Ik heb een groot probleem met de recovery schijf en het verder gebruik van de RC van Windows 7. Ik heb ergens gelezen dat Microsoft vanaf Juni mensen die de RC nog gebruiken, te verplichten om Windows 7 te kopen of een andere OS te gebruiken. Dit gaan ze doen door om de 2 uur de pc opnieuw op te starten. Om dit te voorkomen, wil ik terug Windows Vista gebruiken. Het probleem is, bij de aankoop van de pc was Windows Vista al voorgeïnstalleerd en kon je enkel via recovery de fabriekinstellingen terug zetten. Vorig jaar is mijn oude HDD (waar dus die recovery opstond) gechrast en moest ik een nieuwe HDD kopen. Omdat ik dus geen Windows Vista-cd had, moest ik via een kopie van een vriend Windows Vista installeren en om zo de RC (van Windows 7)te kunnen installeren. Ook heb ik de oude HDD geformatteerd (behalve de partitie waar de recovery bestanden staan, omdat ik nog Windows Vista wou gebruiken na de beta) en gebruik ik het als externe opslagplaats. Ik wou dus vandaag Windows Vista installeren via de recovery partitie, maar ik kreeg een foutmelding met dat de pc de bestanden niet kon vinden, terwijl de partitie gewoon vol is (alleen zie ik de bestanden niet, enkel de map). Wat moet ik nu doen ? Een nieuwe OS kopen kan niet, omdat ik gewoonweg er geen geld voor heb, een illegale versie gebruiken doe ik ook niet, want ik wil geen risco's nemen en ik heb geen verstand van Linux, dus wil ik er niet aan beginnen.
Als je dus een OEM licency hebt kan je van iemand anders zo'n zelfde OEM lenen installeren en je code omzetten naar die op je behuizing staat. Niks illegaals aan.
Als het goed is heb je gewoon een sticker met de licentie code van vista op je pc/laptop. Als je een OEM vista dvd van iemand kan lenen kan je die code gewoon gebruiken om te installeren. Alle drivers kan je vervolgens van de site van de fabrikant afhalen.
En die vriend van je dan?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Pagina: 1