Schroefveer gebroken en in band geslagen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Vorige week is van mijn 5 jaar oude auto (55.000km) de schroefveer gebroken en in mijn band geslagen. Gelukkig reed ik niet hard en waren er geen ernstige gevolgen.

Nu is dat inmiddels gerepareerd en de kosten zijn behoorlijk want ook een vrijwel nieuwe speciale pirelli band was dus aan gort. De garage vond het allemaal niet heel erg vreemd, het is een immers een sluitage onderdeel. De auto is niet bij deze garage gekocht, ik heb hem incl 24maanden autogarant garantie gekocht bij een garage ong. 100km verderop.

* Ik vind het echter wel erg vreemd, het is een gewoon slijtage onderdeel maar hij hoeft nooit vervangen te worden volgens onderhouds interval.
* Er is of ondeugdelijk materiaal gebruikt of verkeerd gemonteerd. Bij de meeste auto's zit de veer tegen een schotel zodat de veer niet op de weg komt of tussen de wielen slaat. Bij dit model auto is de schotel te klein (dat zegt de garage)
* bij een andere auto (zelfde moederbedrijf en deelt 90% van de parts) is er om die rede een terugroepactie geweest.

Wat zijn mijn rechten in deze? en bij wie moet ik aankloppen?

De garage waar de auto gekocht is, zit dus erg ver weg dus ik kan niet even langs gaan. Ik heb ze al wel opgebeld maar die zeggen dat ik de auto bij hun had moeten brengen als ik garantie wil claimen.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:45
Was het toevallig een Citroën C3 of Berlingo? Ik zag toevallig laatst dat het eens op Kassa was:

http://kassa.vara.nl/tv/a...reken-spontaan-1/speel/1/

Ook als het niet dezelfde auto is, in principe gelden de conclusies daar wel: Zoiets mag niet gebeuren als er geen vreemde omstandigheden zijn.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
nee geen citroen, een lancia
THX voor de link

[ Voor 24% gewijzigd door Pinin op 16-01-2010 21:47 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:01
Pinin schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 21:45:
nee geen citroen, een lancia
THX voor de link
Zelfde probleem als waar de Stilo mee kampt(e) :+
Bij mij hebben ze andere schotels gemonteerd die voorkomen dat je veer je band lek steekt als ze breken.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-05 10:41

Nox

Noxiuz

Ik weet niet hoe het zit met welke garage/garantie regelingen. Ik weet wél, dat als de auto onder normale omstandigheden, wel meer dan 55.000km mee moet gaan (wel 2 of 3 keer zo lang). Dit lijkt mij dus gewoon een garantiegeval, vraag ook aan de garage of schroefveren normaal gesproken langer of korter mee gaan dan dit. Alleen is het lastig omdat je garage waar je hem gekocht hebt zo ver weg zit.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
MewBie schreef op zondag 17 januari 2010 @ 02:11:
[...]

Zelfde probleem als waar de Stilo mee kampt(e) :+
Bij mij hebben ze andere schotels gemonteerd die voorkomen dat je veer je band lek steekt als ze breken.
idd, bij de stilo is een terugroepactie geweest en ruim omgegaan met gevolgschade en die is bij mij hoger dan de prijs van 1 zo'n veer.

Maar blijft de vraag moet ik bij Lancia NL aankloppen of bij de dealer waar die gekocht is?
Misschien meer een vraag voor ander topic maar wellicht weet iemand het.

Het lastige is dat de dealer overgenomen is, en mij niet kent. wat ook niet meehelpt is dat Lancia een netwerk heeft van lik me vessie.

[ Voor 5% gewijzigd door Pinin op 17-01-2010 14:35 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:25

-tom-562

Oliesjeik

Toen ik de topictitel zag, dacht ik meteen al "dat moet een Fiat zijn o.i.d." :+
Het is bij Fiat (dus ook Lancia) bekend dat de veren breken. Hun oplossing is die Mewbie aandraagt. Ik denk *hoop* dat er wel iets van een coulance regeling is. Omdat dit eigenlijk gewoon al bekend was.

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1