Na lange tijd gewerkt te hebben aan een interactief nieuwsplatform op localhost (Wampserver 2.0), probeer ik vandaag de boel online te zetten. De hosting is uitbesteed, helaas aan Vevida (windows). Ik loop tegen enorm veel complicaties aan om de website werkend te krijgen zoals op localhost (apache).
Eén daarvan is de mod_rewrite om nette url's te maken.
Op localhost had ik dit in onderstaande .htaccess gezet, maar .htaccess mag niet van Vevida.
Deze code werkte helemaal naar behoren en zorgde gewoon voor een url als nieuws/21/hier-de-titel.html
Het is me bij Vevida nog niet gelukt om deze RewriteRule om te bouwen tot een nieuwe, die wel werkt.
Deze wordt aangedreven via httpd.ini (volgens de voorschriften), maar ik krijg hem als noob in Isapi niet werkend. Ik ben na lang speuren op onder andere Helicontech Forum (heb óók daar een topic geopend) tot onderstaand gekomen, maar alleen maar 404's als resultaat:
Enig idee wat er aan bovenstaande gesleuteld moet worden? Welke richting moet ik op? Meer van dit soort ervaringen met Vevida?
Eén daarvan is de mod_rewrite om nette url's te maken.
Op localhost had ik dit in onderstaande .htaccess gezet, maar .htaccess mag niet van Vevida.
code:
1
2
3
4
| RewriteEngine On RewriteRule ^index/ index.php RewriteRule ^nieuws/(.*)/ news.php?id=$1 |
Deze code werkte helemaal naar behoren en zorgde gewoon voor een url als nieuws/21/hier-de-titel.html
Het is me bij Vevida nog niet gelukt om deze RewriteRule om te bouwen tot een nieuwe, die wel werkt.
Deze wordt aangedreven via httpd.ini (volgens de voorschriften), maar ik krijg hem als noob in Isapi niet werkend. Ik ben na lang speuren op onder andere Helicontech Forum (heb óók daar een topic geopend) tot onderstaand gekomen, maar alleen maar 404's als resultaat:
code:
1
2
3
4
| [ISAPI_Rewrite] # ISAPI Rewrite Version 2. RewriteRule ^/nieuws/(\d)/ news.php\?id=$1 [I,L] |
Enig idee wat er aan bovenstaande gesleuteld moet worden? Welke richting moet ik op? Meer van dit soort ervaringen met Vevida?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2010 18:15 ]