Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Hovius
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 20:15
Hallo mensen,

Ik heb al een tijdje een RAID 0 configuratie van twee schijven (WD Caviar Black 640GB) op een P55-UD3 (Gigabyte). Verder heb ik nog een Core i5 op 4.00Ghz lopen (dat toch wel redelijk snel is :P)

Zoals mijn titel al zegt, werkt dit traag. Ik vind dat het opstarten van Windows erg lang duurt, terwijl ik Windows 7 net heb geïnstalleerd. Ik heb ook al de Schijfcache aangevinkt, maar dit wil ook niet echt helpen.
Mijn RAID strip-size is 128KB.

Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 15:53
wat noem jij traag? al schijf testjes gedraaid? vergeleken met andere systemen?

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Hovius
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 20:15
Schijven zijn helemaal groen volgens HD-Tune ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Tim Hovius op 16-01-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar wat is dan traag? Wat haal je aan througput. Test dat dus eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is traag precies. Je geeft aan dat het opstarten te lang duurt, maar hoe lang duurt bvb je POST?
Mijn mobo (Asus P6T SE) doet er ongeveer 10 seconden over om door de POST te komen (express gate wordt ook gecontroleerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-08 09:41

Midas.e

Is handig met dinges

En hoelang doet de controller over het starten? Als voorbeeld een areca doet gerust 30 seconde of langer over het laden van zn firmware.
Of reageert windows zelf langzaam? Geef dan wat uitslagen van een aantal tests.

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 16:31

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Tsja, hier kunnen we weinig mee. Draai eens een goede becnhmark?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
Zit hier met hetzelfde probleem.

Heb zojuist 2 spinpoint f1 500gb schijven in raid-0 gegooid. Is de eerste keer dat ik ooit met raid 0 werk, maar de performance valt me vies tegen. Is deze in jullie optiek normaal?

Zie link naar hdtune plaatje: http://img687.imageshack.us/img687/8941/hdtuneraid0.png

Daarnaast zou ik graag mijn 1 tb f3 bij willen plaatsen. Hier staan nog een hoop gegevens op die ik moet bewaren. Wat gebeurt er als ik deze schijf nu aan mijn sata poort hang? Gaat deze dan ook in raid, en wist ie al mijn gegevens? Of is het veilig om hem aan mijn pc te hangen?

Specs:

i7-860
p55-gd65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
jouke_buissink schreef op zondag 17 januari 2010 @ 11:25:

Heb zojuist 2 spinpoint f1 500gb schijven in raid-0 gegooid. Is de eerste keer dat ik ooit met raid 0 werk, maar de performance valt me vies tegen. Is deze in jullie optiek normaal?

Zie link naar hdtune plaatje: http://img687.imageshack.us/img687/8941/hdtuneraid0.png

Daarnaast zou ik graag mijn 1 tb f3 bij willen plaatsen. Hier staan nog een hoop gegevens op die ik moet bewaren. Wat gebeurt er als ik deze schijf nu aan mijn sata poort hang? Gaat deze dan ook in raid, en wist ie al mijn gegevens? Of is het veilig om hem aan mijn pc te hangen?

Specs:

i7-860
p55-gd65
Als dat je boot disk (OS disk) is dan kan het goed zijn dat je af en toe een dip ziet. Het OS zal ook data moeten schrijven/lezen wat ten koste gaat van je benchmark performance. Erg vreemde stats zie ik verder niet aan die screenshot.

Die extra harddisk kan je zonder problemen aan een random sata poortje hangen, deze zal niet direct in de raid opgenomen worden. Wil je ook niet want dan word er maar 500GB van gebruikt.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:51
EDIT: Foutje.

[ Voor 97% gewijzigd door The Realone op 17-01-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:51
Tja wat is vreemd, onderstaande screens heb ik ooit gemaakt onder XP. Dat zijn 2 Western Digital 3200AAKS schijven op een nVidia RAID Controller. Tevens mijn OS schijven op dat moment.

HDTune @ WD3200AAKS

ATTO-256 @ ASUS Crosshair II Formula

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:56
jouke_buissink schreef op zondag 17 januari 2010 @ 11:25:

Specs:

i7-860
p55-gd65
Nou, dat plaatje is volgens mij niet echt oke. Vooral ook die dip naar minder dan 10MB/s en al die pieken en dalen. Draaide er geen ander programma's ten tijden van de benchmark? Ik heb ook wel eens gehoord dat F1's problemen gaven met intel RAID, maar ik weet niet of dit ondertussen al is opgelost.

Als je nou die F3 erbij zet, is het gewoon een non-RAID disk, waardoor alles gewoon toegankelijk blijft. Zodra de schijf onderdeel uit gaat maken van een RAID array, kan het zijn dat de gegevens weg zijn.

Vette shit!

Pagina: 1