Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-07 13:27
Wij maken thuis gebruik van een laptop die op Windows XP Pro werkt.
Er zijn drie gebruikers die allen hun eigen favorieten, documenten, bestanden en desktop hebben.
In XP was het niet moeilijk om de lokatie van deze folders te wijzigen waardoor iedereen ze wegschrijft op een als Z: schijf gemapte share op een Synology NAS.
Deze share is ook nog eens offline available gemaakt waardoor de laptop ook zonder verbinding met het thuisnetwerk alle data beschikbaar heeft en er bij terugkomst thuis netjes gesynchroniseerd wordt.

Alles loopt volledig naar wens, maar nu is de laptop echt aan vervanging toe.
De nieuwe laptop gaat geen Windows XP meer draaien maar Windows 7 64bit.

En hiermee loop ik tegen het probleem op dat ik niet meer gewoon makkelijk met Tweak UI de instellingen van de lokatie van favorieten, documenten, bestanden en desktop kan wijzigen.
Ik heb wel wat zitten experimenteren met het aanpassen van deze folderlokaties in de registry maar dat leverde nog geen goede resulaten op.

Zoeken op internet leverde vooral veel verwijzingen op naar group policies maar zover ik weet heb je daar niets aan als je pc geen deel uitmaakt van een domein.

Mijn vragen zijn dus:
- Hoe kan je voor elke gebruiker zijn/haar unieke bestanden op de NAS plaatsen en deze ook offline available maken?
- Kan je group policies waarmee bovenstaande vraag zou kunnen worden opgelost ook laten werken op een pc die alleen in een werkgroep zit en niet in een domein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-07 13:27
De oplossing lijkt dichterbij te komen.

Het is mogelijk om in Windows 7 middels klikken op Start en dan Gebruikersnaam in een overzicht te komen waar alle datalokaties staan.
Door op een lokatie te klikken en dan de properties op te vragen kan je bij een tabblad location komen waar je eea kan aanpassen.

Aanpassen naar de gemapte driveletter van de share op de Synology bleek problemen op te leveren bij oa het installeren van Office en Skype (error 1327: invalid drive).

De oplossing hiervoor bleek het gebruik van UNC paden te zijn.
Nu is het alleen even testen of dat goed werkt in combinatie met het offline available maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343941

Wie kan mij helpen dit toch voor elkaar te krijgen?

Niet hier, en niet in andermans topic. Dat noemen we ook wel topic-kaping en niet erg netjes.

[ Voor 120% gewijzigd door alt-92 op 05-02-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-07 08:38
Als je de foutmelding leest, dan zie je wat je eraan kunt doen om het op te lossen.

[ Voor 79% gewijzigd door alt-92 op 05-02-2010 15:24 . Reden: ontwarezd ]