Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ervaring met de Samsung Galaxy Spica (android 1.5) in combinatie met Tringg ? De gegevensverbinding (2G/3G) werkt niet. Ik vermoed dat ze het nog niet geactiveerd hebben of iets dergelijks. Ik wordt maandag teruggebeld door de technische dienst van Tringg maar ik los het liever eerder op.

Enig idee hoe ik dit kan debuggen om de oorzaak van het probleem te vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het eens vragen in het desbetreffende topic.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Nee juist niet daar... (al heeft hij het daar ook al gevraagd). Waarschijnlijk is het gewoon een kwestie van instellen en heeft het niets met de spica van doen.

Een eigen topic lijkt me dan handiger.
ubuntu_demon, heb je de juiste apn gegevens al ingevuld?
Je zegt dat het niet werkt, maar wat heb je al geprobeerd om het op te lossen.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 16-01-2010 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Begin eens met uit te leggen wat je precies zelf hebt gedaan en wat er precies niet goed gaat. GoT is namelijk geen helpdesk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er valt niet bijster veel in te stellen. Ik krijg soms een melding dat de gegevensververbinding verbroken is (in notificatiescherm bij taakbalk).

Bij status zie ik :
* type mobiel netwerk : gprs of umts (afh van waar ik ben)
* service status : in bedrijf
* roaming: roaming
* status mobiel netwerl: verbinding verbroken (dit gaat dus over gegevens verbinding want bellen/smsen gaat gewoon)

draadloze instellingen->mobiele netwerken:
* alleen 2G-netwerken aan/uit --> helpt niet
* Roaming (verbinden met gegevensservices bij roaming) --> helpt niet
* netwerkoperators selecteren --> kan kiezen tussen KPN (tringg gaat via KPN) of automatisch selecteren --> helpt niet
* namen toeganspunten --> zie niks staan

Ik heb met de Tringg klantenservice gebeld en mijn imei en telefoonnummer gegeven. Ze hebben geprobeerd om een sms te sturen met de instellingen maar die komt dus niet aan als ze dat proberen. Ze hebben me de windows mobile instellingen toegemaild. En ik wordt teruggebeld door de technische dienst.

Voor windows mobile zijn de tringg instellingen :
1 Ga via het Windows menu naar Instellingen, kies tabblad Verbindingen
2 Kies het icoon Verbindingen
3 Kies ‘ Bestaande verbindingen beheren’
4. Verwijder eventuele reeds aanwezige verbindingen door de stylus en paar seconden op de betreffende verbinding te houden, nu verschijnt de optie ‘ Verwijderen’ .
5. Als er geen verbindingen staan kies Nieuw
6. Vul bij naam verbinding ‘ Tringg’ in.
In hetzelfde scherm kies bij ‘ Kies een modem’ voor ‘Mobiele verbinding (GPRS)’.
Let op de toevoeging GPRS!
7. Klik op Volgende
8. Laat ‘Naam toegangspunt’ leeg en klik op Volgende
9. Laat Gebruikersnaam, Wachtwoord en Domein leeg, klik Voltooien.
Wat kan ik verder nog doen ?

Het enige wat ik nog kan bedenken is :
* harde reset doen
* sim van iemand lenen die een abbo heeft met internet om te kijken of het dan wel werkt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Met die uitleg had je meteen in je topicstart kunnen beginnen, dan was meteen het probleem duidelijk
Je hebt gewoon nog geen apn toeganspunt ingevuld, dus nogal logisch dat het niet werkt.
De android firmware heeft een aantal apn's alvast ingebakken en pakt dan automatisch de juiste, maar ze ondersteunen niet allerlei rare kleine eventueel tijdelijke providers.

Je moet dus zelf de apn instellingen goed invoeren.
Apn instellingen kan je hier vinden:
menu > instellingen > mobiele netwerken > namen toegangspunten > menu > nieuw apn

En daar vul je de juiste waarden in. (gevonden na 1 minuut googlelen).
naam: tringg (of bedenk wat leuks)
apn: internet.bt
rest kan je laten zoals het staat. (mcc=204 (is nl) en mnc=08 (is kpn) zou al goed moeten staan)
Dan zou het moeten werken (te zien aan 3g icoontje boven in beeld).

[ Voor 62% gewijzigd door job op 16-01-2010 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hardstikke bedankt! Ik maak vorderingen :)

naam: op tringg/Tringg gezet
mcc staat standaard op 204
mnc staat standaard op 14
als ik mnc op 08 zet en op opslaan druk wordt het toegangspunt niet toegevoegd
als ik mnc op 14 laat staan kan ik hem daarna aanzetten maar heb ik nog geen gegevensverbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ik lees net op de tring site dat je ook apn leeg moet laten, dus internet.bt kan je weghalen (vond ik op een iphone forum dat dat benodigd was).
En ja, een kleine typefout in de apn naam zorgt ervoor dat je geen verbinding op kan bouwen.

http://www.tringg.nl/vragen
Hoe moet ik mijn telefoon instellen voor Data?
De Access Point Name (APN), username en password moeten leeg zijn. Kijk in de gebruikshandleiding van je telefoon waar en hoe je dit kunt instellen.

Of klik op deze link om de juiste instellingen naar je mobiel te sturen.
mcn zou ik op 08 verwachten aangezien dat kpn is (en tringg via kpn gaat). Maar aangezien het standaard op 14 staat (dat haalt je telefoon uit de simkaart) kan je dat laten staan.
Op wikipedia staat dat 14 van 6Gmobile is, en volgens Wikipedia: 6Gmobile valt tring daar ook onder.

Oftewel, op 14 laten staan, maar apn naam verwijderen.
Of verwijder je knooppunt (standaard instellingen) en maak een nieuwe aan.

als dat ook niet werkt, kijk even op de tringg site en probeer het nog eens met een sms.
Als dat ook niet werkt dan zal je inderdaad even tot maandag moeten wachten... of wellicht dat een ander nog een idee heeft.

[ Voor 41% gewijzigd door job op 16-01-2010 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sms naar me laten versturen heb ik via tringg.nl, via 6gmobile ,en via klantenservice geprobeerd maar er komt niks aan. android wil perse een APN hebben dus ik gebruik internet.bt

Bedoel je met knooppunt toegangspunt ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2010 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

sorry, toegangspunt bedoelde ik.
Toch raar.. tringg zelf zegt dat je het leeg moet laten (wat niet kan) en internet.bt werkt niet.
smsjes worden blijkbaar niet gestuurd.

edit:
probeer anders eens internet.bt.com
.bt is niet logisch. (ik vertel ook maar wat ik via google vind) bt.com wel aangezien dat het domein is van british telecom.
niet nodig

[ Voor 35% gewijzigd door job op 16-01-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt! Hardstikke bedankt voor de hulp!

naam=tringg
apn=internet.bt
mcc=204
mnc=14
en dan roaming "verbinden met gegevensservices" aanzetten

Ik ben blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ohja, tuurlijk dat roaming probleem. Omdat je via een andere provider op kpn zit denkt je telefoon dat je roamt.
Let wel op dat als je nu de grens overgaat dat je dan zelf internet uit moet zetten, want daar is die roaming optie bescherming tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 13:01
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 20:27:
Het werkt! Hardstikke bedankt voor de hulp!

naam=tringg
apn=internet.bt
mcc=204
mnc=14
en dan roaming "verbinden met gegevensservices" aanzetten

Ik ben blij :)
Die smsjes met instellingen moeten specifiek voor het type toestel worden verstuurd, de Windows Mobile-smsjes zal je Android-fone bijvoorbeeld niet openen. Let met deze config wel op dat je roaming aan hebt staan. Dat je dit ook in Nederland nodig hebt komt doordat je gebruik maakt van een virtuele operator maar het gevolg is wel dat je ook in het buitenland automatisch via 3G verbinding maakt (correct me if I'm wrong) en dat kan voor een hoge rekening zorgen!

Edit: note to self om pagina te refreshen voordat je reageert.

[ Voor 4% gewijzigd door TargetX op 17-01-2010 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! Gelukkig hoef ik niet bang te zijn want Tringg werkt helemaal niet in het buitenland als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeORay
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:06
Hallo allemaal,

Ik weet dat dit een oud topic is, maar omdat dit wel exact mijn probleem behandeld maak ik er maar geen nieuw topic voor aan.
Sinds vandaag ben ik in het bezit van een HTC Desire en een Tringg 3g abonnement.

Het probleem nu is dus dat de 3g verbinding niet werkt.
Instellingen laten smsen werkt nog steeds niet voor Android dus heb ik zelf de APN instellingen ingevoerd.

Ik heb ze, zoals besproken in dit topic, als volgt ingevuld:
naam: tringg
mcc: 204
mnc: 14

ook staat 'gegevensroaming, verbinding maken met gegevensservices tijdens roaming' aangevinkt.
Uiteraard staat de gegevensverbinding zelf ook aangevinkt.

Op mijn oude wimo telefoon krijg ik zonder problemen 3g verbinding.

Hebben jullie misschien nog suggesties wat ik nu nog zou kunnen doen/proberen?
Ik weet het niet meer zo.. 8)7
Of is er misschien ondertussen gewoon iets veranderd aan de benodigde apn instellingen voor tringg?

edit:
Ben er inmiddels uit! :*)
De netwerkmodus moet op gsm staan ipv automatisch.
wat me nu alleen nog wel opvalt is dat het internet verschrikkelijk traag is (google.nl duurt 5-10 sec..) terwijl dat op mijn wimo toestel niet zo is.. Kan dat nog een of andere verkeerde instelling zijn? Bij mijn wimo toestel moest ik nml. bijvoorbeeld apart hsdpa aanvinken maar ik kan dat in android nergens vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door NeORay op 27-04-2010 23:46 ]

Pagina: 1