Toon posts:

Ervaringen met "switch to macbook cable" van Belkin

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik wil overstappen van MS naar Apple.
Apple zegt dat je met bovenstaande kabel alles direct kan overzetten (documeneten enz.) van windows naar apple.
Wie heeft daar ervaringen mee?
Stel dat je een virus op je ms computer hebt, gaat deze dan niet mee, want apple is ongevoelig daarvoor?

groet tokala

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dat lijkt me een dure ethernet kabel!

Als je een virus zou over zetten gaat het virus gewoon mee. Een windows-virus kan weinig uitrichten want windows 'programma' draaien zonder hulp niet in OS X.

Zou je niet eerst een MacBook halen en dan kijken of het nodig is? :)

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Ik zou je geld ergens anders voor gebruiken, en alles handmatig overzetten. Heb ik zelf ook ooit zo gedaan, kost je maximaal een middagje werk. Het voordeel is dat je opeens je Mac een stuk beter leert kennen!

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:55
tokala, welkom op GoT :w

Het advies hierboven zal je al een eind op weg helpen. Op GoT verwachten we wat eigen inzet. Ik snap echter dat je nieuw bent met de Mac. Je bent natuurlijk niet de enige. In de ASD FAQ hebben we daarom een gedeelte gewijd aan overstappen. Daar kun je wat handige links vinden :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11-2025
Wat je als alternatief kunt gebruiken voor deze kabel: een ethernet crosscable. En niet al te lange kost je een euro of 2.

Je krijgt er dan wel geen fancy software bij, en je moet even zelf aan de slag met je netwerkconfiguratie (kleine moeite), maar ik weet zeker dat de uiteindelijk data-overdracht sneller zal zijn als met dat ding van Belkin.

Het 1 op 1 leegtrekken is trouwens niet nodig, daar gezien je eigenlijk niks kunt met je Windows applicaties op een Mac.

Ik heb zo'n idee dat je geen externe hardeschijf hebt? Anders kun je dat inzetten en dat ding later gebruiken voor een back-up met timemachine.

• Bezer
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-08-2025
Ik heb ervaring met de Switch to Mac cable van Belkin.
Dit is een tweezijdige USB kabel overigens, en geen UTP kabel. Het werkt fantastisch, hij kost €49,- maar hij zeg je mail, contacten en agenda's over van Windows naar Mac. Iets waar Microsoft (in hun eigen software, Entourage/Office for Mac) nog wel iets van kan leren. Alleen daarvoor is het 't al waard.
Anders moet je omwentelingen gaan maken via Thunderbird en Apple Mail. Ik ben met veel methodes bezig geweest om het over te zetten, maar de kabel doet voor 5 tientjes precies wat het beloofd :) Daarnaast staat al je data in alle juiste mappen. Mijn Documenten (windows) in Documenten (mac) , Mijn Fotos in iPhoto etc.
Ook kun je je muziek(collectie) meteen in iTunes laten dumpen en je bookmarks overnemen.
Anyway, ik zeg: fijn kabeltje voor de beginnende macgebruiker :) Maar met een beetje hobbywerk (ik zeg: een hele zaterdag middag) kun je het idd ook zelf met 'n crosscable ofzo ...

Verwijderd

Topicstarter
Dank aan allen,
Geeft stof tot nadenken en leuk Bezer dat je er ervaring mee hebt.
De kabel word in de apple-store in hilversum inmiddels geleverd voor 26 euro.............
Even nog sparen en dan ga ik de stap wagen naar apple.
En Hoedje, bedankt voor je verwijzing naar de diverse links.
Ik ben een behoorlijke onbenul met computers vooralsnog, stap over van een IBM uit 1999............inmiddels antiek.
groet tokala
Pagina: 1