Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325409

Topicstarter
Hey,

Ik ben van plan om in de nabije toekomst een ATI 5850 kaart te gaan kopen maar ik vroeg mij nou af wat het verschil is tussen de verschillende fabrikanten.

Ik denk eraan om die van asus te kopen maar er zijn ook goedkopere.

Dus wat is het verschil ?

Bedank, Xeross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:21
Mogelijke verschillen:
Kloksnelheden, garantie (ook m.b.t. overclocking), koeler, meegeleverde software/games, custom PCB, kwaliteit van componenten, monitor aansluitingen, hoeveelheid geheugen, ...

[ Voor 11% gewijzigd door Malantur op 16-01-2010 18:43 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320277

Zoals Malantur hierboven al zegt.
Ik zelf heb eentje van Sapphire en die bevalt erg goed.
Sapphire is ook de grootste fabrikant van ATI videokaarten geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:42
Asus geeft drie jaar garantie op zijn videokaarten dus het kan zijn dat ze daarom wat duurder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Prijzen van Sapphire en ASUS zijn identiek bij CD-ROM Land breda.

Enigste verschil wat ik zie is dat ASUS OpenGL 3.2 ondersteunt en 3 jaar garantie bied, weet niet hoe dit is bij sapphire.

Wel belangrijk is dat de garantie niet vervalt bij overklokken, is dit ook het geval bij bijde of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:21
Quote van de Sapphire site:
Sapphire VGA products carry a 2 year warranty with all enquires carried out through your initial place of purchase.
Products that become non-functional due to customer improper use.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Anoniem: 325409 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 19:22:
Enigste verschil wat ik zie is dat ASUS OpenGL 3.2 ondersteunt
Technische details als ondersteuning van standaarden zijn bij beiden hetzelfde, als de asus openGL3.2 ondersteunt doet de sapphire dat ook ;)

[ Voor 5% gewijzigd door bwerg op 16-01-2010 21:52 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm hier op tweakers stond bij de Sapphire OpenGL3.1

Ik denk dat ik inderdaad voor de ASUS ga maar kan op de ASUS site niet vinden hoe het zit met garantie bij overklokken.

Ook heeft ASUS 2 verschillende versies

pricewatch: Asus EAH5850/2DIS/1GD5
pricewatch: Asus EAH5850/G/2DIS/1GD5

Kan alleen geen verschil vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blieckje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-03-2024
mwa: de asus als sapphire zijn dezelfde zi, alleen de sticker is anders (+ door iemand anders op de kaart geplakt :P ). Qua kwaliteit zit er dus geen verschil in.

't verschil tussen die 2 kaarten is dat je bij de éne naast de kaart een coupon voor dirt 2 krijgt en bij de andere enkel de kaart.

Garantie bij overklokken??? Die heb je niet en dat bij geen enkele fabrikant. Da's op eigen risico. Heb je dat al veel gedaan? Anders zou je zoiets wel moeten weten.

yips, stijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:35
Anoniem: 325409 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 23:16:

Ik denk dat ik inderdaad voor de ASUS ga maar kan op de ASUS site niet vinden hoe het zit met garantie bij overklokken.

Jawel... volgens mij wordt de kaart van de 2e link met de game DIRT2 geleverd en de andere niet ;) Ook zie ik een verschil in kloksnelheid van het geheugen, maar het kan niet anders dat die 1GHZ van de eerste link een typo is :)

en idd 8) : http://www.asus.com/Produ...px?PG_ID=r3EWBZcGQvxHvrb4

Verder maakt het echt niet zoveel uit welke kaart je koopt, als het om een speciale editie gaat dan staat dat er ook wel expliciet bij (en dat zal je in de prijs zien). Die Sapphire en Asus zijn in principe hetzelfde, het zou de prijs of eventuele extra's zijn die dan de doorslag zouden kunnen geven. De Sapphire is voor een lagere prijs te krijgen, maar bij de Asus krijg je er bijvoorbeeld alweer een game bij. Geen interesse in de game, overgeclockte kaarten of andere extra's? Dan gewoon gewoon de goedkoopste uit de pricewatch bestellen, het zijn bijna allemaal nog reference modellen, allemaal dezelfde koeler etc. geen verschil behalve in hoe mooi de bijgeleverde doos is, of er wel of niet extra kabels bijzitten, misschien een extra zoals een game...

Bijvoorbeeld Club3D kaarten zijn doorgaans goedkoper omdat er eigenlijk nooit extra's bijzitten, meestal vind je alleen de kaart en een cd-rommetje in een goedkoop afgewerkte doos. Zelfs een boekje ontbreekt meestal, daarvoor mag je zelf een pdf-je printen. Asus of XFX kaarten andersom meestal weer duurder maar wel weer vaak allerlei kabels, boekjes, cdtjes met demo's, custom koelers etc etc

[ Voor 43% gewijzigd door MicGlou op 17-01-2010 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dan kan ik inderdaad net zo goed die van Club3D pakken, overklokken kan ik zelf makkelijk (Doe het pas na een paar maanden zodat ik zeker weet dat het geen defecte kaart is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De Sapphire is voor een lagere prijs te krijgen, maar bij de Asus krijg je er bijvoorbeeld alweer een game bij.
Bij de Sapphire HD5850's zit ook een game, namelijk Dirt2.

Verder maakt het idd bijna niets uit welk merk je koopt. De kaarten zelf meestal gewoon gelijk aan elkaar. En het verschil zit em dus in de extra's die je er bij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:35
PilatuS schreef op zondag 17 januari 2010 @ 00:35:
[...]

Bij de Sapphire HD5850's zit ook een game, namelijk Dirt2.

Verder maakt het idd bijna niets uit welk merk je koopt. De kaarten zelf meestal gewoon gelijk aan elkaar. En het verschil zit em dus in de extra's die je er bij krijgt.
Idd, het staat er zelfs heel duidelijk bij... stom dat ik daar overheen gekeken heb 8)7 Die is nu ook lekker goedkoop bij Mycom... dat zou dan op dit moment de beste koop in de pricewatch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Malantur schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 18:42:
Mogelijke verschillen:
Kloksnelheden, garantie (ook m.b.t. overclocking), koeler, meegeleverde software/games, custom PCB, kwaliteit van componenten, monitor aansluitingen, hoeveelheid geheugen, ...
Ik denk dat deze post je in de war heeft gebracht.

Gewoon voor de goedkoopste gaan. De prijs zegt niks over de verschillen, tenzij je non-reference varianten zijn zoals vaporx, lightning etc.

Enige echt verschil zijn: garantieduur en of er een spelletje erbij komt. Koelers zijn allemaal hetzelfde, en kloksnelheden zijn niet boeiend, (sommigen zijn lichtelijk geOCed, maar dat kun je zelf ook doen 8)7 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
Anoniem: 325409 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 23:16:

ik wel, zonder G zit dirt 2 er niet bij. Ik ben een soort van opgelicht door cool-prices: had de G bestelt (was ook de enige op de website) en kreeg die zonder Dirt geleverd. Mij een voucher sturen kunnen ze zogenaamd niet |:(. Kijk dus wel uit als je perse de game wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De verschillen zijn wel aangegeven hier, Kijk even op de sites van de fabrikanten voor de exacte verschillen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.