Externe eSATA HDD probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dicratium
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 20:37
Hallo allemaal,
sinds ik een tijdje geleden mijn laptop (Acer Aspire 8930G, Windows 7 x86) heb geformatteerd doet mijn eSATA schijf heel vreemd, wanneer ik er iets naartoe wil schrijven detecteerd het systeem de schijf opeens niet meer, van de schijf naar de laptop is geen probleem, via de USB gaat alles zonder problemen. Ik snap dat dit wellicht aan drivers kan liggen, voor de formatatie deed alles het namelijk nog, maar ik weet dan niet welke driver. Ik heb mijn drivers geupdate met Drivergenius. Ik heb al geprobeert om de harde schijf al aan te zetten en te sluiten voordat ik m'n laptop aanzet, maar als het goed is ondersteund mijn moederbord (PM45) Hot-Swap. Ik heb helaas niemand om te checken of het aan de laptop of aan de schijf ligt omdat ik niemand ken die eSATA gebruikt.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft,
Gr. MdR15

[ Voor 10% gewijzigd door Dicratium op 16-01-2010 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javapiet
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-06 20:16
schijf opnieuw formateren?

[ Voor 49% gewijzigd door javapiet op 17-01-2010 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handmatig op de website van de fabrikant de nieuwste drivers voor de chipset downloaden en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens bij deze computer> beheren> lokale opslag, is het een primaire schijf?
Je zegt van de laptop word de schijf niet gedetecteerd, terwijl je wel van de schijf naar de laptop kan schrijven, hij detecteerd hem dus wel.
Ook voordat je de laptop aanzet de schijf inpluggen.
voor de rest kan ik zo snel niet iets bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dicratium
Er zijn geen enkele drivers te downloaden voor de harde schijf op de lacie site. En ik bedoelde, ik kan van de schijf naar de laptop schrijven, maar wanneer ik van de laptop naar de schijf schrijf, word de schijf plotseling niet meer herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K_VL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 11:00
Waar HlpDsK op doelde is drivers voor je laptopchipset. Even kijken op de website van je laptopfabrikant! :-)

[ Voor 1% gewijzigd door K_VL op 17-01-2010 20:16 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moderator HlpDsK schreef:

Begin citaat:
'Handmatig op de website van de fabrikant de nieuwste drivers voor de chipset downloaden en installeren.'
Einde citaat.

Ik kom uit op deze pagina van de website van Acer:

http://www.acer.nl/acer/s...1.att21k=1&CRC=2939325947

Klikken: Notebook -> Aspire -> Aspire 8930G

De bovenste regel in het overzicht van links van Drivers is de link voor het ophalen van de drivers van de chipset.
De tweede regel in het overzicht is misschien ook nuttig.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2010 14:14 . Reden: De link geeft niet de doorklikpagina weer. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dicratium
Ik heb de drivers die daar staan al gedownload maar die blijken altijd out-of-date te zijn in vergelijking met de geïnstaleerde.
Pagina: 1