Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Win7x64] IE 8 navigatie en tabs/opties lopen vast*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hele rare problemen met IE8 in mijn Windows 7 Ultimate 64 bit.

Als ik een tijdje werk met IE dan gebeurt opeens (niet na een concrete actie) dat veel opties in het menu extra niet meer aanklikbaar zijn maar *grijs zoals bijvoorbeeld internet opties, volledig scherm, werkbalken etc.
*De vorige en volgende knop werken dan niet meer.
*Favorieten toevoegen werkt ook niet meer.
*Refresh fuctie werkt niet meer via de browserfunctie, "los" via F5 toest werkt het nog wel.

Ik was zo radenloos dat ik Windows maar opnieuw had geinstalleerd en na 2 dgn kwam het probleem weer terug.

Ik gebruik Nod32 als virusscanner.

Mijn pc configuratie:

Quad 6600 niet overklokt
4 gig ram
Asrock P43R1600 twins mobo
Maxtor hd 300 GIG

Ik weet echt niet meer hoe ik dit probleem kan oplossen, op dit forum en elders op het internet ben ik dit probleem ook niet tegengekomen.

Dus wat doe ik fout en hoe kan ik dit rare probleem oplossen?

Ik hoop dat iemand wat licht in het duisternis kan brengen mbt dit probleem! _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2010 19:37 ]

• ZicoDon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:10
Nu ben ik al helemaal geen fan van IE alles laad veel trager vergeleken met anderen, ik zou zeggen probeer Firefox eens of Safari;).

[ Voor 3% gewijzigd door ZicoDon op 16-01-2010 19:00 ]

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

@Silverman401 das niet echt een oplossing (ben het er wel mee eens dat FF/Safari beter zou zijn ). Iemand met hetzelfde probleem die geen andere browser mag gebruiken heeft hier niets aan.

Het lijkt op een vage bug. Is het zo dat na herstart van IE alles weer werkt of dat ook niet?

Last.fm | Code Talks

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11 22:49

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Kun je er evt. een screenshot van posten? Misschien verduidelijkt dat het 1 en ander!

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Verwijderd

dit had ik ook een keer met firefox, menu was niet meer aanklikbaar, enkel de adresbalk

na een verse install van firefox was dit opgelost, miss ook eens proberen
wie weet is je installatie cd corrupt

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Haal NOD32 er eens vanaf en gebruik een 64bits variant van bijvoorbeeld MSE (toch gratis, dus een buil kun je er ook niet aan vallen).
Mag trouwens hopen dat je niet een 32bits variant van NOD hebt gebruikt ;)

En een titelfix - het woord 'probleem' in topictitels is nou niet bepaald handig te noemen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
afvalzak schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 19:02:
@Silverman401 das niet echt een oplossing (ben het er wel mee eens dat FF/Safari beter zou zijn ). Iemand met hetzelfde probleem die geen andere browser mag gebruiken heeft hier niets aan.

Het lijkt op een vage bug. Is het zo dat na herstart van IE alles weer werkt of dat ook niet?
Juist door dit probleem heb ik (bijna) alle andere browsers gebruikt en daarbij vond ik Safari juist super traag in verhouding met IE, Chrome en Firefox. Het enige leuke aan Safari is de functie "Topsites"..dat ziet er erg gelikt uit.

Nee ik zweer bij IE, dat is ook de enige browser samen met Firefox die een en pijltje (naar beneden) bij de *terug en verder* knop hebt zitten met een browsergeschiedenis van het betreffende open venster.

Ontopic:

Als ik alle vensters sluit en daarna weer 1-tje opnieuw opstart is het probleem nog steeds aanwezig.

Een screenshot mbt menu extra en de grijze opties;

Afbeeldingslocatie: http://www.freepicsupload.com/pics/phpQlx5x8-Naamloos-1.jpg

Moet wel zeggen dat het menu langzamer uitklapt als ik op extra klikt dan normaal, alsof ie even na moet denken (+/- 3 sec.)

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 19:15:
Haal NOD32 er eens vanaf en gebruik een 64bits variant van bijvoorbeeld MSE (toch gratis, dus een buil kun je er ook niet aan vallen).
Mag trouwens hopen dat je niet een 32bits variant van NOD hebt gebruikt ;)

En een titelfix - het woord 'probleem' in topictitels is nou niet bepaald handig te noemen.
Ik heb idd Nod32 64 bit.
Zal je advies eens opvolgen en MSE er op gooien.

Bedankt alvast voor alle reacties, i ll be back. ;)

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11 22:49

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Op het screenshot zijn de greyed out options niet echt goed te zien... :) Maar heb je al geprobeerd wat alt-92 zei? Haal NOD32 er voor de test even af. En gooi er bijvoorbeeld MSE op.

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Verwijderd

Topicstarter
adoy schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 19:52:
Op het screenshot zijn de greyed out options niet echt goed te zien... :) Maar heb je al geprobeerd wat alt-92 zei? Haal NOD32 er voor de test even af. En gooi er bijvoorbeeld MSE op.
Ik weet niet hoe duidelijker ik die screenprint nog kan maken......als je "aanbevolen websites" vergelijkt met bijvoorbeeld "internetopties", zie je toch een wereld van verschil?

Maargoed.....

Nod32 er gisteren af gehaald, MSE erop gezet (puik proggie trouwens en dat gratis).....we zijn nu bijna 24 uur verder....en opeens schiet het probleem terug op het moment als ik random foto's zit te bladeren op www.twitpic.com.... ik wil een pagina terug gaan en ik merk opeens dat dat niet meer lukt. Als ik dan het extra menu check zie ik direct ook weer de greyout van diverse opties. Damn!

Probleem was dus niet de virrusscanner. |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2010 19:30 ]

Pagina: 1