
oke dat zal het wel zijn denk ik..er heeft altijd een prepaid erop gezeten en nu een abonnement misschien dat ie daarom het niet pakt .

• Jimster
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:16:
oke dat zal het wel zijn denk ik..er heeft altijd een prepaid erop gezeten en nu een abonnement misschien dat ie daarom het niet pakt .
Vraag dus de simlockcode op bij Telfort.

Verwijderd

Topicstarter
telefoon opsturen en 3 weken wachten ? ik laat hem liever door de plaatselijke telefoonboer doen hij unlockt het voor 10 euries

topic kan op slot :)

• Jimster
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:36:
telefoon opsturen en 3 weken wachten ? ik laat hem liever door de plaatselijke telefoonboer doen hij unlockt het voor 10 euries

topic kan op slot :)
Ik heb niks gezegd over opsturen. Simlockcode aanvragen zei ik. Dit is na 1 jaar gratis.

Verwijderd

Topicstarter
yup dan moet je hem alsnog opsturen dat is de informatie wat op telforts website staat .

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-11 18:06
Dan vraag ik mij echt af waar jij kijkt.

Telfort site
Pagina: 1