Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10 09:42
Hallo :)

M'n vrouw is op zoek naar een nieuwe telefoon; nu twijfelen we tussen de E63 en E71.
Het gemis van GPS is geen punt, maar nu vraag ik me af of geen HSDPA support geen struikelblok is.

Ze wil de telefoon voornamelijk gebruiken om wat te mailen / bellen, Facebook en - via eigen Asterisk PBX - VoIP.
Zou dit via GPRS een beetje lukken? En hoe is de ervaring op de telefoon zelf?

Me dunkt dat GPRS net te weinig biedt en we eigenlijk beter de extra 140 EUR voor de E71 uit kunnen geven.

Iemand advies / ervaringen hiermee? :)

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-10 14:55
De E63 heeft wel 3G, maar geen HSDPA.
Dat wil zeggen dat voor de internet verbinding dit toestel connecteert met ofwel trage GPRS, de snellere EDGE (vergelijkbaar met snelheid van de oude inbelmodems V90 bijvoorbeeld, gaat goed, maar is niet echt snel te noemen) en 3G (dit zal beetje sneller zijn dan EDGE, maar bijlange niet zo snel als HSDPA).

M.a.w. voor mailen, facebook en zelfs browsen is EDGE en standaard 3G snel genoeg. Voor VoIP is HDSPA aan te raden.

www.SmartphoneHelp.be

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

3G is al UMTS hoor, dat gaat al tot 2 Mbit voor zover ik wikipedia snel kon zien.

HSDPA is natuurlijk altijd beter, zeker als je VoIP veel wilt gaan gebruiken.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10 09:42
Ah, ok. Ik ging ervanuit dat de E63 alleen maar standaard GPRS deed. Aangezien EDGE (2.75G!) van 8.8kbit/s t/m 59.2kbit/s loopt neem ik de gok maar.
VoIP is een 'nice to have', maar ik heb niet het idee dat m'n vrouw het constant gaat gebruiken :)

• K_VL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:58
r0b schreef op zondag 17 januari 2010 @ 12:31:
Ah, ok. Ik ging ervanuit dat de E63 alleen maar standaard GPRS deed. Aangezien EDGE (2.75G!) van 8.8kbit/s t/m 59.2kbit/s loopt neem ik de gok maar.
VoIP is een 'nice to have', maar ik heb niet het idee dat m'n vrouw het constant gaat gebruiken :)
Bedoel je niet GPRS?
EDGE loopt theoretisch tot 384Kb/s (nl wiki)
Maar je kan bij base tussen de 25 en 200 Kb/s downloadsnelheid verwachten afhankelijk van waar je bent en de ontvangst. :-)