Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

mail versturen icm eigen domein

Pagina: 1
Acties:

• stenbk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-11 13:58
(heb ik het goede forum gevonden? anders graag verplaatsen.)

Hallo,

Ik ben al de hele dag bezig met het instellen van mijn email icm met mijn eigen domein. Nu heb ik al tientallen euros aan de helpdesk opgemaakt, google afgezocht en alles geprobeerd, maar ik kom er niet uit. Mijn probleem:

Ik heb een website + mail + hosting via starthosting.nl (www.vvvvvv.nl)
Ben hier aangesloten op studentenadsl, dat schijnbaar overgenomen is door telfort, ofwel voor een deel weer door kpn. Studentenadsl heeft geen helpdesk, telfort verwijst me naar kpn en kpn lacht telfort uit en zegt dat ze er niets mee kunnen. Ofwel moet weer naar telfort. starthosting is onbereikbaar..

Het probleem is dat ik geen mail kan versturen via outlook naar mailadressen buiten ..@vvvvvv.nl. Dus bij mails naar gmail krijg ik ze terug met de melding dat er een probleem is met de verificatie. (Relaying denied. Proper authentication required.)

Inloggen en versturen via webmail lukt wel dus gebruikersnaam en wachtwoord zijn juist.

Alle combinaties die ik heb geprobeerd:
(windows 7 x64 - outlook 2007)

verificatie aan - uit - eerst inloggen op pop
mail.kpnmail.nl, mail.telfort.nl, smtp.telfort.nl, mail.vvvvvvvvvvvv.nl, smtp.vvvvvvv.nl, smtp.studenten.net, mail.studenten.net, smtp.isp.studenten.net, mail.isp.studenten.net
firewall router aan en uit
poort 25 - 26? - 587 - 993

telnet op windows 7 met telnet smtp.telfort.nl 25 werkt niet, en geen idee hoe dat goed in te voeren in de telnetclient hier.

Krijg ook wel eens popups dat ik mijn inlognaam en wachtwoord moet invullen, maar als ik dat doe krijg ik dezelfde popups weer na ongeveer 10 seconden.

Bij accountopties de instellingen testen werkt de helft van de keren wel, testbericht komt dan ook gewoon aan. Andere keren krijg ik: (Test-e-mailbericht verzenden: Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP).)

Oftewel de korte vraag:

Hoe kan ik via outlook mail verzenden namens info@vvvvvvvv.nl (en kan dat dan ook gelijk naar mijn opgebouwde emailbestand versturen zonder gelimiteerd te worden op bijv. 100 mails?)

alvast heel erg bedankt!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Stuur je de mail vanaf je pc? of vanaf de server waar je website op draait. is het de server, dan moet starthosting dit oplossen. mailserver van de server kan je gewoon bereiken via localhost

Doe je dit mailen vanaf je pc, dan moet je (mits je alles goed ingesteld hebt) bij telfort zijn.
Instellingen voor telfort:
smtp.telfort.nl poort 25
tls (indien beschikbaar)
authenticatie ja (username: jeemailadres@telfort.nl password: bijbehorende wachtwoord).

[ Voor 8% gewijzigd door job op 16-01-2010 17:43 ]

• stenbk
Dankje voor je bericht,

stuur mijn mail vanaf mijn pc.

ik heb alleen geen @telfort.nl adres en op studentenadsl kan ik nergens webmail vinden, of ook maar iets om in te loggen om te testen.

ga nog maar een keer bij de helpdesk in de wacht hangen..

oja welkom in de 24uurs maatschappij, ze zijn er natuurlijk pas maandag weer..

even pragmatisch, hoe verstuur ik zo goedkoop mogelijk een mailing (van ongeveer 400kb per mail) naar 1200 adressen?

Gr

[ Voor 29% gewijzigd door stenbk op 16-01-2010 18:04 ]

• Aconitum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-11 10:24
vanaf welk domein stuur je ?
en misschien is het handig om de complete header + foutmelding te posten.
Het is voor mij onduidelijk welke mailserver "Relayind Denied" zegt.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

stenbk schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 17:56:
stuur mijn mail vanaf mijn pc.

ik heb alleen geen @telfort.nl adres en op studentenadsl kan ik nergens webmail vinden, of ook maar iets om in te loggen om te testen.
Ah, dan is het lastig.
via google kom ik op: smtp.isp.studenten.net.
Die verwijst net als smtp.telfort.nl door naar tiscali (hoe telfort vroeger heette).
Dus een van die kan je gewoon gebruiken. dan zou ik dus inloggen met emailadres en wachtwoord van je studentenadsl adres (ga er vanuit dat je die hebt).

Wat de tls instelling bij smpt, deze hoeft niet aan. bij outlook express kan je overigens niet eens kiezen voor tls.
Maar beveiliging kan dus uit. Feit blijft wel dat je volgens mij wel moet inloggen met username en password.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 16-01-2010 20:47 ]

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:20
De oplossing is volgens mij simpel.
In Outlook, bij account instellingen naar More Settings (weet niet hoe dat exact vertaald is in NL versie) gaan, en daar bij het tabblad Uitgaande mailserver een vinkje zetten voor Mijn uitgaande server (SMTP) vereist authentificatie (of zoiets, weet niet exacte NL vertaling).
Opslaan, en mailen met die hap.

[ Voor 14% gewijzigd door EDIT op 16-01-2010 21:11 ]

• stenbk
Volgens mij werkt het nu met smtp.tiscali.nl

alle verificatie staat uit, was niet nodig.

Bedankt voor de hulp!

voor de geinteresseerden, dit was het bericht dat ik kreeg:

Van: Systeembeheerder
Aan: 'xxxxx@gmail.com'
Verzonden: zaterdag 16 januari 2010 21:12
Onderwerp: Onbestelbaar: hmmmm

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: hmmmm
Verzonden: 16-1-2010 21:12

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

'xxxxx@gmail.com' op 16-1-2010 21:12
550 5.7.1 <xxxx@gmail.com>... Relaying denied. Proper authentication required.
Pagina: 1