Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Drivers voor Acer 8730G niet te vinden

Pagina: 1
Acties:

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-11 09:50
Zoals velen probeer ik mijn laptop terug te herstellen naar zijn fabrieksinstellingen en ik heb hier jammer genoeg geen recovery disc van gemaakt.. Ook werkt de alt+F10 truuk niet. Mijn laatste hoop is dus de PQService schijf te vinden en het zo te herstellen, tenzij jullie misschien iets anders weten?

Google vindt namelijk enkel virussen/fakes..

H4LP

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het zou helpen als je wat vollediger bent, want nu ben je niet scheutig met informatie. Wat voor laptop (merk, type)? Windows versie? PQService klinkt als Symantec Ghost, maar alleen de service zal niet voldoende zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Ik begrijp er werkelijk niets van....
Je hebt een laptop die vol staat met virussen en je komt er niet vanaf waardoor je nu terug wil naar de factory-instellingen? En je hebt gemakshalve het maken van een recovery-disc overgeslagen na je aanschaf?
En wat is Partedit32?

Met deze summiere info zou ik zeggen: Format, nieuwe install en klaar is kees. (Niet vergeten een fatsoenlijke virusscanner te gebruiken)

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• BramVroy
Blijkbaar verstaan Nederlanders het Belgisch niet zo goed :p Zal het iets duidelijker proberen uit te leggen:

Ik heb een Acer Aspire 8730G maar ik vind geen juiste drivers (voornamelijk voor mijn volumebar naast mijn keyboard) want de drivers op de site van Acer werken niet (ik loop hier op Windows 7 Home Premium 32bit)
Omdat ik nergens oplossingen vind in verband met dit probleem ga ik proberen:
De laptop terug naar de fabrieksinstellingen te brengen (Vista, met passende drivers) en danmet m'n upgrade DVD naar W7 te gaan zonder dat ik zelf nog moet zoeken naar drivers (aangezien de acer upgrade dvd de drivers zelf installeert)

Ik heb ook al gezocht op die upgrade disc naar drivers, maar daar is zoveel keuze dat ik niet weet welke ik moet kiezen (zie afbeeldingen hieronder) en ik dus op veilig wil spelen..

'Drivers' launchmanager
Afbeeldingslocatie: http://i1005.photobucket.com/albums/af179/BramV/th_Untitled-1-3.jpg

Drivers touchpad
Afbeeldingslocatie: http://i1005.photobucket.com/albums/af179/BramV/th_Untitled-2-1.jpg

Ik heb ondertussen al partedit32 gevonden, en ik zie de pqservice, maar volgens de site die ik volg zou ik de files mbrwrdos.exe en rtmbr.bin moeten vinden, maar die staan er helemaal niet op? :s

Ik hoop dat dit duidelijker was en jullie me kunnen helpen.. :(

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-10 21:46

KompjoeFriek

Statsidioot

Ik heb ook al gezocht op die upgrade disc naar drivers, maar daar is zoveel keuze dat ik niet weet welke ik moet kiezen (zie afbeeldingen hieronder) en ik dus op veilig wil spelen..
Op de site is het vrij eenvoudig de juiste drivers te vinden.
Ik heb een Acer Aspire 8730G maar ik vind geen juiste drivers (voornamelijk voor mijn volumebar naast mijn keyboard) want de drivers op de site van Acer werken niet (ik loop hier op Windows 7 Home Premium 32bit)
Naast de drivers is daar ook de LaunchManager te vinden onder het kopje Application

Als de drivers die daar staan echt niet werken op het daarvoor bestemde besturingssysteem zou ik toch eens contact opnemen met Acer.

[ Voor 18% gewijzigd door KompjoeFriek op 16-01-2010 22:51 . Reden: nu met linkjes (bagger site van acer) ]

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• BramVroy
Ja ze werken dus echt niet.. Ik heb ergens nog een persoon gevonden die dit probleem ondervond en die heeft het met de drivers van de upgrade dvd aan de praat gekregen..

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-10 21:46

KompjoeFriek

Statsidioot

Na wat zoek werk kwam ik een topic tegen waarin iemand dit zelfde probleem toch opgelost heeft, door de juiste versie van de LaunchManager vanaf de upgrade dvd te installeren. Hij geeft daarbij een link om direct de juiste versie voor de Aspire 8730G te downloaden, maar die werkt helaas niet meer.
Dat zei je zelf dus ook al :p

Misschien kun je aan de hand van de bestandsnaam toch de juiste vinden op de upgrade dvd, namelijk: LaunchManager_Dritek_BB2_v3.0.02.zip

Hopelijk kom je hier verder mee :)

slechte zaak van Acer dit...

edit:
Ik zie net dat als je op mijn vorige link klikt, en dan rechts boven voor 'Alle' ipv 'Nieuwste' kiest, je deze dezelfde versie wel kunt downloaden.

[ Voor 26% gewijzigd door KompjoeFriek op 16-01-2010 23:13 ]

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:42

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica