Toon posts:

Duo Core 2.9 Ghz processor

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een computer laten samen stellen, maar mijn netwerkbeheerder zegt dat ik aan Duo core genoeg heb. Doe alleen surfen, downloaden en word documenten maken ;)

Hierbij een specificatie van het systeem:

Processor: Intel Core 2 Duo E7500 Retail 2.9 GHz (2xcore)
Geheugen: 4096 MB
Besturing: Windows 7 Home Premium NL
Optisch station: DVD Brander Samsung (Double Layer)
Videokaart: HD 4350 PCI Express 512 mb (ATI Sapphire) HDMI
Harddisk: 1 Terrabyte
Behuizing: Tower Zwart
Medialezer: 15 in 1 (sweex)

Maar heb nu een Pentium 4 2.8 Ghz met 1 GB intern, maar uitpakken van Winrar is een ramp.

Zal ik het verschil merken?.
Hoeveel sneller is zo'n duo core systeem nou?.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Verschil enkel en duo core merk je erg duidelijk.
Wat uitpakken betreft.. De HD is eerder de beperkende factor dan je cpu. Ja de cpu speelt ook mee en maakt het sneller, maar mp3's die hakkelen tijdens het afspelen omdat je hd overuren maakt is altijd vervelend.

En een opmerking over je systeem, je mist een moederbord.

[ Voor 51% gewijzigd door job op 16-01-2010 20:42 ]

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-02 16:48
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 20:31:
Ik heb een computer laten samen stellen, maar mijn netwerkbeheerder zegt dat ik aan Duo core genoeg heb. Doe alleen surfen, downloaden en word documenten maken ;)
Voor surfen, downloaden en word documenten maken is een dual core overkill.

Sweex is bagger, dat wil je echt niet, neem een fatsoenlijk merk.
Maar heb nu een Pentium 4 2.8 Ghz met 1 GB intern, maar uitpakken van Winrar is een ramp.

Zal ik het verschil merken?.
Bij Winrar en andere desktoptaken is het verschil tussen een P4 en een E7500 zeer groot.
Hoeveel sneller is zo'n duo core systeem nou?.
Benchmarks opzoeken ;).

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

AlexV schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 20:40
Sweex is bagger, dat wil je echt niet, neem een fatsoenlijk merk.
Er is niks mis met een eenvoudige kaartlezer van Sweex. Al dit soort randapparatuur is prima te gebruiken.
AlexV schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 20:40
Voor surfen, downloaden en word documenten maken is een dual core overkill.
Anno 2010 is zelfs een dual CPU geen overkill meer.

[ Voor 30% gewijzigd door mimic op 16-01-2010 20:48 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 20:31:
Als er dualcore bedoelt wordt klopt dat idd.

Maar dit systeem moet echt 10 keer beter kunnen ik zou zeggen kijk hier eens: [BBG aanschaf] Budget- en basissysteem januari 2010

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-02 16:48
mimic schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 20:46:
[...]

Er is niks mis met een eenvoudige kaartlezer van Sweex. Al dit soort randapparatuur is prima te gebruiken.
Ik zou zelf nooit iets van Sweex of een ander B-merk in mijn pc proppen, maar voel je vrij om het te doen ;).
job schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 20:37:
Verschil enkel en duo core merk je erg duidelijk.
Wat uitpakken betreft.. De HD is eerder de beperkende factor dan je cpu. Ja de cpu speelt ook mee en maakt het sneller, maar mp3's die hakkelen tijdens het afspelen omdat je hd overuren maakt is altijd vervelend.

En een opmerking over je systeem, je mist een moederbord.
Als je een SATA II HDD hebt en een mobo met SATA II (wat heel waarschijnlijk is), zal je iets zwaars moeten hebben draaien, dus zeer schijf intensief, aangezien het mij niet lukt om mijn HDD overuren te laten draaien (behalve tijdens het opstarten of bijv HDtune ;)).
mimic schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 20:46:
[...]

Anno 2010 is zelfs een dual CPU geen overkill meer.
Ik kan op een oude P4 perfect surfen, downloaden en word documenten maken, dus als je een pc alleen voor die drie dingen gebruikt is een dualcore toch wel redelijk overkill imo :)

[ Voor 14% gewijzigd door AlexV op 16-01-2010 20:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.
Maar over dat budget systeem, dat zijn athlon systemen, je kunt geen appels met peren vergelijken.
Maar ik ben maar 550 euro kwijt en heb goede service bij mijn netwerkman, die ook eigen bedrijf heeft. Dat is ook heel belangrijk.

En wat betret de sweex, ja je hebt altijd beter. Maar de prijs gaat ook telkens omhoog.
Kon ook voor 40 euro extra een quad core krijgen, maar het is telkens een paar tientjes. Dan zit je al snel over de 600 euro.

Maar het gaat er mij om, dat ik gewoon lekker kan werken. Ik doe vaak meerdere schermen tegelijk openen. Maar het ging er mij om, dat ik het verschil duidelijk zou merken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe de verschillen zijn tussen de verschillende cpu's is door middel van benchmarks goed te bepalen. Ga eens op zoek naar benchmarks die voor jou relevant zijn, zodat je op basis daarvan een inschatting kan maken van het verschil.

Omdat het niet de bedoeling is dat wij voor jou een systeem gaan samenstellen of gaan uitzoeken, maar dat je dit zelf doet, eventueel aan de hand van de BBGs die je in Complete Systemen & Laptops kunt vinden, gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.