Er valt niet bijster veel in te stellen. Ik krijg soms een melding dat de gegevensververbinding verbroken is (in notificatiescherm bij taakbalk).
Bij status zie ik :
* type mobiel netwerk : gprs of umts (afh van waar ik ben)
* service status : in bedrijf
* roaming: roaming
* status mobiel netwerl: verbinding verbroken (dit gaat dus over gegevens verbinding want bellen/smsen gaat gewoon)
draadloze instellingen->mobiele netwerken:
* alleen 2G-netwerken aan/uit --> helpt niet
* Roaming (verbinden met gegevensservices bij roaming) --> helpt niet
* netwerkoperators selecteren --> kan kiezen tussen KPN (tringg gaat via KPN) of automatisch selecteren --> helpt niet
* namen toeganspunten --> zie niks staan
Ik heb met de Tringg klantenservice gebeld en mijn imei en telefoonnummer gegeven. Ze hebben geprobeerd om een sms te sturen met de instellingen maar die komt dus niet aan als ze dat proberen. Ze hebben me de windows mobile instellingen toegemaild. En ik wordt teruggebeld door de technische dienst.
Voor windows mobile zijn de tringg instellingen :
1 Ga via het Windows menu naar Instellingen, kies tabblad Verbindingen
2 Kies het icoon Verbindingen
3 Kies ‘ Bestaande verbindingen beheren’
4. Verwijder eventuele reeds aanwezige verbindingen door de stylus en paar seconden op de betreffende verbinding te houden, nu verschijnt de optie ‘ Verwijderen’ .
5. Als er geen verbindingen staan kies Nieuw
6. Vul bij naam verbinding ‘ Tringg’ in.
In hetzelfde scherm kies bij ‘ Kies een modem’ voor ‘Mobiele verbinding (GPRS)’.
Let op de toevoeging GPRS!
7. Klik op Volgende
8. Laat ‘Naam toegangspunt’ leeg en klik op Volgende
9. Laat Gebruikersnaam, Wachtwoord en Domein leeg, klik Voltooien.
Wat kan ik verder nog doen ?
Het enige wat ik nog kan bedenken is :
* harde reset doen
* sim van iemand lenen die een abbo heeft met internet om te kijken of het dan wel werkt
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 16-01-2010 17:49
]