Sinds gistermiddag mijn nieuwe systeem binnen met daarin het volgende:
Moederbord: MSI P55-GD65
Processor: Intel i5-750
Geheugen: 2x 2GB OZC Platinum Low Voltage PC3-10600 (DDR3-1333)
Videokaart: Sapphire Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE
Harde Schijf: 2x Samsung HD505HJ 500 GB
Voeding: OZC Fatal1ty 550w
Behuizing: Antec Three Hundred
Met hulp van een goede vriend en ervaren pc bouwer de pc in elkaar gezet.
Allemaal geen probleem, tot het moment dat we voor het eerst opstartte, geen videosignaal.
Stekkers weer los, videokaart controleren, allemaal prima, CPU losgehaald en weer vastgezet, ook prima.
Wat dan?
Toen een speaker aan het mobo gehangen en wat bleek, 3 lange piepjes, het geheugen.
Beetje mee lopen 'rommelen' en we kwamen erachter dat slechts 1 geheugenreep tegelijkertijd werkend is. En ook alleen in slot 2 (vanaf de CPU gezien).
Eerst deed zowel geheugenreep 1 als 2 het in hun eentje, maar zojuist alsnog getest en nu doet dus enkel maar 1 geheugenreep dienst, de ander vertikt het hoe dan ook.
Alles geprobeerd, duall channel in slot 2 en 4 en in slot 1 en 3. Eén geheugenreep in slot 1, niks, in slot 3 en 4 eveneens. Maar enkel in slot 2 werkt het. En nu dus ook enkel maar 1 geheugenreep.
Wie weet wat er aan de hand is en hoe ik dit kan oplossen?
Is mijn geheugen kapot, is er iets mis met mijn mobo?
Alvast bedankt!
Moederbord: MSI P55-GD65
Processor: Intel i5-750
Geheugen: 2x 2GB OZC Platinum Low Voltage PC3-10600 (DDR3-1333)
Videokaart: Sapphire Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE
Harde Schijf: 2x Samsung HD505HJ 500 GB
Voeding: OZC Fatal1ty 550w
Behuizing: Antec Three Hundred
Met hulp van een goede vriend en ervaren pc bouwer de pc in elkaar gezet.
Allemaal geen probleem, tot het moment dat we voor het eerst opstartte, geen videosignaal.
Stekkers weer los, videokaart controleren, allemaal prima, CPU losgehaald en weer vastgezet, ook prima.
Wat dan?
Toen een speaker aan het mobo gehangen en wat bleek, 3 lange piepjes, het geheugen.
Beetje mee lopen 'rommelen' en we kwamen erachter dat slechts 1 geheugenreep tegelijkertijd werkend is. En ook alleen in slot 2 (vanaf de CPU gezien).
Eerst deed zowel geheugenreep 1 als 2 het in hun eentje, maar zojuist alsnog getest en nu doet dus enkel maar 1 geheugenreep dienst, de ander vertikt het hoe dan ook.
Alles geprobeerd, duall channel in slot 2 en 4 en in slot 1 en 3. Eén geheugenreep in slot 1, niks, in slot 3 en 4 eveneens. Maar enkel in slot 2 werkt het. En nu dus ook enkel maar 1 geheugenreep.
Wie weet wat er aan de hand is en hoe ik dit kan oplossen?
Is mijn geheugen kapot, is er iets mis met mijn mobo?
Alvast bedankt!