KEF IQ70: webshop of audiozaak?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-06 21:27
Beste mensen,

Heb afgelopen dagen wat tijd besteed aan de aanschaf van nieuwe hifi apparatuur. Mijn keuze is gevallen op de KEF IQ70 in combinatie met een Cambridge Audio 550A. Dit heb ik beluisterd bij een audiozaak in mijn woonplaats waar ik echt bijzonder goed ben geholpen.

Wat ik hier voor wil leggen is de prijs van de KEF's. In de audiozaak kosten deze 599,- per stuk. Ik heb vervolgens op internet wat rondgekeken en zag deze speaker o.a. bij raf.nl voor 599,-. Ik heb de speaker echter ook gevonden bij digitalstreet.nl voor 439,-! Dat scheelt gewoon 160 euro. Met deze webshop heb ik goede ervaringen, heb daar eerder 2 tv's gekocht.

Nu vraag ik me af of er wellicht een adder onder het gras zit bij digitalstreet.nl. Of zit er werkelijk zoveel marge op die boxen. Wat zouden jullie me aanraden om te doen? Ik kan teruggaan naar de audiozaak en de situatie voorleggen en kijken wat eraf kan. Ik kan ook gewoon bij digitalstreet.nl bestellen, de service (zowel in het verleden als naar de toekomst) is dan echter niet te vergelijken met die van de audiozaak,

Wat mij bovenal tegen de borst stuit is dat deze systematiek het op den duur natuurlijk onmogelijk maakt voor de audiowinkels om te overleven. Maar goed, ben toch ook hollanderder, dus wil er zeker niet te veel voor betalen. Als het een paar tientjes had gescheeld, dan was ik zowieso naar de audiozaak gegaan. Maar nu?

Ben benieuwd naar jullie mening en ervaringen hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:37
Ik heb voor mijn speakers ook mijn best gedaan om het via een audiozaak te krijgen. Maar er was er geen in de buurt die Wharfedale verkocht. Nus is de bestelling onderweg middels een webshop.
Onkyo receiver idem, verkocht de leverancier bij mij in de plaats ook niet. Toevallig bij digitalstreet gekocht.

Maar ik denk dat als je met je zaak gaat praten dat er best wat geregeld kan worden.
Stel dat je op 520 per speaker uit komt, en daar komen ook geen verzendkosten meer bij.
Kun je wel weer de volgende keer binnenlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:22

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als je in de winkel hebt zitten luisteren en erg blij was met de service, ga ze dan ook daar halen!
je kunt het altijd nog even hebben over de prijs, maar het is nu niet zo dat je binnen loopt en zegt 'doe die maar'... dus mag je er ook best wat extra voor betalen. Winkels maken nu eenmaal meer kosten (huur, personeel, voorraad, showmodellen etc)

(is mijn mening, maar ik sta dan ook in een winkel :))

[ Voor 11% gewijzigd door mr.paaJ op 16-01-2010 19:14 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Digitalstreet doet niets anders dan dozen schuiven. De audiozaak heeft wel wat meer overheadkosten zoals je ziet als je de zaak inloopt.

En 30% marge valt nog wel mee hoor, als je daar al van schrikt is het maar goed dat je niet alle inkoopsprijzen weet.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-06 07:03

Nik

mr.paaJ schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 19:13:
Als je in de winkel hebt zitten luisteren en erg blij was met de service, ga ze dan ook daar halen!
je kunt het altijd nog even hebben over de prijs, maar het is nu niet zo dat je binnen loopt en zegt 'doe die maar'... dus mag je er ook best wat extra voor betalen. Winkels maken nu eenmaal meer kosten (huur, personeel, voorraad, showmodellen etc)

(is mijn mening, maar ik sta dan ook in een winkel :))
100% mee eens. Service is goed, en dat kost geld. Over de prijs valt altijd wel iets te praten. En nee, de marges zijn niet hoger, als je de kosten er af haalt voor de winkel. Maar ik ga liever naar een zaak waar ze me goed helpen / adviseren. Als er eens iets is, of je hebt een vervolgaankoop, weet je wat je aan ze hebt (en zij aan jou).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:48

JT

VETAK y0

Als je ergens hebt geluisterd en iemand heeft je geholpen enzo, haal ze dan daar. Stel desnoods dat je ze op inet erg goedkoop hebt gevonden en dat je snapt dat ze bij een winkel duurder zijn, maar vraag dan of er wel wat vanaf kan. Bijvoorbeeld 60 euro per stuk eraf ofzo. Marges bij dergelijke winkels zijn echt hoog, hoger dan 50% is niet ongewoon. Moeten ook relatief hoge marges zijn vanwege de relatief lage omzetsnelheid.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Loek Rots schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 19:00:
Heb afgelopen dagen wat tijd besteed aan de aanschaf van nieuwe hifi apparatuur. Mijn keuze is gevallen op de KEF IQ70 in combinatie met een Cambridge Audio 550A. Dit heb ik beluisterd bij een audiozaak in mijn woonplaats waar ik echt bijzonder goed ben geholpen.

Wat ik hier voor wil leggen is de prijs van de KEF's. In de audiozaak kosten deze 599,- per stuk. Ik heb vervolgens op internet wat rondgekeken en zag deze speaker o.a. bij raf.nl voor 599,-. Ik heb de speaker echter ook gevonden bij digitalstreet.nl voor 439,-! Dat scheelt gewoon 160 euro. Met deze webshop heb ik goede ervaringen, heb daar eerder 2 tv's gekocht.
Heb je die CA receiver bij hun gekocht?

Als je totaal niets bij hun koopt vind ik dat je dat niet kunt maken. Als jij bij hun de CA hebt gekocht dan kan je al nadenken om te onderhandelen over de prijs van de speakers.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12609

Loek Rots schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 19:00:
Nu vraag ik me af of er wellicht een adder onder het gras zit bij digitalstreet.nl. Of zit er werkelijk zoveel marge op die boxen.
Ja, de marges op de meeste hi fi speakermerken zijn enrom. De dealer koopt ze waarschijnlijk voor ± de helft in ;)

Als mensen eens weten wat het kost om de speakers te produceren en welke prijs ze uiteindelijk hebben na de schakels importeur+dealer (puur marge!) dan staan ze toch wel even te kijken denk ik... 8)7

Dan is 10% korting voor de klant heel leuk en denkt men een goede deal gemaakt te hebben. Een thuisdemo wordt "goede service" genoemd. Ja, is vooral leuk voor een dealer als een speaker 1000 per stuk kost - dan verdient ie er al gauw 600 euro op :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
zooo bedankt voor de leuke en uitgebreide reacties allemaal. Ik vind het oprecht opvallend dat eigenlijk iedereen bereid is om te betalen voor de service en dat niemand zegt: haal die speakers via internet. Dat vind ik eigenlijk ook heel erg goed.

@ chevy454: ik heb nog niets aangeschaft daar, ik heb geluisterd naar de combinatie van KEF en CA daar.

ik sta wel echt even te klapperen van die marges zeg. Op zich is het heel begrijpenlijk voor een audiozaak met alle vaste lasten etc, maar toch.

ik ga er nog verder over nadenken maar ga waarschijnlijk bij de zaak langs en gewoon op een nette manier vragen of er iets met de prijs kan worden gedaan omdat ik ze op internet toch wel een stuk goedkoper heb gezien. Dat ik het niet meer dan logisch vind om voor de service te betalen etc. Uiteindelijk ben ik ook op deze ste uitgekomen juist doordat ik in die winkel ben wezen luisteren. Eens kijken wat het voorstel wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 15:46
En toch raad ik het aan om bij die audiozaak de speakers te kopen.
Ik heb een aantal jaren geleden met de iQ3 hetzelfde dilemma gehad.
Uiteindelijk ben ik voor de winkel gegaan, omdat je in een winkel ruimte hebt om te onderhandelen. Zo kreeg ik er gratis hele dikke dure speakerkabels bij van 50 euro. Ook met de speakers icm de versterker kan je een deal maken. Verder eigenlijk het belangrijkste voordeel: garantie. Als er wat mee is, dan vindt een echte audiozaak het wel eens niet erg om bij jou thuis langs te komen!
Edit: en natuurlijk het principe dat jij daar kan komen luisteren en dat ze tijd voor je vrijmaken :)

[ Voor 8% gewijzigd door masser120 op 17-01-2010 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Je weet dat op kabels de marges nog veel hoger zijn dan op de speakers he? Een kabel van 50 euro die je "gratis" krijgt, kost die winkel misschien een tientje.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-07 20:48
Maar als je hem zelf sowieso gekocht had hebben ze toch €40 omzet misgelopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:12
Heb zelf ook een tijd als verkoper in een winkel gestaan en ik kan je melden dat met met betrekking tot HiFi altijd wel iets mogelijk is. Zeker als het gaat om Demo's en uiteenlopende modellen. Zeker nu de zaken wat minder gaan.

Wat wel nut heeft om verschillende winkels met elkaar te vergelijken, Soms hebben winkels een aanbieding waar webshops niet gen op kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Hooglander1 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 19:16:
Digitalstreet doet niets anders dan dozen schuiven.
Idd, en ik weet dat alles bij digitalstreet uit Duitsland komt en daar liggen de prijzen sowieso iets lager.

Ik heb daar ooit mn JBL Northridge speaker gekocht, maar de servoce was niet al te best.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
ik heb uiteindelijk, mede dankzij reacties hier, bij de audiozaak de bestelling geplaatst. Ik heb een korting kunnen bedingen die niet in de buurt kwam van de prijs op digitalstreet.nl maar wel netjes en voor mij voldoende. Ik heb het verhaal wel voorgelegd aan de eigenaar van de zaak. Die gaf aan sterke twijfels te hebben of digitalstreet.nl de KEF's daadwerkelijk op voorraad heeft. Reden voor deze twijfel is dat de importeur van de KEF's zelf alle luidsprekers heeft teruggehaald en een selecte groep aan dealers heeft uitgekozen. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen..

bedankt voor alle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185410

Mag ik vragen in welke stad die winkel ligt? Winkels die het verdienen om complimentjes te krijgen als; "audiozaak in mijn woonplaats waar ik echt bijzonder goed ben geholpen. " zijn we natuurlijk wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
jazeker: Bender Hifi in Arnhem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:00

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Op alles zit een forse marge, kan ik je melden. Winkelruimte en personeel kosten meer dan de meeste mensen denken, om nog maar te zwijgen over de logistiek. Het probleem met internethandel is dat de hele detailhandel stap in feite overgeslagen wordt en je direct vanuit het centrale magazijn geleverd krijgt. Dit is leuk voor de prijs, maar de detailhandel kan hier onmogelijk tegen concurreren. Het is ook niet voor niets dat de detailhandel het moeilijk heeft de laatste jaren (ook al voor de "crisis").

Mijn mening is ook dat je zoveel mogelijk via de winkel eigenlijk moet kopen, al was het maar vanwege de service. Daar staat tegenover dat ik ook service mag verwachten van een winkel, en als die het niet biedt, dan ben ik als klant daar ook weg. Zo heb ik persoonlijk ook een acefietje gehad met een bepaalde winkel van een grote keten, waar ik een VHS had gekocht. Dat ding was kapot binnen garantie, dus weggebracht. Na 3 weken ging ik eens informeren hoe het ervoor stond. Reactie, geen bericht betekend nog niet klaar. Na een maand nog een keer, zelfde reactie, na 1 maand en 3 weken (ongeveer) is m'n vader de winkel binnen gelopen en nog een keer gevraagd, bleek de VHS al ruim een maand (dus ook al op het moment dat ik het de eerste keer vroeg) op de plank te staan... Die winkel ziet mij dus nooit meer als klant. Andersom, bij een andere, veel kleinere keten, ooit oordopjes gekocht, die na een maand al kapot waren. Dit was eigenlijk geen garantie, maar er werd toch naar gekeken, en uiteindelijk (een weekje later) kreeg ik gewoon nieuwe dopjes mee. Daar ben ik dus nog steeds klant (al heten ze nu anders, en zij ze over het algemeen wel duurder dan die eerste winkel).
Service is iets waarvoor je als klant gewoon voor betaald.

Daarnaast geldt voor speakers dat je bij een goede hifi-zaak ze vaak zonder problemen een tijdje kan luisteren, en mochten ze toch niet bevallen, ze omruilen (mits onbeschadigd e.d.).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:14
Digitalstreet... doe ik geen zaken meer mee... Heb er anderhalf jaar geleden een Denon receiver gekocht waar volgens Digital street maar 1 jaar garantie op zou zitten... De nederlandse importeur geeft 2 jaar maar digital street koopt in duitsland in dus tjah... Had ik ma 50 - 100 euro meer betaald...

Overigens bied Denon geen fabrieksgarantie maar een importeursgarantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-07 13:08
Ik heb de KEF 3005 SE silver zojuist uit Duitsland gehaald. Bij de lokale dealer zit hij op 1699.
Ik heb slechts 1040 betaald incl verzending naar NL. Ik bespaar dus 659 euro op die set. Dus zal me inderdaad niet verbazen dat de marges hoog liggen op speakers.

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173876

Supermario16 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:56:
Digitalstreet... doe ik geen zaken meer mee... Heb er anderhalf jaar geleden een Denon receiver gekocht waar volgens Digital street maar 1 jaar garantie op zou zitten... De nederlandse importeur geeft 2 jaar maar digital street koopt in duitsland in dus tjah... Had ik ma 50 - 100 euro meer betaald...

Zo ver ik weet is voor alle winkels in de landen van de Europese Unie, 2 jaar garantie verplicht. Het wordt niet altijd 1.2.3. toegegeven, maar het is wettelijk vastgelegd. Wanneer een winkel/bedrijf moeilijk wilt doen is dat heel vervelend natuurlijk. (Je kan altijd bij een rechtszaak een verzoek indienen om je gemaakte kosten te verhalen op de aangeklaagde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 21:58

ST10©DE

Dus.............

Anoniem: 173876 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 18:05:
[...]

Zo ver ik weet is voor alle winkels in de landen van de Europese Unie, 2 jaar garantie verplicht. Het wordt niet altijd 1.2.3. toegegeven, maar het is wettelijk vastgelegd.
Voor zover ik weet is dit een Europese richtlijn welke niet is overgenomen door de Nederlandse overheid. En volgens mij geldt in Nederland dus nog steeds 1 jaar garantie, tenzij uitdrukkelijk meer aangegeven wordt.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320334

Supermario16 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:56:

Grappig, heb precies hetzelfde. Receiver Denon 3808 stuk aan het gaan binnen de 2 jaar. Geen garantie van digitalstreet en ik moest het product maar opsturen en afwachten wat de kosten gaan worden. Bij een zaak in de buurt voor zolang maar een 1610 gekocht en nu via hun de 3808 naar de NL importeur doen toekomen. Als ik dan toch alles moet betalen dan maar mijn receiver over zo min mogelijk schijven laten gaan. Google maar eens op service en digitalstreet.... pffff

Ik koop voortaan ook maar weer gewoon in de winkel zelf.
Pagina: 1